چند نکته جهت تزئین منزل

بدون دیدگاه

از عوامل کلیشه ای برای طراحی داخلی الهام نگیرید

وقتی در جایی زندگی می‌کنید که نیاز به آفتابگیرهای بزرگ ندارد چرا باید پرده‌های ضخیم آویزان کنید؟ اگر خودتان را مجبور کنید که همه این کلیشه‌ها را در خانه‌تان به کار ببرید، می‌بینید که در یک دکوراسیون تکراری گیر افتاده‌اید. به جای این چیزها می‌توانید فضاهای خلوت‌تر و تمیزتری داشته باشید.

 از ترکیب سبک‌های مختلف طراحی استفاده کنید

 
طراحی مدرن به دنبال ترکیب عناصری از سبک‌های قدیمی و جدید است. بنابراین فکر نکنید که اگر لازم است طراحی منزلتان را عوض کنید. باید همه چیزهایی را که در اختیار دارید و عمری برای جمع‌کردنشان سعی کرده‌اید، دور بریزید. گاه می‌توانید با عوض‌کردن یکی از عناصر فضایی زیبا و جدید ایجاد کنید. فکر کنید اگر از میز و صندلی غذاخوری‌تان خسته شده‌اید شاید فقط با تعویض صندلی‌ها یا حتی با روکش‌کردن آنها به سبکی جدید یک فضای جدید ایجاد کنید.
 

آیتمهای هنری را در کنار هم روی دیوار بیاویزید

 
از آویختن مجموعه‌ای از تابلوها در کنار هم نگران نباشید. لازم نیست حتما تابلوهای گران‌قیمت داشته باشید و با آویزان‌کردن یکی از آنها احساس کنید که درست‌ترین کار را انجام داده‌اید. گاه با قراردادن چند قاب ساده با نقاشی‌های ساده می‌توانید مجموعه‌ای دلنشین فراهم کنید. اگر از ترکیب رنگ سر دربیاورید و هماهنگی لازم را در کنار هم قرار دادن آنها رعایت کنید، نباید از چیزی نگران شوید.
 

در طراحی خانه خست به خرج ندهید!

 
منظور از خست به خرج ندادن این نیست که پول خود را بیجهت خرج کنید بلکه منظور این است که در طراحی دست و دلباز باشید. خودتان را محدود نکنید و به خودتان اجازه بدهید که فرم پرده‌ها را عوض کنید و با استفاده از پارچه‌های مقرون به صرفه در اتاق خواب از پرده‌های پف‌دار کوتاه یا پرده‌های کم‌چین اما بلند و ریخته استفاده کنید تا یک فضای متفاوت ایجاد شود. با عوض‌کردن مدل پرده به جای استفاده از ۱۰ متر می‌توانید با ۳ متر پارچه آن هم از نوع ارزان‌تر فضایی متفاوت برای اتاق خواب خود و بچه‌هایتان ایجاد کنید. استفاده از دیوارپوشهای جدید و نوین مثل دیوارپوش های سه بعدی بست وال می تواند شما را در تزئین منزلتان یاری نماید.
 

  می توانید عوامل تزیین را چند منظوره بکار ببرید!

 
تختخواب دلیلی ندارد که همیشه تختخواب باشد. اگر شما تختخوابتان را با چند کوسن تزیین کنید و آن را در جایی قرار بدهید که بتواند به عنوان یک کاناپه هم مورد استفاده قرار بگیرد، می‌توانید هر ساعت از روز بدون این‌که احساس کنید که دارید به خواب می‌روید استراحت کوچکی بکنید و لم بدهید و کتاب بخوانید یا کاموا ببافید.
 
خیلی فضای داخلی را شلوغ نکنید
 
طراح دیگری پیشنهاد می‌کند تا از شلوغ‌شدن فضاها جلوگیری کنید. به نظر او هرچه فضا آرام‌تر و منظم‌تر باشد، کلاسیک‌تر و همیشه تازه‌تر است. او می‌گوید من با وجود این که مبلمان بزرگ را دوست دارم اما سعی می‌کنم رنگ‌ها آرام و ساده باشد تا با تداخل رنگ‌ها همه چیز به هم نریزد. در این حالت رنگ کف هم مهم است و هر چه رنگ کف اتاق آرام‌تر باشد فضای آرام‌تری به وجود می‌آورد. این آرامش را می‌توانید با تابلوهایی که به دیوارها می‌زنید نیز به دست آورید.
 
گوشه‌های دنج خانه  را فراموش نکنید!
 
گوشه‌های دنج خانه با قرار گرفتن یک صندلی یا نیمکت کوچک با یک میز کنار آن و یکی دو تابلو در بالای آنها ایجاد می‌شود. به این ترتیب کنار یک پنجره که تا به حال بدون استفاده رها شده بود می‌تواند به همان گوشه دنج خانه‌تان بدل شود. حتی یک قسمت بدون آفتاب که به دلیل تاریکی از آن دست کشیده بودید هم می‌تواند جای دنج شما باشد. در این حالت با گذاشتن یک آباژور ساده روی میز کنار مبلتان می‌توانید یک جای دنج برای مطالعه یا ولو کردن مجله‌ها پیدا کنید.
 

تلویزیون عاملی مهم در طراحی داخلی منزل

 
این روزها که تلویزیون به یکی از دوستان همیشگی ما بدل شده پس باید آن را جایی بگذارید که براحتی بتوانید دور هم بنشینید و در ساعت‌های تماشای تلویزیون با هم باشید. پس جای تلویزیون را طوری تعیین کنید که همه بتوانید از آن استفاده کنید. تلویزیون ال سی دی را روی دیواری که از دیوارپوش های سه بعدی جدید بست وال نصب شده قرار دهید!
 
ترکیب عوامل مختلف
 
اگر خیلی دوست دارید از دیوارپوشهای برجسته Best Wall استفاده کنید، بدون خرج زیادی دیوارها را رنگ کنید می‌توانید و سپس یک یا ۲ دیوار را به این دیوارپوش ها اختصاص دهید و دیوارهای روبه‌رو را با رنگ‌های مکمل آنها که در تابلوها به کار رفته بپوشانید. به فکر رنگ مبل‌هایتان هم باشید تا بعد در برابر یک کار انجام شده قرار نگیرید.
 
ارگونومی فضا را فراموش نکنید
 
هر کاری که می‌کنید درست‌کردن یک جای خاص برای کارکردن خودتان را هم از قلم نیندازید. به عنوان خانم خانه و کسی که بیشتر ساعت‌هایش را در خانه می‌گذراند نیاز دارید تا جایی برای نشستن و فکرکردن، نوشتن، دوخت و دوز یا مطالعه داشته باشید. اینجا می‌تواند حتی در آشپزخانه هم تعبیه شده باشد. اما فراموش نکنید که مال شماست.

 

نوشتهٔ بعدی
رنگها در طراحی فضای داخلی منزل
نوشتهٔ پیشین
پروژه دکور کردن دیوار اتاق پذیرایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید