نکاتی درباره انتخاب موکت

۱ دیدگاه

نکاتی درباره انتخاب موکت

همان طور که می دانید خانم های خانه علاقه زیادی به تغییر دکوراسیون منزل خود دارند و می خواهد با این کار رنگ و بوی خانه را عوض کنند. در صورتی که به دنیال تغییر کفپوش های منزل هستید و می خواهید از موکت به عنوان کفپوش بهره بگیرید، پیشنهاد می کنیم نکاتی را در زمان انتخاب موکت در نظر بگیرید. تا بتوانید از این کفپوش بادوام و گرم برای خانه خود استفاده کنید.

مزیت موکت نسبت به سایر کفپوش ها :

فراموش نکنید که کف اتاق پایه اصلی اتاق است و شما می توانید از چند گزینه برای کف منزل استفاده کنید. که این گزینه ها شامل پارکت، سرامیک، فرش یا موکت می باشد. با اینکه امروزه در بسیاری از خانه ها از پارکت و سرامیک به عنوان کفپوش استفاده می شود، اما بهتر است بدانید که این کف پوش ها در فصل زمستان سرمای زیادی را منتقل می کنند و حتی نمی توان بر روی این نوع کفپوش ها نشست یا خوابید. از این رو خانواده ها به دنبال یک کفپوش مناسب برای منزل خود هستند و به سراغ موکت و فرش می روند.

بهتر است بدانید که بهترین کف پوش برای اتاق خواب موکت است، زیرا این نوع کفپوش گرم بوده و در ماه های سرد سال بسیار مناسب خواهد بود. حتی استفاده از موکت در اتاق خواب کودکان هم توصیه می شود، زیرا خاصیت ضربه گیری موکت نسبت به سرامیک و پارکت بسیار مطلوب تر می باشد.

از آنجایی که بافت موکت به گونه ای است که عایق صوت می باشد، بسیار مناسب مکان های پر سر و صدا است . البته فراموش نکنید که موکت ها دارای بافت، رنگ و طرح های متنوع می باشند و به همین خاطر می توانید به راحتی آنها را با انواع دکوراسیون هماهنگ سازید.

در صورتی که در اتاق های منزل شما اثاثیه کمی وجود دارد، می توانید از موکت برای کف استفاده کنید تا از این طریق اتاق پرتر به نظر برسد. یادتان نرود که پرز موکت در بزرگ به نظر رسیدن اتاق نقش دارد، به گونه ای که هر چه پرز موکت کمتر باشد، فضای اتاق بزرگتر جلوه می کند.

برای اتاق کودک  خود از موکت پرزدار استفاده کنید. زیرا کودک شما به دلیل اینکه در اتاق خود در حال بازی کردن است، امکان دارد سر و صدا به طبقه پایین منتقل شود. به همین خاطر استفاده از موکت پرزدار انتخاب مناسبی است.

نکاتی درباره خرید موکت :

قبل از اینکه برای خرید موکت اقدام نمایید، بهتر است یک نقشه کوچک از فضای اتاق های منزل بکشید تا بتوانید آن را به فروشنده نشان داده و متراژ دقیق مورد نیاز شما را مشخص کند و دچار مشکل نشوید. یادتان نرود که جایی که قرار است از موکت استفاده کنید در انتخاب آن نقش دارد. برای مثال در مکان های پر رفت و آمد نباید از موکت های مخمل بافت استفاده کنید، زیرا باعث می شود تا خیلی زود کوبیده شوند.

نکته مهم در رابطه با خرید موکت این است  که عرض موکت های موجود در بازار عموماً ۳۰ تا ۳۸ و گاهی ۳۵ سانتی متر است و اگر شما جزءآن افرادی هستید که نمی خواهید درز موکت ها دیده شود، باید از موکت های تیره که دارای بافت درشت، پرزدار و طرح دار هستند، استفاده کنید.

نکته دیگر این است که  خواب پرزهای موکت باید به یک سمت باشد و بهتر است در هنگام نصب موکت ها در کنار هم حتما به خواب پرزها توجه داشته باشید. موکت هایی که دارای کیفیت بیشتری هستند، تراکم و فشردگی بیشتری دارند و به همین خاطر از دوام بیشتری برخوردار هستند. موکتی را انتخاب کنید که دارای ضخامت بیشتری باشد، البته فراموش نکنید که موکت های گران الزاما”خوب نبوده و بهتر است  برند های معتبر که دارای ضخامت فروش هستند را انتخاب کنید.

برای نصب موکت بهتر است از نصاب های مخصوص کمک بگیرید و در صورتی که دوست دارید خودتان این کار را انجام دهید، از نحوه چسباندن موکت و شست و شوی آن اطلاعات کامل  را به دست بیاورید و سپس شروع به کار نمایید.

شما می توانید از موکت های قدیمی که به نام کبریتی معروف هستند، به همراه فرش استفاده کنید. زیرا این نوع موکت ها ارزان تر، کم پشت تر و زبرتر هستند و راحت تر می توان آنها را شست، اما زیبایی کافی و تنوع رنگ ندارند. اما اگر موکت هایی با طرح های برجسته را انتخاب کنید، با اینکه شکیل تر و زیباتر هستند، اما نظافت آنها کار دشواری است.

در زمان خرید موکت حتما به پشت آن دقت کنید، زیرا هر چه گره ها نزدیک تر و تراکم و فشردگی بافت بیشتر باشد، استحکام موکت بیشتر خواهد بود. یادتان نرود که در یک موکت مرغوب، سطح پشتی آن از چسب کمتری استفاده می شود و این در حالی است که موکت های ناصاف که دارای برجستگی هایی در بافت هستند، به چسب بیشتری نیاز دارند.

چه رنگ موکت برای کجا مناسب است؟

از موکت های طرح دار برای فضاهای بزرگ استفاده کنید. زیرا با انجام این کار باعث می شوید تا فضا کوچکتر و صمیمانه تر به نظر برسد و بهتر است از موکت هایی که دارای تک رنگ، ساده، بدون طرح و با رنگ روشن هستند، برای اتاق های کوچک استفاده کنید تا بتوانید از این طریق اتاق را برزگتر جلوه دهید. در صورتی که به دنبال ایجاد یک فضای کوچک و دنج هستید، از موکتی با رنگ تیره استفاده کنید.

اگر می خواهید از موکت به همراه فرش استفاده کنید، یا هنوز برای دکوراسیون اتاق خود رنگی را انتخاب نکرده اید، می توانید از رنگ های خنثی برای موکت استفاده کنید تا به راحتی بتوانید موکت را با سایر رنگ ها هماهنگ کنید. انتخاب موکت با رنگ های شاد برای اتاق کودک بسیار مناسب است، اما به دلیل اینکه این اتاق بیشتر از هر اتاق دیگری کثیف می شود، بهتر است از موکت های مقاوم تر و با کیفیت تر استفاده کنید تا در اثر شستشو و نظافت پی در پی، زود از بین نروند.

نوشتهٔ بعدی
رنگ مناسب دکوراسون منزل
نوشتهٔ پیشین
رازهای یک دکوراسیون زیبا

۱ دیدگاه. همین الان خارج شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید