نو نوار کردن خانه

نونوار کردن خانه

در صورتی که شما هم جزء آن افرادی هستید که دوست دارید در مدت زمان کوتاهی حال و هوای منزل خود را تغییر دهید و شکل تازه و نونواری به خانه خود ببخشید، باید بدانید که برای انجام این کار باید راهکار هایی را اجرا کنید تا همه چیز در خانه شما مرتب بوده و بدرخشد.

البته فراموش نکنید که ترفند هایی که ارائه می شود، با اینکه ساده به نظر می رسند، اما بسیار کاربردی بوده و به شما کمک می کند تا خانه خود را متحول کنید.

۱-در صورتی که بودجه رنگ کردن کل دیوار های منزل را ندارید، یا حتی فرصت انجام این کار برای شما پیش نمی آید، پیشنهاد می کنیم یکی از دیوار های منزل را به سلیقه خود انتخاب کرده و تنها آن دیوار را رنگ آمیزی کنید. بهتر است بدانید که در چیدمان های حرفه ای به صورت معمول یکی از دیوارها را متفاوت از سایر دیوار ها رنگ آمیزی می کنند. البته امروزه از کاغذ دیواری برای انجام این تغییر استفاده می شود، اما پیشنهاد ما استفاده از دیوارپوش های سه بعدی بست وال است، زیرا علاوه بر جدید بودن این متریال، کاملا سه بعدی بوده و تغییر را به شکل منحصر به فردی در خانه شما ایجاد می کند.

یادتان نرود که بهره گیری از رنگ، کاغذ دیواری یا حتی دیوارپوش های بست وال باید به گونه ای باشد که در عین متفاوت بودن دیوار، رنگ آنها با کل فضا هماهنگ باشد.

۲-می توانید از وسایل دکوری که رنگ آنها متناسب با رنگ انتخابی شما می باشد، استفاده کنید و از آنها برای نونوار و زیباتر شدن فضای منزل بهره بگیرید. زیرا دکوری ها از وسایلی هستند که وجود آنها در فضا بسیار تاثیر گذار خواهد بود.  

۳-راهکار دیگری که می توانید برای تغیر فضای خانه از آن استفاده کنید، بهره گیری از رنگ های براق و پررنگ است، دلیل آن هم این است که این نوع رنگ ها در نگاه اول چشم را خیره کرده و جلوه بیشتری خواهند داشت. البته نباید فراموش کرد که رنگ های براق در فصل بهار که شدت نور بسیار زیاد، بازتاب بهتری دارند و اگر خانه شما آفتاب گیر خوبی دارد، می توانید از این مزیت استفاده کنید.

اما اگر منزل شما به گونه است که نورگیر چندان مناسبی ندارد، می توانید از هالوژن ها و سایر نورپردازی ها برای درخشندگی دیوار کمک بگیرید. برای مثال انتخاب رنگ آبی لاجوردی در کنار طلایی ترکیب بسیار زیبایی را ایجاد می کند و شما می توانید از یک تابلو با رنگ آبی و قاب طلایی که جفت بی نظیری در کنار هم هستند، برای متحول کردن خانه خود استفاده کنید.

۴-در اتاق خواب خود می توانید از یک روتختی سبز رنگ استفاده کنید تا از طریق یک رنگ شاد و زنده بتوانید فضای شلوغ و گرفته اتاق خواب را متحول کنید و باز سنگین فضا را کاهش دهید.

۵-آینه گزینه مناسبی برای ایجاد تحول در فضاهای مختلف، مخصوصا فضاهای کوچک و دلگیر است. وجود یک آینه سرتا سری علاوه بر بزرگ جلوه دادن فضا، باعث بازتاب نور بیشتر در محیط خواهد شد.

۶-در صورتی که از کاغذ دیواری برای تغییر فضای منزل خود استفاده می کنید، بهتر است بدانید که طرح راه راه کاغذ باعث می شود تا دیوار هویت تازه ای پیدا کند. از این رو اگر از رنگ هم بهره می گیرید، فراموش نکنید که این راهکار به نونوار کردن خانه شما کمک می کند. حتی اگر دیوار منزل شما ارتفاع بلندی دارد، می توانید از طرح های موجی شکل دیوارپوش های سه بعدی بست وال به صورت عمودی استفاده کنید تا ارتفاع را کمتر نشان دهد و اگر دیواری با عرض زیاد دارید، طرح های موج دار به صورت افقی گزینه مناسبی برای زیباتر شدن فضا خواهند بود.

۷- تابلو های تیره با رنگ های تند را می توانید روی روشن ترین دیوار منزل نصب کنید تا ترکیب منحصر به فردی ایجاد کند و نمای بسیار زیبایی شکل بگیرید.

۸-با استفاده از چوب های ساده و ارزان قیمت می توانید کتابخانه ای زیبا بسازید و آن را رنگ آمیزی کنید یا حتی می توانید کتابخانه ساده ای را خریداری کنید و طرح های زیبایی را در پشت کمد با کاغذ های طرح دار مقاوم ایجاد کنید.

۹-اگر خانه شما دیوار هایی با رنگ سفید دارد و کمی بی روح به نظر می رسد، بهتر است برای تحول خانه خود از ترکیب رنگ های زیبا و همچنین متفاوت استفاده کنید. برای مثال می توانید با مبلمانی به رنگ آبی یا فرشی با همین رنگ دکوراسیون خانه را تغییر دهید.

منبع: www.mspir.ir

 

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید