نگاهداری صحیح از کابینت های MDF

بدون دیدگاه

امروزه انواع مختلفی از کابینت ها با رنگ و طرح های متنوع در بازار موجود است، که نه تنها به آشپزخانه شما زیبایی و جلوه ی بی نظیری می بخشد، بلکه می توانید به راحتی لوازم و وسایل موجود را در آنها جای دهید. از آنجایی که هزینه ساخت و نصب کابینت ها بسیار گران است، به همین علت درصد زیادی از مردم این توانایی را ندارند که هر از گاهی کابینت های آشپزخانه خود را عوض کنند، از این رو مراقبت از کابینت ها نقش مهمی در زیبایی آشپزخانه شما دارد. بنابراین باید مهارت نگهداری از کابینت های آشپزخانه خود را بیاموزید، تا مجبور نباشید که آنها را در مدت زمان کوتاه تعویض کنید.

راهکارهایی برای مراقبت از کابینت های ام دی اف

۱- هرگز برای تمیز کردن کابینت MDF از اسکاج یا مواد شوینده اسیدی استفاده نکنید، زیرا به مواد کابینت آسیب وارد می کند. بنابراین بهتر است برای تمیز کردن کابینت ها، از یک اسفنج نم دار استفاده کنید.

۲- برای پاک کردن کابینت های ام دی اف از یک دستمال مرطوب که آغشته به مواد شوینده است، استفاده کنید. سپس با دستمال مرطوب دیگر کابینت ها را پاک و در نهایت کاملا خشک کنید.

۳- برای خشک کردن دستمال های خیس آشپزخانه از درب کابینت ها استفاده نکنید، زیرا تماس رطوبت به صورت طولانی باعث آسیب به درب کابینت های ام دی اف می شود.

۴- در صورتی که کابینت ام دی اف آشپزخانه شما قاب پروفیل یا آلومینیم دارد، در هنگام پاک کردن آنها مراقب باشید، زیرا در صورتی که مواد شوینده و آب به درزهای آن نفوذ کند، به مرور باعث کپک زدگی و ایجاد باکتری خواهد شد و در نهایت از بین می روند.

۵- از باز گذاشتن درب های کابینت ها خودداری کنید، زیرا بخار و گرمای حاصل از پخت و پز باعث آسیب دیدن آنها میشود.

۶- در هنگام باز و بسته کردن درب های کابینت ها دقت کنید، تا بیش از زاویه معمول باز نشود، زیرا رگلاژ درب ها بهم خورده و باعث سائیدگی بین دربها و بدنه خواهد شد .

۷- اگر بر روی  کابینت ام دی اف شما جای انگشتانتان مانده و یا حتی لکه جوهر و یا ماژیک و … ایجاد شده، برای پاک کردن آن از وایتکس، آستون و الکل صنعتی به صورت مستقیم استفاده نکنید. زیرا این کار به سطح روکش ام دی اف آسیب وارد می کند. بهترین کار این است که ابتدا این مواد را با آب کاملا رقیق کنید و بعد مورداستفاده قرار دهید.

۸-در هنگام گذاشتن شیشه های سرکه، روغن ، مربا و ترشی در داخل کابینت کاملا دقت کنید، تا درب آنها باز نبوده و زیر آنها تمیز باشد. زیرا در بلند مدت باعث ایجاد لک و تغییر رنک کابینت شما خواهد شد .

در صورتی که صفحات کابینت از جنس پی وی سی باشد. برای نگهداری درست از کابینت های آشپزخانه خود بهتر است مواردی را رعایت کنید تا عمر آنها افزایش یافته و از بین نرود:

۱- برای بریدن نان یا مواد غذایی حتما بر روی صفحه کابینت پارچه ای ضخیم پهن کنید.

۲- در صورتی که بر روی صفحه کابینت لکه ای ایجاد شد برای از بین بردن آن از وسایل تیز استفاده نکنید.

۳-از شستشوی صفحه کاببنت ها با مواد شوینده اسیدی جدآ خودداری کنید.

۴- دور سینک و گوشه های صفحه کابینت را همیشه با دستمال خشک کنید. زیرا وجود آب به صورت طولانی در دور سینک، باعث از بین رفتن آب بندی و ایجاد پوسیدگی در کابینت خواهد شد.

نوشتهٔ بعدی
انتخاب مبلمان اداری
نوشتهٔ پیشین
اجرای دیوار دکوراتیو در ملاصدرا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید