نحوه تمیز کردن وسایل آشپزخانه :

گرد گیری وسایل منزل از کارهایی است که برای اکثر خانم ها کاری خسته کننده محسوب می شود و چندان هم از انجام این کار راضی نیستند. مخصوصا اگر قرار باشد که کل قسمت های منزل را تمیز کنند، این کار به مراتب برای آنها سخت تر خواهد شد. البته پیشنهاد می کنیم که برای راحت تر شدن گردگیری منزل بهتر است خانه را به قسمت های مختلف تقسیم  کنید.

چند روش ساده برای تمیز کردن وسایلی مانند کابینت، یخچال، ماکروویو و… در آشپزخانه :

یخچال :

قبل از تمیز کردن یخچال باید آن را از برق کشیده و تمامی طبقات داخلی آن را خارج کنید. با استفاده از مایع ظرفشویی و آب ولرم تمامی سطوح داخلی یخچال، درزگیر پلاستیکی آن و در یخچال را با این محلول بشویید و سپس آبکشی و خشک نمایید. یادتان نرود که دستگیره های یخچال هم محلی برای انباشته شدن گرد و غبار و آلودگی بوده و حتما نیاز به تمیز کردن دارد. البته نیازی به آبکشی نیست و محلول به تدریج پاک می شود.

اجاق گاز :

تمیز کردن اجاق گاز کار سختی نیست، اما درابتدا باید شعله پخش کن های روی گاز را برداشته و آنها را به مدت ۵ دقیقه در یک ظرف آب ولرم با کمی مایع ظرفشویی قرار دهید تا خیس بخورند. بعد از شستن شعله پخش کن ها برای اینکه مانع از زنگ زدن احتمالی آنها شوید بهتر است با استفاده از یک حوله تمیز، شعله پخش کن، سینی و تمام قطعات فلزی گاز را خشک کنید. با استفاده از محلول آب ولرم به علاوه مایع ظرفشویی می توانید فیلتر هود را شسته و خشک کنید. برای این کار ابتدا فیلتر هود را به مدت ۱۰ دقیقه در این محلول قرار داده و با یک دستمال تمیز روی بخش های مختلف آن کشیده و در نهایت آبکشی و خشک نمایید.

کابینت :

برای تمیز کردن کابینت ها ابتدا باید آن ها را خالی کرده و با جارو برقی و دستمال تمیز داخل آنها را گرد گیری کنید. یادتان باشد که لبه های در کشوها و گوشه های داخلی کابینت، محل تجمع غبارها بوده و حتما باید به درستی آنها را تمیز کنید. برای تمیز کردن کابینت ها نیازی به مایع تمیز کننده نبوده و به وسیله آب ولرم و مایع ظرفشویی می توانید تمام دیواره کابینت و داخل آن را با ابر یا اسفنج تمیز کنید. برای آبکشی کابینت از یک اسفنج و کمی آب استفاده کنید، زیرا خشک کردن کل کار بسیار مهم است و باید آن را به دقت انجام دهید. می توانید وسایلی که کمتر از آنها استفاده می کنید را در داخل یک نایلون بسته بندی کنید و سپس در کابینت جای دهید با این کار دیگر مجبور به تمیز کردن دوباره آنها نخواهید بود.

مایکروویو :

ماکروویو هم از وسایلی است که نیاز به تمیز کردن دارد و می توانید برای این کار از آبلیمو استفاده کنید. ابتدا چند قطره آبلیمو را در داخل یک لیوان آب بریزید و لیوان را داخل مایکروویو قرار دهید و به مدت ۳ دقیقه بجوشانید تا آب آن کاملا تبخیر شود. سپس اجازه دهید تا لیوان به مدت ۳ دقیقه دیگر هم در داخل ماکروویو بماند تا حسابی بخار کند. در نهایت  لیوان را خارج کرده و با استفاده از اسفنج و کمی آب و صابون، دیواره داخلی مایکروویو را بشویید. فراموش نکنید که آبکشی را باید با استفاده از یک دستمال مرطوب و خشک کردن با یک کهنه تمیز انجام دهید.

اما بهتر است بدانید که موثرترین روش برای تمیز کردن داخل مایکروفر استفاده از جوش‌شیرین است. زیرا با استفاده از جوش شیرین نه تنها چربی ها می شود، بلکه بوی مانده غذا ها هم از بین می رود. برای این کار می توانید به مدت ۲۰ دقیقه جوش شیرین و آب را در داخل مایکروویو حرارت داده و سپس با استفاده از یک حوله مرطوب داخل مایکروویو را تمیز کرده و خشک نمایید. بهتر است بدانید که همین کار را با استفاده از کمی سرکه و آب می توانید انجام دهید با این تفاوت که مدت زمان حرارت دادن آب و سرکه باید ۱۰ دقیقه باشد.

چای ساز :

در هنگام شستن چای ساز ابتدا فیلتر و صافی آن را خالی کرده و سپس سه لیوان سرکه و آب داخل مخزن بریزید و چای ساز را روشن کنید و بعد از گذشت ۵ دقیقه چای ساز را خاموش کنید و اجازه دهید تا مایع به مدت یک ساعت در داخل مخزن چای ساز بماند و در پایان یک ساعت دوباره چای ساز را روشن کنید و بعد از چند دقیقه خاموش کرده و مایع را از داخل مخزن چای ساز تخلیه کنید. شستن چای ساز در این مرحله تنها با آب کفایت می کند و نیاز به استفاده از مایع ظرف شویی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید