باور نادرست رنگها در دکوراسیون داخلی

بدون دیدگاه

نگاه اشتباه ما در رابطه با رنگها بدر دکوراسیون داخلی …

همان طور که میدانید استفاده از رنگ ها در دکوراسیون داخلی خانه قوانین خاصی دارد و با روح و روان هر فرد ارتباط مستقیمی برقرار میکند. استفاده از رنگ های گرم و یا سرد بسته به اینکه اتاق خواب است یا اتاق پذیرایی یا حتی آشپزخانه متفاوت خواهد بود . در این بخش به چند تصور غلط که در رابطه با دکوراسیون داخلی مرسوم است می پردازیم:

 ۱– بسیاری از افراد از استفاده از رنگ های تیره خوداری میکنند و بیشتر به رنگ های روشن تمایل نشان می دهند و برای سقف خانه خود حتما” از رنگ سفید استفاده میکنند. زیرا این افراد معتقد هستند که رنگ های تیره باعث افسردگی میشود . البته باید گفت که روان شناسان بر استفاده از رنگ تند مخصوصا برای اتاق خواب تاکید دارند. آنها بر این باورند که رنگ های تیره نه تنها باعث افسردگی نشده بلکه آرامش بیشتری را در هنگام استراحت با خود همراه دارند.

۲-استفاده از رنگ های نقاشی و ایجاد طیف رنگی در فضای داخلی زنانه به نظر می رسد و اغلب افراد از این کار دوری می ورزند در حالی که ایده آل طراحی داخلی استفاده از چندین رنگ مشابه و متضاد است که با هم در تطابق هستند.

۳- سفید بودن تمام دیوار های آشپزخانه یکی از تصورات غلط میباشد. همان طور که میدانید آشپزخانه محلی است که خانم خانه بیشترین وقت خود را در آنجا میگذراند و اگر به صورت اپن باشد ارتباط نزدیکی با اتاق های دیگر و اتاق نشیمن دارد به همین دلیل استفاده از رنگ سفید روشن برای آشپزخانه مناسب نیست و میتوان از ترکیب رنگ قهوه ای یا حتی قرمز هم استفاده کرد .

۴- رنگ هر اتاق نشانه فردیت هر شخص  میباشد . بسیاری از افراد معتقدند که  طراحی داخلی هر اتاق نشانه شخص داخل آن است که این نیز اشتباه بزرگی بشمار می آید زیرا افراد بنا بر شرایط مالی و … امکان استفاده از هر مدلی را برای طراحی داخلی اتاق خود ندارند و به همین دلیل مجبور به استفاده از یک مدل یا طرحی میباشند که شاید نظر شخصی آنها نباشد . 

۵- استفاده از تک رنگ نمی تواند احساس گرم و مهمان نواز داشته باشد  که این هم تصور اشتباهی است زیرا رنگ های تک هم جلوه خاص خود را دارند .

۶- پیش از انتخاب رنگ باید به دنبال اصول طراحی باشید که این تصور نابجایی است  زیرا انتخاب رنگ باتوجه به احساسات فردی میباشد و قاعده خاصی جز علاقه شخصی برای انتخاب رنگ وجود ندارد.

۷- افراد اغلب تصور غلط دارند که باید در داخل خانه قرینه ای وجود داشته باشد ،مثلا وقتی رنگ دیوار سمت راست سفید است باید رنگ طرف چپ نیز سفید باشد ، برای خنثی  کردن لازم نیست که فقط از خانواده رنگ بژ و قهوهای مایل به زرد استفاده کنید بلکه می توانید از رنگ های طلایی گرم، قهوه ای و رنگ کرم نیز استفاده شود که به هیچ عنوان خسته کننده نیز نمی باشند. استفاده از این رنگها در کنار سیاه و سفید، خاکستری و قهوه ای شکلاتی برای قرار دادن پیچ و تاب های جدید و ایجاد خنثی های مثبت سودمند است .

 ۸- انتخاب رنگ چیدمان منزل توسط نور برای روز مهم تر از شب خواهد بود . انتخاب رنگ برای دکوراسیون منزل با توجه به نور روز تصور غلطی است زیرا بیشترین ساعات استفاده از داخل منزل در شب خواهد بود که از نورهای مصنوعی استفاده میشود . به همین دلیل برای استفاده از رنگ ها در زمانی که نور مصنوعی شب را داریم هم مهم خواهد بود .

۹- اتاق خواب کودکان باید فقط از طرح های رنگی سرد استفاده شود که این تصور غلط است رنگ های گرم هیجانی دو چندان به کودک میدهد .

 

 

نوشتهٔ بعدی
بکارگیری علم ریاضیات در چیدمان دکوراسیون
نوشتهٔ پیشین
طراحی و زیبا سازی سقف منزل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید