نکاتی درباره آشپزخانه :

آشپزخانه هرخانه ای یکی از مهم ترین بخش های هر منزل است و بیشتر از همه قسمت های منزل مورد استفاده قرار می گیرد. زیرا تمام افراد خانواده مخصوصا خانم ها در آشپزخانه رفت و آمد دارند و از آن استفاده می کنند.

رنگ آمیزی آشپزخانه :

بهترین رنگ برای دیوار آشپزخانه رنگی است که مکمل رنگ کابینت ها باشد. هماهنگ بودن رنگ کاشی های کف و سقف با یکدیگر مسله ای است که در زیبایی آشپزخانه شما نقش مهمی دارد. پیشنهاد می کنیم که برای رنگ دیوار های آشپزخانه از رنگ سقف و کف نیز الهام بگیرید. برای مثال می توانید از رنگی که در طرح کاشی های طرحدار وجود دارد، برای دیوارها استفاده کنید. در صورتی که تمایل دارید آشپزخانه ای پر طراوت و با نشاط داشته باشید، بهتر است از رنگ های جسور و بی پروا مانند قرمز و سبز استفاده کنید.

بر طبق نظر طراحان دکوراسیون، آشپزخانه باید خیلی روشن باشد و بهره زیادی از نور طبیعی برده باشد. گرچه درآشپزخانه خیلی روشن  نمی توان از رنگ های روشن برای دیوارها استفاده کرد. زیرا ممکن است چشم را اذیت کند.

مرتب بودن آشپزخانه :

بهتر است بدانید که مرتب بودن آشپزخانه خیلی مهم و ضروری است. برای اینکه بتوانید آشپزخانه ای زیبا و مرتب داشته باشید، باید اصولی را رعایت کنید تا همواره آشپزخانه ای شیک و تمیز داشته باشید.

همانطور که می دانید هر آشپزخانه ای دارای ۴ قطب اصلی می باشد که شامل، یک قطب مخصوص انجام کارهای خشک مثل خردکردن مواد غذایی و استفاده از وسایل برقی، یک قطب برای انجام کارهای خیس مانند شستن ظرف، یک قطب مخصوص آشپزی و یک قطب مخصوص انبارکردن که محل قراردادن یخچال و کمدهای دیواری است و با استفاده از این ۴ قطب است که می توانید در آشپزخانه خود کارها را سریع تر انجام دهید.

مرتب بودن آشپزخانه منزل شما کاملا بستگی به فضای آشپزخانه و وسعت آن دارد. برای مثال آشپزخانه ای که به شکل ال یا مربع باشد،؛ امکان چیدمان بهتری برای وسایل وجود دارد و حتی می توانید از یک میز و صندلی هایی به عنوان میز صبحانه در فضای آشپزخانه استفاده کنید. البته این میز و صندلی های انتخابی باید با توجه به فضای آشپزخانه در نظر گرفته شود تا جاگیر نباشد. اما در یک آشپزخانه ای که به شکل مستطیل است و دارای عرض ۲ متر، بهتر است که تنها از یک دیوار برای نصب کمد و طبقات استفاده کنید و گاز را در بهترین جای ممکن قرار دهید.

یک امتیاز مهم در آشپزخانه، زیاد بودن کشو های موجود در آشپزخانه می باشد. زیرا وجود کشو های متعدد به مرتب بودن آشپزخانه شما کمک خواهد کرد. سعی کنید در مکان های مهم کاری در آشپزخانه از منابع نوری کوچک استفاده کنید تا انجام بهتر کار برای شما راحت تر باشد. وجود سه تا چهار پریز برق در آشپزخانه بسیار ضروری است. زیرا محدود بودن پریز ها در آشپزخانه باعث می شود تا فرد برای استفاده از یک وسیله برقی، وسیله دیگری را از برق بکشد و انجام این کار نادرست خواهد بود.

کابینت ها و سینک در آشپزخانه :

آشپزخانه ای خوب است که دارای کابینت های بلند و زیاد باشد و شما می توانید وسایلی را که کمتر از آنها استفاده می کنید را در طبقات بالاتر قرار داده و وسایلی که بیشترین استفاده را از آنها می برید را در طبقات پایین تر قرار بدهید تا دسترسی به آنها راحت تر باشد.

همان طور که می دانید سینک ها دارای مدل ها و اندازه های متفاوتی هستند. اما بهترین سینک از نوع دو قلو و گود است. زیرا این نوع سینک ها برای شستن میوه، سبزیجات و ظروف خیلی راحت تر هستند. یادتان نرود در هنگام خرید سینک علاوه بر اینکه به رنگ و مدل آن توجه می کنید، باید در نظر داشته باشید که سینکی را انتخاب کنید که نیاز شما را کاملا تامین نماید. برای مثال اگر در آشپزخانه خود ماشین ظرفشویی دارید، بهتر است  سینک تک لگنه برای آشپزخانه خود انتخاب نمایید.

پیشنهاد می کنیم تا از کابینت هایی با درهای آینه ای برای آشپزخانه استفاده کنید. زیرا این کار باعث می شود تا آشپزخانه شما وسع تر به نظر برسد. حتی می توانید برای تعدادی از کابینت ها از درهای شیشه ای استفاده کنید و داخل آن ها را ظروف کریستال و شیشه ای قرار دهید تا درخشش آن ها سبب روشن تر شدن فضای آشپزخانه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید