نحوه ایجاد دکوراسیون با هزینه اندک :

همان طور که می دانید برای ایجاد یک دکوراسیون شیک در خانه خود لازم نیست از وسایل گران استفاده کنید، بلکه می توانید از طریق به کار گیری روش هایی کارساز، دکوراسیون خانه خود را زیبا و شیک نمایید.

۱-استفاده از فرش های بزرگ :

بهتر است بدانید که وجود فرش بزرگ برای خانه شما بسیار مناسب است. زیرا از این طریق می توانید اتاق را بزرگ تر جلوه دهید و توهم ایجاد کنید. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم که از فرش های یک شکل در کنار هم استفاده کنید. یادتان نرود که اتاق نشیمن خانه شما با وجود رنگ های خنثی، فرش های بزرگ و آینه ای در پشت مبلمان، بزرگتر از اندازه واقعی خود نشان داده می شود.

۲-تابلو های سه تکه :

تابلو هایی که از سه تکه چوب در کنار هم درست شده اند و دارای طرح ها و شکل های متنوع می باشند، مدتی است که به شکل مد در آمده و افراد برای تزئین دیوار منزل خود از آنها استفاده می کنند. این تابلو های سه تکه، مانند پازل وقتی در کنار هم قرار می گیرند، نمایانگر یک تصویر می باشد. استفاده از این تابلو ها ایده خوبی برای تزئین دیوار خانه بوده و با وجود اینکه قیمت چندانی ندارند، اما می توانید از طریق آنها خانه خود را مانند خانه های گران قیمت دکوراسیون کنید. شما می توانید برای کاهش هزینه ها این تابلو را خودتان درست کنید، به گونه ای که تصویر مورد علاقه خود را روی کاغذهای گلاسه چاپ و آن را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید و سپس آنها را روی قاب بچسبانید.

۳– چیدمان غیرمنتظره :

برای اینکه دکوراسیون خانه شما از نظر هزینه مقرون به صرفه باشد، بهتر است از وسایل غیر منتظره استفاده کنید. برای مثال تاج تخت خواب خود را تیره کنید تا با رنگ روشن دیوارهای یک تضاد زیبا ایجاد کند. وجود تابلو های سه تکه هم که به آن اشاره شد هم ایده مناسبی برای ایجاد فضایی زیبا خواهد بود.

۴ لوازم دکوری کم :

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که هرگز طبقه های بوفه، کتابخانه و کمدهای دکوری را پر از وسایل و ظروف تزئینی نکنید. بلکه بهتر است از روش مینیمالیست استفاده کنید. برای مثال یک طبقه را با چند عدد کتاب، در کنار یک گلدان زیبا پر کنید. زیرا هر چه قدر تعداد وسایل در کمد یا بوفه شما کمتر باشد، جلوه و زیبایی بهتری خواهد داشت.

۵ ایجاد نقطه کانونی :

یک اصل در دکوراسیون هر خانه این است که، همه اتاق های خانه دارای نقطه مرکزی باشند. اما اگر در خانه شما چنین فضایی وجود ندارد، می توانید از طریق نصب یک تابلوی بزرگ بر روی یک دیوار، تلاش کنید تا این نقطه کانونی را به وجود آورده و نگاه افراد را به آن تابلو جلب نمایید. اگر شما از هنر نقاشی کردن برخوردار هستید، می توانید برای کاهش هزینه ها با خرید سه بوم و نقاشی کردن بر روی آنها جلوه خاصی به دیوار خانه تان دهید.

۶ ایده های جدید :

از ایده هایی که دیگر تکراری و قدیمی شده اند، در دکوراسیون خانه خود استفاده نکنید. برای مثال تیره کردن یکی از دیوارهای اتاق، پوشاندن آن با پارچه گونی یا الیاف گیاهی و… کارهایی است که جلوه زیبایی نخواهند داشت. از این رو باید به فکر ایده های جدید مانند بافت دار کردن دیوار پشت تختخواب، بوده  و از این طریق گرما و زیبایی خاصی به اتاق خواب خود ببخشید. انجام این کار را برای یکی از بخش های خانه خود پیشنهاد می کنیم تا از این طریق موجب کاهش هزینه ها شوید.

۷ ترکیب مناسب :

برای تزئین خانه شما رنگ هایی مانند سفید، توسی و بژ بسیار مناسب و زیبا هستند. البته شما این امکان را دارید که علاوه بر این رنگ ها از چند سبک و مدل مختلف هم استفاده کنید و آنها را باهم ترکیب کرده و طرحی جدید را به وجود آورید. برای مثال در اتاق نشیمن منزل خود از دو صندلی با طرح و شکل متفاوت و یک کاناپه با رنگی  متفاوت استفاده کنید.

۸ کارایی پنجره در چیدمان :

شما می توانید به راحتی مبلمان یا وسایل دکوری خود را در کنار پنجره بچینید. استفاده از این ایده هرگز نباید برای شما هراس انگیز باشد، بلکه با بهره گیری از پرده هایی با رنگ های خنثی، می توانید بیشتر توجه افراد را به پنجره جلب نمایید تا به پرده ای که نصب کرده اید. در صورتی که در وسط خانه خود فضای خالی دارید، می توانید از این فضا برای قرار دادن دو میز پایه کوتاه در فاصله بین مبل ها استفاده کنید.

۹– استفاده از نور طبیعی :

در صورتی که خانه شما نورگیر است، می توانید از این موقعیت به خوبی بهره ببرید. پیشنهاد می کنیم از رنگ های خنثی برای دیوار های منزل و حتی مبلمان استفاده کنید. زیرا این کار باعث می شود تا نور طبیعی همه فضا را روشن تر و زیباتر نشان دهد. برای اینکه این دکوراسیون زیاد شکل یکنواخت به خود نگیرد، می توانید از یک پتو بر روی مبلمان یا کوسن های طرح دار استفاده کنید تا از این راه بتوانید رنگ و طرحی متفاوت در فضای اتاق ایجاد کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید