نکاتی درباره انواع مختلف موکت :

همان طور که می دانید امروزه کفپوش های مدرن و متنوعی در بازار وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آنها کف خانه خود را بپوشانید. اما شاید شما هم جزء آن دسته از افرادی باشید که هنوزم دوست دارند در بخش هایی از خانه خود مانند اتاق خواب از موکت استفاده کنند. به همین خاطر سعی کردیم درباره انواع مختلفی که موکت ها دارند، اطلاعاتی را در اختیار شما بگذاریم تا در زمان انتخاب بتواند به شما کمک کنند. البته نباید فراموش کرد که استفاده از موکت برای اتاق خواب کودکان بسیار مناسب بوده و باعث می شود تا ایمنی بچه ها در اتاق خوابشان فراهم شود. البته پیشنهاد می کنیم که از موکت هایی با رنگ های شاد و فانتزی برای اتاق خواب کودک خود بهره بگیرید و رنگ موکت سایر اتاق ها را با توجه به دکوراسیون اتاق انتخاب کنید تا این هماهنگی باعث ایجاد زیبایی در هر فضایی شود.

بهتر است بدانید که موکت ها دارای انواع مختلفی هستند که می توانید ازآنها برای فضاهای مختلف استفاده کنید.

موکت هایی با پرز بلند :

در صورتی که می خواهید کف منزل خانه شما نرم و راحت باشد، می توانید از موکت هایی با پرز های بلند استفاده کنید. البته شایان ذکر است که در مناطق سردسیر بیشتر از این نوع موکت ها بهره می برند و برای افرادی که در مناطق سردسیر زندگی می کنند، استفاده از این نوع موکت ها، اهمیت بیشتری دارد. شاید باور نکنید اما ضخامت بعضی از این موکت ها به قدری زیاد است که از این لحاظ بسیار شبیه فرش های ماشینی هستند. از این رو اگر می خواهید در فصل زمستان اتاق های منزل شما گرم باشد و در زمان راه رفتن بر روی آن احساس راحتی داشته باشید، بهتر از این نوع موکت ها استفاده کنید.

موکت های کبریتی :

همان طور که می دانید قدیم ترین نسل موکت ها، موکت های کبریتی هستند که حتی می توانید هنوز هم آنها را در فروشگاه های تزئینات داخلی پیدا کنید. بهتر است بدانید که ویژگی مهم این نوع موکت ها، ارزان بودن آنها می باشد و معمولا” برای کسانی که نمی خواهند برای کف خانه خود هزینه زیادی پرداخت نمایند، بهترین انتخاب خواهد بود. البته فراموش نکنید که این نوع موکت ها دارای قطر خیلی کمی هستند و حتی می توان گفت که کمی هم زبر می باشند. به همین دلیل جزء موکت های راحت و نرم به حساب نمی آیند.

موکت های چمن مصنوعی :

در صورتی که در خانه خود فرزند پسری داشته باشید که به فوتبال هم علاقه مند باشد، بدون شک از موکت های چمن مصنوعی استقبال کرده و دوست دارد که کف اتاق او را با این نوع موکت ها بپوشانید. این موکت ها همان طور که از اسمش مشخص است، شبیه چمن بوده و به رنگ سبز هم می باشند. البته می توان از این نوع موکت ها برای کف بالکن، تراس یا سالن های ورزشی هم استفاده کرد. بهتر است بدانید که با انتخاب این نوع موکت، فضای شاد و متفاوتی را می توانید در هر فضایی ایجاد کنید.

موکت های طرح دار :

همان طور که قطعا” می دانید، با استفاده از موکت های ساده و یک رنگ می توانید فضای هر اتاقی را بزرگتر جلوه دهید. اما اگر اتاقی که می خواهید موکت کنید، به اندازه کافی بزرگ می باشد، بهتر است به جای استفاده از این ترفند دکوراسیونی، از موکت های طرح دار استفاده کنید. به عبارت دیگر دست شما برای اتاق های بزرگ باز بوده و می توانید هر طرح و رنگی را برای موکت اتاق انتخاب کنید. موکت های طرح داری که امروزه در بازار موجود است، معمولا” از کشور های بلژیک و ترکیه وارد می شوند، اما یادتان نرود که موکت های ایرانی هم دارای کیفیت بالا و نقش و نگار های زیبایی هستند.

نگهداری صحیح از موکت ها :

موکت ها هم مانند هر وسیله ای که در خانه خود دارید، نیاز به مراقبت و نگهداری دارند و در این صورت است که می توانید عمر آنها را طولانی تر کنید. برای مثال در صورتی که کودک نوپایی دارید، بهتر است از خرید موکت هایی با رنگ های روشن اجتناب کنید، زیرا خیلی زود لک می شوند و از آنجایی که لکه زدایی از موکت ها نسبت به کفپوش های دیگر دشوار تر می باشد، باعث می شود تا به مرور زمان کدر شده و جلوه موکت از بین برود.

از آنجایی که موکت های بافت دار گرد و غبار را در داخل خودشان جمع می کنند، از این رو توصیه می کنیم تا حداقل هفته ای دو بار آنها را با کمک جارو برقی تمیز کنید تا از تجمع زیاد گرد و غبار در داخل موکت جلوگیری شده و باعث تشدید بیماری هایی مانند آسم یا حساسیت نشود.

برای اینکه از جمع شدن موکت ها به هنگام رفت و آمد جلوگیری کنید، بهتر است  با استفاده از یک چسب مخصوص، موکت ها را روی زمین محکم کنید. البته استفاده از چسب برای موکت های نازک که دارای پرز های کوتاهی هم هستند، بیشتر قابل اهمیت خواهد بود.

مزایای موکت ها :

همان طور که می دانید موکت ها از نظر طرح و رنگ بسیار متنوع هستند و شما می توانید به راحتی آنها را با هر دکوراسیون هماهنگ نمایید. البته از آنجایی که موکت ها به گونه ای عایق حرارت و صدا هستند، بسیار مناسب برای محیط های سرد و پر سر وصدا می باشند. نکته مهم در مورد موکت ها با دوام بودن آنها نسبت به سایر کفپوش ها می باشد و مهم تر اینکه برای تمیز کردن آنها نیازی به دستمال نمدار نداشته و با استفاده از جارو برقی می توانید به راحتی گرد و غبار آنها را بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید