نرم افزار طراحی سه بعدی

بدون دیدگاه

نرم افزار سه بعدی چیست ؟

افرادی که قصد کار با این نرم افزار را دارند در ابتدا باید از قوه تخیل خوبی برخوردار باشند  زیرا فاکتور اساسی برای موفقیت در کار با این نرم افزار خیال پردازی در دنیای مجازی ای که با آن سر و کار دارید می باشد. در مرحله بعد باید از تمامی حالتها و خواص مواد مانند چگونگی حالت انعکاس یا تصویر بر روی آن جسم مورد نظر و یا چگونگی مراحل ذوب آن جسم در حرارتهای مختلف جهت دادن حالت واقعی تر به جسم آشنا باشد. 

۲- کاربرد نرم افزار تری دی در معماری 

معماران و گرافیست‌ها می‌توانند از این برنامه برای پیش‌نمایش سازه ها و مدل‌هایی که هنوز ساخته نشده‌اند، استفاده کنند. کاربرد دیگر این نرم افزار در معماری تبدیل پلانهای ساده به شکل ۳D میباشد. همچنین از نقشها و ترسیمات انجام شده در نرم افزار AutoCad نیز پشتیبانی میکند که  این قابلیت دارای اهمیت بسیار زیادی است. همچنین به کمک ۳Dsmax  می توان نما و فضای داخلی ساختمان را طراحی و مشاهده نمود و با گرفتن خروجی طرح میتوان سازه های خود را قبل از اجرا مشاهده نموده و نواقص ان را مرتفع نمود، لذا این برنامه کمک شایانی به معماران و طراحان داخلی  نموده است. 
 

 ۳- مدل سازی 

برنامه مکس دارای روشهای گوناگونی برای ساخت مدل می‌باشد که با کمک ویرایشگرهای متفاوت و قدرتمند به کاربر جهت مدلسازی کمک می‌ نماید. در نرم افزار ۳Dmax  سه روش اصلی برای مدل سازی وجود دارد:

– Mesh\Polygon Modeling

– Patch Modeling

– NURBS Modeling

دو تکنیک پر کاربرد در مدل سازی مکس عبارت است از :

  :Box Modeling  که بیشتر در صنعت بازی سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد و با تغییر در وجوه و گره‌های یک حجم سه بعدی ساده مانند جعبه یا کره به شکل سه بعدی مورد نظر می‌رسد.

Surface Modeling : ابتدا ترسیم دوبعدی شکل توسط خطهای دو بعدی در برنامه تری دی مکس (spline) انجام گرفته و با تغییر در محل قرار گیری گره‌های (vertex) آن به صورت سه بعدی در می‌آید. (Patch Modeling)
 

۴- متحرکسازی

از جمله توانایی‌های دیگر این نرم‌افزار قابلیت متحرک سازی آن بوده که این محصول را تبدیل به یکی از برترین نرم‌افزارهای ساخت محصولات بصری در زمینه ساخت انیمیشن و تیزرهای کرده است .

۵- رندر 

عبارت است از تهیه خروجی در قالب فایلهای تصویری از برنامه و محیط کاری در Max که توسط یک سری دستورات و برنامه‌های گرافیکی به نام موتور رندر (Render engine) می‌باشد انجام می گیرد .

 

نوشتهٔ بعدی
دکوراسیون آشپزخانه مدرن
نوشتهٔ پیشین
دکوراسیون لابی ساختمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید