نکاتی درباره کفپوش های لمینت :

همان طور که می دانید امروزه نسل جدیدی از کفپوش های چوبی در بازار وجود دارد، که دارای طرح، رنگ و اندازه های مختلف هستند و این مسله باعث شده تا افرادی که نیاز به کفپوش دارند، انتخاب های بیشتری را پیش رو داشته باشند. البته از آنجایی که کفپوش های چوبی نسبت به پارکت دوام بیشتری دارد و بدون نیاز به چسب روی زمین نصب می شوند، باعث شده تا توجه افراد بیشتری را به خود جلب کند و در محیط های اداری و خانه ها بیشتر از آن استفاده شود.

تاریخچه لمینت :

بهتر است بدانید که لمینت ها کفپوش هایی هستند که نمای ظاهری آنها از طرح و نقشه های چوب کپی برداری شده، به صورتی که در نگاه اولیه احساس می کنید که آنها الوارهای واقعی هستند، در صورتی که با کمی دقت، مصنوعی بودن آنها را متوجه خواهید شد. البته لمینت ها از چند لایه چوب متراکم و به هم فشرده اچ در اف تشکیل شده اند که سطح خارجی آنها دارای روکشی است که همانند نقش و نگار چوب های طبیعی می باشد.

قدمت این نوع کفپوش ها به نیم قرن هم نرسیده و برای اولین بار در سال ۱۹۷۷ توسط یک شرکت سوئدی اختراع و  در سال ۱۹۸۴ توسط این شرک وارد بازار شد و به همین خاطر در گروه کفپوش های مدرن قرار می گیرد. البته امروزه این نوع کفپوش ها توسط شرکت های مختلف دنیا تولید شده و دارای محبوبیت فراوانی هم هستند.

مزایای لمینت ها :

در صورتی که می خواهید برای کف منزل یا محل کار خود از کفپوش های لمینت استفاده کنید، بهتر است که با مزایای آنها آشنا شده تا بتوانید انتخاب راحت تری داشته باشید. از آنجایی که لمینت ها در مقابل عوامل محیطی دارای مقاومت بالایی هستند و رنگ، نقش و زیبایی خود را حفظ می کنند، معمولا” می توانید به صورت دراز مدت از این نوع کفپوش ها استفاده کنید.

مزیت مهم این نوع کفپوش ها این است که اشعه ماورای بنفش هم نمی تواند به آنها آسیبی وارد کند و به همین خاطر رنگ روی آنها ثابت می ماند و از بین نمی رود. از این رو برای کف اتاق های آفتاب رو بهترین انتخاب خواهند بود.  

مزیت دیگر لمینت ها تعویض راحت و ساده آنها می باشد و شما می توانید در صورتی که یکی از آنها خراب شد، قطعه دیگری را جایگزین آنها کنید.

یکی از قابلیت های مهم لمینت ها این است که می توانید آنها را به راحتی جابه جا کنید. این مزیت برای افرادی که اجاره نشین هستید و دوست دارند که از کفپوش برای منزل خود استفاده کنند، کارایی دارد. به این خاطر که می توانند کفپوش لمینت را برای کف منزل استفاده کرده و در زمان اسباب کشی آنها را جمع کرده و با خود به منزل جدید ببرند.

معایب لمینت ها :

همان طور که می دانید هر چیزی علاوه بر مزایایی که دارد، دارای معایبی هم خواهد بود. لمینت ها با همه مزایایی که دارند، کاملا” بی عیب و نقص نبوده و اشکالاتی هم دارند. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم با معایب لمینت ها هم آشنا شده تا به انتخاب شما کمک درستی کند.

اولین عیب لمینت ها قیمت بالای آنها می باشد و معمولا”قشر متوسط جامعه این نوع کفپوش را انتخاب نمی کنند.البته عیب بزرگ این کفپوش ها این است که برای محیط های مرطوب مناسب نبوده و حتی راه رفتن روی آنها با ایجاد سر و صدا همراه است.

 

البته برای اینکه سر و صدای ناشی از راه رفتن روی لمینت از بین برود می توانید در زمان نصب لمینت اول یک لایه فوم روی زمین نصب کنید و سپس قطعات لمینت را روی آن قرار دهید تا عایق صدا باشد. البته انجام این کار باعث می شود تا در صورت استفاده طولانی مدت از لمینت، از هجوم احتمالی موریانه ها در امان بمانند.

انواع لمینت ها :

لمینت از نظر شکل ظاهری دارای دو گروه اصلی الواری و پارکتی هستند، که در لمینت های الواری شکل ظاهری آنها شبیه تنه درختی است که برش خورده است، اما لمینت های پارکتی قطعات مستطیل شکل کم عرضی هستند که در دو، سه یا چهار ردیف کنار هم قرار گرفته اند. در لمینت های الواری همان شیار ها، موج ها و برجستگی های چوب دیده می شود، اما در لمینت های پارکتی بعد از نصب، طرحی شبیه پارکت را ایجاد می کنند. بهتر است بدانید که لمینت های الواری نسبت به لمینت های پارکتی جدید تر بوده و باعث می شود تا در هر فضایی که از آنها استفاده می شود، جلوه زیباتری داشته باشد.

نصب لمینت :

نصب لمینت با اینکه کار پیچیده ای نمی باشد، اما برای اولین بار بهتر است این کار را به نصاب بسپارید. اگر در زمان نصب لمینت ها دقت داشته باشید، می بینید که نصاب معمولا” بین قطعات حاشیه ای با دیوار فاصله ای باقی می گذارند تا از این طریق لمینت ها در هوای گرم برای انبساط، فضای کافی داشته باشند. البته برای زیبایی کار و اینکه این فضای خالی بین لمینت و دیوار مشخص نباشد، دور تا دور حاشیه ها را با قرنیز چوبی می پوشانند. اما اگر خانه ای از قبل قرنیز سنگی داشته باشد، در این صورت است که از قرنیز های باریک و کوتاهی به نام فیتیله بهره می گیرند. نکته مهم در زمان خرید لمینت ها این است که هزینه نصب، جداگانه محاسبه می شود و حتی قیمت قرنیز ها را هم به صورت جداگانه در نظر می گیرند و باید در زمان خرید لمینت ها این نکته را در نظر داشته باشید.

ضخامت لمینت ها :

بهتر است بدانید که مهم ترین فاکتوری که در قیمت لمینت ها تاثیر دارد، ضخامت آنها می باشد. به طور کلی قطر لمینت بسیار مهم است و به کاربرد فضای مورد نظر شما بستگی دارد. بهتر است بدانید که هر چه ضخامت لمینت ها بیشتر باشد، استحکام و دوام آنها افزایش می یابد. البته ضخامت لمینت ها به صورت معمول بین ۶ تا ۱۲ میلی متر می باشد. برای مثال برای خانه ای که تعداد اعضای خانواده کم بوده و تردد کمی هم دارند، لمینتی با ضخامت ۸ میلیمتر کافی است، اما اگر برای یک مکان پر تردد یا خانه ای پر جمعیت نیاز به لمینت دارید، باید از ضخیم ترین نوع لمینت ها استفاده کنید.  

رنگ بندی لمینت ها :

همان طور که می دانید رنگ بندی لمینت ها هم جزء مواردی است که مطمئنا” در زمان انتخاب باید به آن توجه داشته باشید. رنگ هایی که در خانواده کرم و قهوه ای هستند، بسیار متنوع بوده و بیشتر لمینت ها هم از این خانواده می باشند.

انتخاب رنگ لمینت ها را باید با توجه به فضای خانه، وسایل و دکوراسیونی که دارید، انجام دهید. برای مثال در یک خانه کوچک باید از لمینت هایی با رنگ های روشن استفاده کنید تا از این طریق فضای خانه را بزرگتر نشان دهید. از این رو پیشنهاد می کنیم که در زمان خرید لمینت به رنگ سایر لوازم چوبی که دارید، توجه کنید تا بیشترین هماهنگی را باهم داشته باشند. زیرا در این صورت است که فضای خانه شما چشم نواز تر خواهد شد.

بهتر است بدانید که لمینت هایی با رنگ های سبز، آبی و … هم در بازار وجود دارد، اما به دلیل اینکه رنگ آنها با رنگ چوب طبیعی فاصله زیادی دارد، به گونه ای مصنوعی به نظر می رسند. به همین خاطر کمتر از این رنگ ها برای لمینت استفاده می شود.

نحوه نگهداری مناسب از لمینت ها :

کفپوش های لمینت مانند سنگ و سرامیک به راحتی قابلیت تمیز شدن دارند و اصلا” نیاز نیست که برای درخشان کردن آنها از واکس یا پولیش استفاده کنید و تنها با کمک یک پارچه مرطوب می توانید آنها را تمیز و براق کنید .

لمینت ها به گونه ای هستند که هرگز نباید لوازم سنگین  خانه را روی آنها بکشید، زیرا به سرعت خراش برداشته و جلوه زیبای خود را از دست می دهند.

در صورتی که نصاب نتواند لمینت ها را به خوبی در کنار هم نصب کند و بین آنها شکاف یا فاصله خالی وجود داشته باشد، باید بسیار مراقب باشید که آب و رطوبت به بخش داخلی لمینت ها نفوذ نکند، زیرا در این صورت باعث می شود تا عمرلمینت ها کم شود. از این توصیه ما این است که هرگز از لمینت ها برای کف آشپزخانه و سرویس بهداشتی استفاده نکنید، زیرا رطوبت دشمن اصلی لمینت ها می باشد.

یادتان نرود که مواد شوینده برای لمینت ها مناسب نیست و باعث آسیب رساندن به آنها می شود. از این رو نباید از مواد شوینده خانگی برای تمیز کردن لمینت ها استفاده کنید. حتی  بهره گیری از بخار شوی هم مناسب نبوده و باعث آسیب رساندن به لمینت ها می شود. بهتر است بدانید که بهترین وسیله که برای گرفتن گرد و خاک کفپوش ها، جاروبرقی می باشد که باعث می شود تا عمر لمینت ها بیشتر شود.

برای اینکه از بابت دوام و کارایی کفپوشی که انتخاب کرده اید، مطمئن شوید، بهتر است در زمان خرید به گارانتی آن توجه داشته باشید و از آنجایی که کفپوش های

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید