دکوراسیون منزل برای فصول سرد

چیدمان و دکوراسیون منزل برای فصول سرد

در صورتی که شما هم جزء آن افرادی هستید که با تغییر فصل متناسب با سرد شدن یا گرم شدن هوا تغییراتی را در دکوراسیون منزل خود می دهید، بهتر است بدانید که انجام این کار باعث می شود تا احساس تابستانه یا زمستانه، بهاره یا پاییزه ای در خانه شما جریان یافته و به محض ورود به افراد منتقل شده و در نهایت این حس برای شما بسیار دلنشین و خوشایند خواهد بود.

از آنجایی که روزهای سرد سال در راه است و به مرور در روزهای آینده هوا سردتر هم خواهد شد، از این رو پیشنهاد می کنیم دکوراسیون منزل خود را متناسب با هوای سرد در نظر بگیرید. البته فراموش نکنید که برای طراحی دکوراسیون زمستانه علاوه بر اینکه باید هزینه ای را متحمل شوید، نیاز به دقت، خلاقیت و البته صبر و حوصله داشته تا بتوانید طراحی مورد نظر خود را ایجاد کنید. البته برای اینکه بتوانید چیدمان مناسبی را برای این فصل طراحی کنید، باید به نکات کاربردی توجه کنید تا بهترین دکوراسیون را برای این فصل به وجود آورید.

به صورت کلی باید برای طراحی دکوراسیون منزل برای فصول سرد سال، چند نکته اساسی را رعایت کنید. اما یادتان نرود که مهم ترین و کلیدی ترین نکته این است که دکوراسیون زمستانه باید گرم تر از بقیه فصل ها باشد. اما دید شده است که در بعضی از سبک های دکوراسیونی که برای فصول سرد مورد استفاده قرار گرفته، از رنگ های سفید و یخی هم بهره می گیرند. البته استفاده از این مدل دکوراسیون با اینکه شاید جلوه ای زیبا داشته باشد، اما ممکن است به صورت معمول با سلیقه همه افراد جور نباشد. از این رو بهتر است دکوراسیونی گرم را برای خانه خود انتخاب کنید.

بهره گیری از لامپ های گرم

شما این امکان را دارید که مکان لامپ ها را تغییر داده و تمرکز نور را در قسمت های پر رفت و آمد منزل خود ایجاد کنید. برای مثال می توانید در فضایی مانند اتاق نشیمن  از نور بیشتری استفاده کرده و فضای گرمی را خلق کنید. نکته مهم این است که با استفاده از لامپ هایی که دارای رنگ های گرم مانند قرمز، نارنجی، زرد و…هستند، می توانید فضای گرم تری را به وجود آورید. در فضایی که برای مطالعه از آن استفاده می کنید، بهتر است از لامپ هایی بهره بگیرید که نور و رنگ لامپ ها چشم شما را اذیت نکند.

بهره گیری از رنگ های گرم در فصل سرد

بهتر است بدانید که رنگ های گرم تاثیر بسیار زیادی در ایجاد فضایی گرم و دلنشین داشته و به همین خاطر توصیه ما این است که در فصول سرد استفاده از رنگ های گرم را فراموش نکنید. بهتر است بدانید که پرکاربرد ترین رنگ های گرمی که می توانید در این فصل از آنها استفاده کنید، شامل قرمز، نارنجی، قهوه ای، سرخابی و زرد می باشد که به شما در خلق یک دکوراسیون گرم کمک شایانی را می کنند.

ایجاد گرما با فرش

همان طور که می دانید، فرش ها بافتی دارند که می توانند فضایی گرم رابرای خانه شما به وجود آورند. از این رو در فصل سرما وجود فرش ها در هر فضایی از منزل شما می تواند در ایجاد حرارات به شما کمک کند. یادتان نرود که از فرش ها می توان در فضاهای مختلف خانه استفاده کرد. به همین خاطر می توانید قسمت های سرد خانه را پیدا کرده و از طریق فرش، قالیچه یا گلیم، فضا های مورد نظر را بپوشانید. نکته مهم این است که رنگ هایی را باید برای فرش های انتخابی خود در نظر بگیرید که نه تنها با دکوراسیون خانه شما هماهنگی دارد، بلکه از خانواده رنگ های گرم هم باشند.

البته ممکن است در برخی از خانه ها به گونه ای دکوراسیون شده باشد که از فرش چندان استفاده ای نمی شود، از این رو بهتر است با تغییرات کوچکی که انجام می دهید، فرش را به چیدمان منزل خود اضافه کنید. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم به جای اینکه کل فضای پذیرایی و اتاق نشیمن را با فرش بپوشانید، تنها محل هایی که اعضای خانواده بیشتر وقت خود را درآنجا سپری می کنند را فرش کنید.

استفاده از بوهای زمستانی

در فصول سرد بهتر است صداهایی مانند قل قل سماور و بخار آن و بوهایی مانند بوی عودهای گرم در فضای خانه شما جریان داشته باشد. حتی می توانید با کمک سماور های قدیمی، یک دکور سنتی را ایجاد کنید و از این طریق حال و هوای روزهای سرد کودکی را هم به وجود آورید. در صورتی که خانه شما دارای یک دکوراسیون سنتی بوده و فضای خانه شما این امکان را دارد، می توانید به رسم قدیم از کرسی های گرم قدیمی استفاده کنید. البته این ایده تنها زمانی امکان پذیر است که دکور خانه شما به گونه ای باشد که فضای کافی برای انجام این کار را داشته باشید.

هوای بهاری در فصل سرد

همان طور که می دانید ایجاد گرما در دکوراسیون زمستانه از مهم تریم اصولی است که باید به آن توجه داشته باشید. به همین خاطر می توانید با قرار دادن گلدان هایی با برگ های سبز مانند پیچک، فضای بهاری کوچکی را برای دکوراسیون زمستانه خود ایجاد کنید. یادتان نرود که انجام این کار باعث می شود تا شادابی و نشاط در فضای منزل شما جریان یافته و از خشکی هوا در روزهای سرد کاسته شود.

تزیینات زمستانی

شما این امکان را دارید که برای اینکه حال و هوای خانه خود را گرم جلوه دهید، از چند کنده چوب، کاموا و پارچه هایی با بافت های درشت و رنگ های گرم را انتخاب کرده و به سلیقه خود در فضاهای مختلف خانه قرار دهید. استفاده از این ایده علاوه بر اینکه زیبایی فوق العاده ای را ایجاد می کند، بسیار کم هزینه بوده و برای تزئین فصول سرد سال مناسب است. حتی می توانید از شمع هایی با رنگ های گرم برای اینکه جلوه ای گرم تر ایجاد کنید، بهره بگیرید.

استفاده از اشیاء قد کوتاه

گرما و صمیمت را می توانید در خانه خود بیشتر کنید. انجام این کار زمانی صورت می گیرد که از اشیاء قد کوتاه مانند میزهایی با ارتفاع کم و پایه های کوتاه استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم میزها را با رومیز های پارچه ای تزئین کنید.

ایجاد صمیمت زمستانه

همان طور که می دانید در فصول سرد سال اعضای خانواده شما بیشتر وقت خود را در خانه سپری کرده و کمتر اوقات فراغت خود را در بیرون از خانه می گذرانند و این مسله باعث می شود تا بیشترین تجمع خانوادگی در اتاق نشیمن ایجاد شود. به همین خاطر برای اینکه بتوانید در روزهای سرد سال فضایی گرم و صمیمی را در خانه خود ایجاد کنید، بهتر است مبلمان اتاق نشیمن را به هم نزدیک کرده و فاصله اشیاء مختلف از یکدیگر را کمتر کنید. این امر به شما کمک می کند تا بتوانید دکوراسیون اتاق نشیمن را گرم تر جلوه داده و شرایطی را فراهم می کنید تا اعضای خانواده بتوانند به راحتی باهم صحبت کنند.

 

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید