نکاتی مهم در رابطه با لوستر

بدون دیدگاه

استفاده از لوستر

همان طور که می دانید وجود نور برای هر خانه بسیار مهم است و هرگز نمی توان در خانه ای بدون نور و روشنایی زندگی کرد. به همین علت امکانات زیادی برای تامین نور کافی برای منزل از گذشته تا به امروز وجود دارد. قبلا برای تامین نور از لامپ های ۱۰۰ بهره می برند و امروزه از لوستر های زیبا و گرانبها که روشنایی چشم گیری به خانه می بخشند. نکته مهم درباره لوستر ها این است که باید در نحوه نصب و جانمایی آنها نکات ایمنی و فنی را کاملا رعایت کرده تا بتوانید به راحتی از آنها استفاده کنید و هرگز خطر ساز نباشند.

در هنگام استفاده از لوستر چه نکاتی باید رعایت شود ؟

ایمنی لوسترها :

 

از آنجایی که لوستر از یک مجموعه با چراغ های متعدد تشکیل شده است که باهم خاموش و روشن می شوند، از این رو باید برای تامین برق مورد نیاز برای نصب لوستر یک سری نکات را رعایت کنید و حتما از یک کارشناس نصب کمک بگیرید تا شما را در مورد مقدار برق مورد نیاز و همچنین جای مناسب نصب لوستر راهنمایی کند.

توجه داشته باشید که در هنگام نصب لوستر حباب های آن را باز کرده و بعد از پایان نصب دوباره حباب ها را ببندید. این کار باعث می شود تا از شکستن حباب ها جلوگیری کنید. البته در هنگام خرید لوستر یک راهنمای نصب به خریدار داده می شود و بهتر است قبل از نصب لوستر آن را به دقت مطالعه کنید.

مهم ترین نکته ای که در هنگام نصب باید به آن توجه داشته باشید، وزن لوستر است و باید ازمقدار تحمل سقف خانه خود و وزن لوستر آگاه باشید. زیرا در صورتی که  سقف خانه تحمل نصب لوستر را نداشته باشد، باعث ترک خوردگی و حتی فروریختن سقف و شکستن لوستر شما می شود. رعایت این نکته بسیا مهم است، زیرا نه تنها از به هدر رفتن هزینه جلوگیری می کند، بلکه خطرات جانی را نیز از بین می برد.

نکته دیگر این که کابل آویزان از سقف باید آن اندازه استحکام داشته باشد که بدون اینکه بریده یا از سقف جدا شود تاب تحمل وزن لوستر را داشته باشد.

جانمایی مناسب :

 

بهتر است بدانید که معمولا در هر سقفی لوسترها را به صورت فرد نصب می کنند و این کار باعث می شود که نور بیشتری از سقف به سمت فضای خانه بتابد. البته مهم است که بدانید به لحاظ زیبایی بصری، اعداد فرد زیبایی بیشتری ایجاد می کنند. از این رو اگر لوسترها را به عدد فرد مثل سه یا پنج نصب کنید، حالت مدوری از نور ایجاد می شود که تونلی از نور را وارد خانه شما می کند. فرد بودن لوستر ها یک هماهنگی مناسبی با چیدمان دیگر وسایل منزل به وجود می آورد.

برای اینکه زیبایی لوستر بیشتر به چشم بیایید، حتما در جانمایی آن نهایت دقت را به خرج دهید. برای مثال در صورتی که در منزل خود مبلمان استیل دارید به گونه ای لوستر را نصب کنید که با انعکاس نور توسط مبلمان، روشنایی دو چندانی به اطراف ساطع و خانه شما غرق در نور و روشنایی شود.

همسانی سقف ها و لوسترها :

 

نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که، برای هر سقفی نمی توان از هر لوستری استفاده کرد و بسته به بلندی یا کوتاهی سقف خانه، باید لوستری متناسب با آن را خریداری کنید. برای مثال برای سقف های کوتاه باید از لوستر های سقفی یا همان چسبیده به سقف استفاده کرد و برای سقف های بلند می توانید از آویزهای بلند استفاده کنید تا با نزدیک کردن لوستر به سطح خانه، نور و زیبایی بیشتری به خانه شما ببخشد. به همین علت مهم است که بین سقف خانه و لوستر یک همسانی مناسبی وجود داشته باشد.

هدف از نصب لوستر :

 

درست است که با چند لامپ هم می توان خانه را روشن کرد، اما از آنجایی که زیبایی و زیبایی پسندی در سرشت هر انسانی وجود دارد، به همین خاطر همیشه به دنبال ایجاد تنوع در سبک زندگی خود می باشد. وجود لوستر در هر خانه راهی برای عملی کردن همین اندیشه زیبایی پسندی است. البته یادمان نرود که هر فضایی به مقدار مشخصی از نور نیاز دارد. برای مثال در اتاق های کوچک و یا حتی اتاق هایی که مخصوص کودکان است نباید از لوستر های بزرگ و چند شاخه استفاده کرد بلکه باید از لوستر هایی با تعداد شاخه های کمتر بهره برد.

کلاسیک یا مدرن :

 

همان طور که در هنگام انتخاب وسایل منزل خود به هماهنگی آنها با دکوراسیون توجه می کنید، در هنگام انتخاب لوستر هم باید مدل و سبک چیدمان منزل را در نظر گرفته و با توجه به آن به خرید لوستر بپردازید. اگر فضای خانه خود را به سبک مدرن دکوراسیون کرده اید، باید در هنگام نصب لوستر نیز از لوسترهای مدرن و متناسب با فضای خانه خود استفاده کنید. به عنوان مثال در خانه ای که کاملا مدرن چیدمان شده  نباید از لوستری با آویزهای کریستالی استفاده کرد. زیرا به لحاظ دکوراسیونی محیطی ناهماهنگ را به وجود می آورد.

لوستری برای میز ناهار خوری :

 

لوستری که برای میز ناهار خوری انتخاب می کنید را باید کاملا پایین بیاورید تا تمام فضای میز را روشن کنید. این کار نه تنها باعث می شود تا همه ظروف و غذاهای روی میز کاملا روشن شود، بلکه زیبایی خاصی روی میز ناهار خوری ایجاد می کند و اشتهای شما را نیز افزایش می دهد.

لوستری در اتاق خواب :

 

اتاق خواب محیطی است که نباید در آن از نور مستقیم و آویزان از سقف استفاده کرد. زیرا باعث خیرگی چشم و آزار آن هنگام دراز کشیدن روی تخت می شود. به همین علت استفاده از لوستر برای اتاق خواب مناسب نیست و بهتر است از نورهای گرم و چراغ هایی با امکان تغییر شدت نور استفاده کنید. البته دیوارکوب ها و لامپ های هالوژن تناسب بیشتری با اتاق خواب خواهند داشت که استفاده از آنها در اتاق خواب بسیار توصیه می شود.

نوشتهٔ بعدی
قدم های طراحی دکوراسیون
نوشتهٔ پیشین
پانل سه بعدی طرح آرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید