نکاتی که انتخاب لوستر را آسان می کند :

اگر شما هم جزء افرادی هستید که در انتخاب یک لوستر خوب و مناسب برای منزل خود دچار مشکل هستید و نمی دانید چه لوستری را انتخاب کنید، بهتر است بدانید که فاکتور های مهمی برای انتخاب لوستری که مناسب شما باشد، وجود دارد که می توانید با دانستن  این فاکتورها انتخاب مناسب و بی نقصی داشته باشید. 

هدف از خرید لوستر :

هدف خود را از خرید و انتخاب لوستر مشخص نمایید. در واقع از خود بپرسید که هدف از خرید لوستر برای منزل چیست ؟آیا جنبه کاربردی دارد و روشنایی آن قابل استفاده خواهد بود و یا تنها یک وسیله برای تزئین منزل است و فقط در زمان حضور مهمان به عنوان مکمل نوری مورد استفاده قرار می گیرد؟

از آنجایی که امروزه هزینه های برق خانگی تصاعدی رو به افزایش است، به همین خاطر اکثر خانواده ها برای تامین نور منزل خود از نورهای موضعی، نورهای مخفی و نورهای فلورسنت استفاده می کنند. در واقع اکثرخانواده ها از یک نور فلورسنت به عنوان منبع اصلی نور در خانه بهره می گیرند. در صورتی که شما هم جزء همین افراد هستید، دیگر اهمیت ندارد که میزان نوردهی لوستر چقدر باشد و شما می توانید به راحتی با توجه به سلیقه خود به انتخاب لوستر بپردازید. اما اگر از لوستر علاوه بر تزئین، به عنوان یک منبع روشنایی استفاده می کنید، مواردی مانند میزان نوری که تامین می کند، تعداد لامپ ها و میزان مصرف برق لامپ ها و … بسیار مهم است . از این رو قبل از خرید لوستر هدف خود را مشخص نمایید.

فضای قابل استفاده از لوستر :

قبل از خرید لوستر از خود بپرسید که لوستر را برای چه فضایی در نظر گرفته اید؟ با جواب دادن به این سوال انتخاب برای شما راحت تر خواهد شد. برای مثال لوستر را برای فضای نشیمن و پذیرایی می خواهید یا آشپرخانه و اتاق خواب یا اتاق خواب کودک یا راهرو و …

اینکه بدانید لوستر را در چه اتاقی می خواهید نصب نمایید، تاثیر بسزایی در انتخاب شما خواهد داشت. برای مثال اگر لوستر را برای اتاق نشیمن و یا پذیرایی می خواهید، توصیه می کنیم که از لوستر های حبابی اصلا استفاده نکنید. اما وجود این لوستر های حبابی در فضای حال بسیار ایده مناسبی خواهد بود. می توانید از لوستر هایی که از چوب در طراحی آنها استفاده شده است برای فضای آشپرخانه یا اتاق خواب استفاده نمایید. زیرا در هر دو فضا به میزان زیادی چوب مصرف شده است و هارمونی لازم بین فضا و لوستر صورت می گیرد. از این رو این نوع لوستر ها همخوانی فوق العاده ای با این فضاها دارند. از لوستر های حجیم و سنگین هم برای فضای پذیرایی منزل استفاده کنید. اما یادتان نرود که هر چه لوستر های بزرگ و پخش کننده نور در اتاق نشمین زیبایی و شکوه دارند، استفاده از آن در اتاق خواب نامناسب است. بهترین لوستر برای فضای اتاق خواب، لوستری است که نور آن رو به بالاست و نور کاملا به ملایمت به محیط خواب شما تابانده می شود. اما آنچه در لوستر آشپزخانه اهمیت دارد، این است که باید نورها رو به پایین باشند تا بیشترین نور به فضا برسد تا کار با دقت و ایمنی صورت گیرد. 

مقدار روشن شدن فضا توسط لوستر :

بهتر است در ابتدا از خود بپرسید که لوستر قرار است چه فضایی را روشن نماید. برای مثال اگر فضایی به مساحت ۳۰ متر مربع دارید که دارای ارتفاع ۳ متر می باشد، چه لوستری مناسب این فضا خواهد بود ؟ اما آنچه در جواب باید بدانید این است که یک جواب قاطع بر اساس یک فرمول مشخص وجود ندارد. اما بهتر است بدانید که  برای تعیین اینکه برای یک فضا احتیاج به چند لوستر با چه تعداد شاخه دارید، باید به دو فاکتور مهم توجه داشته باشید.

۱- حجم لوستر انتخاب شده :

لوستر انتخابی شما دارای چه حجمی باشد و چقدر با محیط تناسب بر قرار کند، بسیار حائز اهمیت است. با فرض اینکه یک لوستر نور کافی را هم برای یک فضا تامین کند، باید توجه کنید که انتخاب یک لوستر کوچک برای یک فضای بزرگ و یا برعکس باعث می شود تا تعادل محیط بر هم خورده و هارمونی فضا از بین می رود. به همین خاطر بسیار مهم است که لوستر انتخاب شما با فضا مورد نظر همخوانی داشته باشد. حتی تعداد لوستر ها در یک فضا هم برای ایجاد همخوانی با محیط مهم است. برای مثال اگر سقفی جای سه محل برای آویزان کردن لوستر داشته باشد، باید هر سه قسمت را به لوستر مجهر نمایید تا بتوانید از این طریق زیبایی محیط را حفظ کنید. با توجه به بزرگ بودن فضا هم می توانید از یک لوستر بزرگ و یا دو لوستر کوچک استفاده کنید.

۲- میزان نوردهی لوستر :

میزان نوری که یک لوستر دارد نیز بسیار اهمیت دارد. اگر یک محیط را تنها با استفاده از لوستر روشن نموده اید بهتر است بدانید که باید تعداد شاخه های لوستر بیشتر باشد و از یک نور بدون واسطه استفاده شود. به این معنا که شید ها و یا حباب ها نور لوستر را کم نکنند. به همین علت بهتر است که از لوستر های شید دار برای محیطی استفاده کنید که نور مخفی و یا نور پشتیبان برای نوردهی کافی به محیط وجود داشته باشد.

انتخاب سبک لوستر :

یادتان نرود که باید سبک مورد نظر خود را انتخاب نمایید. البته بهتر است بدانید که می توانید با توجه به سلیقه و دکوراسیون منزل وحتی بودجه ای که در نظر دارید، به انتخاب سبک لوستر بپردازید. بعد از آنکه سبک را انتخاب کردید به راحتی می توانید از بین مدل های موجود به گزنیه مناسبی دست پیدا کنید.  

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید