چند اشتباه متداول در دکوراسیون منزل

بدون دیدگاه

اشتباهات در طراحی دکوراسیون منزل

برای ایجاد دکوراسیونی متنوع  و زیبا باید کلیشه ها را دور ریخت و به دوراز کلیشه های ذهنی قدم برداشت . برای مثال صورتی بودن اتاق دختر بچه ها و آبی بودن اتاق پسربچه ها یک نوع کلیشه محسوب میشود که نیاز به رعایت کردن آن نیست . البته این مسله  به این معنا نیست که میتوان هر نوع ناهماهنگی را در کنار هم مورد استفاده قرار داد البته به این معنا است که میتوانید بدون آسیب زدن به اصول حرفه ای دکوراسیون و تابع یک سبک واحد یا ترکیبی از دو سبک، کلیشه ها را زیر پا گذاشته ومدلی زیبا خلق کنید .

مواردی در دکوراسیون و چیدمان منزل به چشم میخورد که به شکل یک اشتباه تکرارمی شود.اما با کمی خلاقیت میتوانید بدون اینکه خطایی مرتکب شوید، طرحی زیبا در منزل خود ایجاد کنید .

 مهم ترین اشتباهاتی که در طراحی دکوراسیون منزل به چشم میخورد شامل موارد زیر است :

● انتخاب مبلمان بزرگتر از اندازه فضای منزل یکی از اشتباهات رایج می باشد .مبلمان نامتناسب برای منزل مثل لباس بزرگ برای اندازه بدن است .بهتراست ابتدا اندازه  فضایی که قرار است مبلمان شود را تخمین زده و با توجه به آن مبلمان خریداری کنید .

مطابق با دو سبک اصلی مدرن یا کلاسیک به طراحی دکوراسیون منزل خود بپردازید . البته در صورت استفاده از یک طراح حرفه ای میتوانید دو سبک مدرن و کلاسیک را باهم تلفیق کرده واز ترکیب آنها در یک فضا استفاده کنید. از خریدن وسایل با هر طرح و سبکی خودداری کنید . به این نکته توجه کنید که همه وسایل باهم هماهنگی داشته باشند و متناسب با رنگ زمینه ای که در نظر گرفته اید به خرید وسایل بپردازید.نکته قابل تامل این است که از ترکیب دو سبک برای خانه های بزرگ استفاده کنید و برای خانه های کوچک چنین الگویی را به کار نبرید .

همبستگی بین اشیای خانه نکته مهمی است که بهتر است رعایت شود. یک تناسبی باید بین تمام وسایل خانه باشد. برای مثال انتخاب فرش نامتناسب یک اشتباه در چیدمان دکوراسیون به حساب می آید . از آنجایی که فرش ها در کنارهم یا در امتداد پایه های مبل یا میز قرار می گیرند ،بهتر است متناسب با فضا نه مساحت کف خانه انتخاب شوند .

از قرار دادن وسایل مخصوصا مبلمان به صورت چسبیده به دیوار خودداری کنید . مبلمان را به صورت گروهی در وسط و اطراف اتاق قرار دهید و جز برای مهمانی هایی که نیاز به فضای بیشتری دارید، کاناپه و میز جلوی آن را از دیوارفاصله دهید . 

خلوت بودن فضا یکی از مهم ترین اصول سبک مدرن به شمار می رود، بنابراین قرار دادن همه وسایل در معرض دید کار اشتباهی است و نیاز نیست که همه وسایل در جلوی دید باشد و بهتر است از مناسب ترین و زیباترین وسایل خود برای نمایان شدن استفاده کنید .

چیدن و دکوراسیون  خانه با وسایل عتیقه و ارثیه الگوی اشتباهی است که در خانه های افراد مرفه به چشم میخورد که این الگوی عتیقه پرستی یک الگوی ناصحیح در دکوراسیون منزل محسوب می شود .در پاره ای مواقع بدون اینکه به وسیله ای علاقمند بوده و تنها به خاطرعتیقه بودنش از آن برای چیدمان قسمتی از خانه استفاده می شود و این یک اشتباه در طراحی به حساب می آید . لازم نیست سلیقه شما هم تابع سلیقه پدر و مادرتان باشد. اگر سبک آنها را نمی پسندید، لازم نیست از همه وسایل یادگاری آنها استفاده کنید، انتخاب یک یا دو تکه از این وسایل که به سلیقه شما نزدیک باشد، در عین حال با اصول دکوراسیون هم تناقض نداشته باشد، کافی است.

 

نوشتهٔ بعدی
باغ تالار بیست میرزایی
نوشتهٔ پیشین
نکات کلیدی در انجام طراحی داخلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید