چگونگی خلق خانه ای زیبا :

برای داشتن خانه ای زیبا قبل از هر کاری ابتدا باید نگاه و دیدگاه خود را تغییر داده و به ایده و نظر خود بیشتر از هر چیزی بها بدهید و با توجه به سلیقه خود به خلق زیبایی در دکوراسیون منزل خود بپردازید. اما بهتر است بدانید که در کنار سلیقه خود می توانید با رعایت توصیه هایی که در این زمینه مطرح می شود، به زیبایی دکوراسیون منزل خود کمک کنید.

وقت مناسب برای دکوراسیون هر اتاق :

بهتر است به هر اتاق در یک وقت مناسبی پرداخته شود. زیرا تغییر دکوراسیون کل منزل در یک زمان امکان پذیر نخواهد بود و به طور کلی رضایت بخش نیست. تعیین یک زمان خاص برای تغییر هر اتاق به شما کمک می کند تا به درستی بر روی تغییرات تمرکز کنید تا بتوانید آن اتاق را به مرکز آرامش منزل تبدیل نمایید. در نهایت می توانید با استفاده از کاری که در اتاق اول کرده اید به انجام تغییرات در اتاق های بعدی بپردازید. زیرا با الهام گرفتن از دکوراسیون تغییر یافته اولین اتاق، کار برای شما ساده تر خواهد شد و شما یک قدم به ایجاد یک فضای آرامش بخش نزدیک تر شده اید.

شروع تغییرات با مبلمان :

بهترین کار این است که با وسایل سنگین و بزرگ هر اتاق شروع کنید و همان طور که می دانید مبلمان هر خانه ای جزء وسایل سنگین به حساب می آید. از این رو پیشنهاد می کنیم کار تغییر دکوراسیون را در مرحله اول با مبلمان شروع کنید. هر چه تعداد مبل‌ها را کمتر کنید، بهتر است. اما فراموش نکنید که کم کردن مبل ها باید با دلیل موجه باشد نه غیر اصولی و بی دلیل. با دقت تمرکر داشته کنید و ببینید که با حذف کدام مبل می تواند همچنان راحتی و آسایش خود را حفظ کنید و در نهایت به کم کردن مبلمان بپردازید.

وجود وسایل تزئینی :

وسایل تزئینی می تواند جلوه ویژه ای به دکوراسیون منزل شما بدهند. از این رو می توانید یک یا دو وسیله تزئینی ساده را در مرکز توجه منزل خود قرار دهید تا بتواند نظر ها را جلب نماید. برای مثال یک میز کوچک را با یک گلدان ساده که دارای رنگی ملایم و چند شاخه گل طبیعی است، تزئین کنید. توصیه ما این است که در صورت ملایم بودن رنگ دیوار ها از وسایل تزئینی با رنگ‌های براق و درخشان مانند رنگ قرمز یا زرد استفاده کنید.

وجود وسایل ضروری :

یادتان نرود که فقط می توانید وسایل ضروری را در هر اتاق نگه دارید. با یک نگاه کلی می توان فهمید که وجود کدام وسایل ضروری بوده و کدام وسلیه دارای اهمیت کمتری است و می توان بدون آن هم به راحتی زندگی کرد. از این رو می توانید آن وسیله را از اتاق خارج نمایید. بهترین کار این است که وسایل اتاق را به ترتیب اولویت بیرون بریزید. برای مثال میتوانید از قفسه‌های کتاب برای نگهداری کتاب‌ها، DVDها یا CDها استفاده کنید.

خلوت کردن انباری منزل هم از کارهایی است که بهتر است در زمان مناسب به انجام آن بپردازید. البته فراموش نکنید که لازم است با صبر و حوصله، انباری را از وسایل اضافی و غیرضروری پاکسازی کنید.

تمیز بودن کف اتاق :

آنچه در یک اتاق اهمیت دارد، این است که نه تنها باید مبلمان و سایر وسایل اتاق مرتب و تمیز باشد، بلکه کف اتاق هم باید همیشه خلوت و تمیز باشد. معمولا نباید اجازه دهید که کف اتاق پوشیده از وسایل و چیز های اضافه باشد.

شلوغ نکردن دیوار :

سعی کنید تا جایی که می توانید روی دیوار ها را شلوغ نکرده و از نصب انواع قاب‌ها، عکس‌ها و وسایل تزئینی روی دیوارخودداری نمایید. زیرا با انجام این کار علاوه بر شلوغ کردن دیوارها، باعث می شود تا حتی رنگ دیوار نیز قابل مشاهده نباشد. بهتر است دیوار اتاق را با یک یا دو اثر هنری ساده و زیبا تزئین کنید.

قرار دادن وسایل در جای مشخص :

یادتان باشد که باید هر چیزی را در جای خود قرار دهید. اهمیت این مسله به این جهت است که علاوه بر مرتب بودن همیشگی اتاق، باعث می شود تا به راحتی آن را پیدا کرده و از آن وسیله استفاده نمایید. در صورتی که هر وسیله جای مشخصی داشته باشد، شما هرگز جای آن را فراموش نکرده و در زمان نیاز بدون فکر کردن و صرف وقت آن را پیدا خواهید کرد.

استفاده از آثار هنری :

برای اینکه دکوراسیون منزل شما از حالت  خسته کننده و کسالت بار خارج شود، بهتر است از آثار ساده و زیبای هنری استفاده کنید. برای مثال می‌توانید یک قاب عکس ساده یا یک نقاشی زیبا با قاب ساده و به رنگ ملایم و یکنواخت را روی دیوار اتاق نصب کنید و پیشنهاد می کنیم که بعضی از دیوارها را خالی از عکس و وسایل تزئینی نگه دارید.

استفاده از طرح های ساده :

سعی کنید تا جایی که می توانید از طرح های ساده بهره بگیرید. استفاده از طرح های ساده مناسب ترین طرح برای مبلمان و کف اتاق می باشد. دلیل این پیشنهاد این است که طرح‌های ترکیبی مانند طرح گل‌ها یا شطرنجی، شلوغی و آشفتگی را به چشم می‌کشد.

وجود رنگ های ملایم :

رنگ های ملایم توصیه خوبی برای خلق زیبایی هستند. شما می توانید از ترکیب رنگ های روشن و ملایم استفاده کنید. زیرا رنگ اتاق شما هر چه یکپارچه‌تر باشد، آرامش بیشتری را به چشمان شما هدیه می‌کند. به همین علت پیشنهاد می کنیم از رنگ هایی  مانند آبی، سبز و خرمایی روشن استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید