نظم بخشیدن به آشپزخانه

بدون دیدگاه

برای داشتن آشپزخانه ای که علاوه بر زیبایی بسیار منظم باشد باید از توصیه ها و راهکارهای مفید و کاربردی استفاده نمود. گاهی پیش می آید که در فضای آشپزخانه به دنبال یک وسیله در کشوها و کابینت ها گشته اید و برای یافتن وسایل ریز و کوچک مانند قاشق شربت خوری زمان زیادی را صرف کردید. اما فراموش نکنید که چاره این کار خیلی ساده بوده و تنها با نظم بخشیدن به فضای آشپزخانه می توانید وسایل مورد نیاز خود را به راحتی پیدا کنید.

راهکارهای مفید برای ایجاد نظم در آشپزخانه

۱- یکی از مهم ترین مسائلی که به نظم آشپزخانه کمک می کند نور و رنگ مورد استفاده در این فضا می باشد. فراموش نکنید که باید نور آشپزخانه به خوبی تنظیم و از ترکیب نور زرد و سفید استفاده گردد.

۲- قدم اول برای نظم دادن به آشپزخانه این است که وسایل اضافه مانند شیشه ها و بطری هایی که در کابینت ها و یخچال قرار دارد را دور انداخته و از انبار کردن وسایل بدون مصرف و اضافی خودداری کنید.

۳- کنار دست خود را تا جایی که امکان دارد خلوت کنید و وسایل ضروری و غیر ضروری را از هم جدا کنید.

۴- در جلوی پنجره آشپزخانه یک یا دو گلدان گل یا شاخه ای قلمه زده را قرار دهید تا هر روز با نگاه کردن به آن روحیه تان تازه و شاداب شود.

۵- ظروفی که برای پذیرایی از آنها استفاده می کنید را به صورت کامل بازنگری کرده و وسایلی مانند پیش دستی ها، ظرف شیرینی خوری و ظرف مخصوص چاقو و چنگال ها را می توانید از آشپزخانه خارج کرده و در فضای نشیمن قرار دهید.

۶- اگر در آشپزخانه کابینت یا کشو خالی دارید می توانید از آن به جهت قرار دادن خوراکی ها استفاده کنید تا در صورت نیاز به راحتی بتوانید آنها را پیدا کنید.

۷- یکی از کشو های کابینت را برای قرار دادن دستمال کاغذی، کیسه ها و پلاستیک های مخصوص فریزر و… در نظر بگیرید.

۸- پیشنهاد می کنیم قابلمه ها را در یک طبقه مخصوص با توجه به سایز آنها قرار دهید و در صورتی که فصای کافی در اختیار ندارید می توانید طبقات مخصوص قابلمه را خریداری کرده و در بخشی از آشپزخانه خود قرار داده تا به راحتی بتوانید به آنها دسترسی داشته باشید.

۹- حلقه های S یکی از وسایلی است که به خانم خانه کمک می کند تا از آن برای آویزان کردن لیوان ها استفاده کرده تا قدم دیگری برای نظم بخشیدن به آشپزخانه برداشته شود. این حلقه ها نه تنها آشپزخانه را از بهم ریختگی نجات می دهند، بلکه یک راه بهداشتی برای نگهداری از لیوان های شسته شده به حساب می آیند زیرا لیوان ها به صورت آویزان شده بوده و لبه آنها با جایی برخورد نمی کند و کاملا بهداشتی هستند.

۱۰- برای چاقو، چنگال و وسایلی از این دست یک سبد مناسب تهیه کرده یا از یک لیوان سفالی برای قرار دادن این دست وسایل استفاد کنید و آن را در جایی قرار دهید که بتوان از تمام بخش های آشپزخانه به آن دسترسی داشته باشید.

۱۱- از شیشه های کوچک رنگی به عنوان ظرف شکلات یا شیرینی های کوچک استفاده کرده و آن را روی میز یا کانتر آشپزخانه قرار دهید تا نظم آشپزخانه بیشتر و اشتهای افراد با دیدن آن افزایش یابد.

۱۲- قرار دادن سطل فانتزی در گوشه ای از اتاق نشیمن باعث می شود تا پوست میوه و خوراکی های دیگر را به راحتی به داخل آن ریخته و سپس به سطل اصلی منتقل کنید.

۱۳- یک یا چند کابینت مرتبط به هم را برای قرار دادن وسایل برقی که کمتر از آنها استفاده می کنید در نظر بگیرید و در صورتی که تعداد وسایل برقی زیاد تر از فضای کابینت ها است می توانید آنها را در داخل محفظه ای پلاستیکی قرار داده و به صورت مرتب در بالای کابینت ها بچینید.

۱۴- دستمال های تزئینی که مخصوص میز ناهار خوری هستند را از دستمال های مخصوص آشپزخانه جدا کرده و با استفاده از یک سبد حصیری جایی برای دستمال های تزئینی درست کنید تا در صورت لزوم دنبال آنها نگردید.

نوشتهٔ بعدی
سند بلاست چیست؟
نوشتهٔ پیشین
طراحی و اجرای حیاط آپارتمان ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید