چیدمان متفاوت صندلی های میز غذاخوری

چیدمان متفاوت صندلی های میز غذاخوری

همان طور که می دانید به مرور زمان و بعد از گذشت سالها سلیقه مردم برای داشتن فضاهای یکنواخت قدیمی، تغییر کرده و سبک های مختلف طراحی داخلی به میان آمدند. با گذشت زمان سبک کلاسیک تبدیل به مدرن شده و بعد از آن پست مدرن ها جای خود را به مدرن ها داده اند. تمام این سبک ها دارای یک هدف واحد هستند که باعث ایجاد تغییر در یک محیط یکنواخت خواهند شد. به دلیل وجود حس متفاوت بودن در انسان ها، تمایل دارند که سبک های مختلف و جدیدتر را امتحان کنند. در واقع این حس باعث شکستن قالب های مشخص و تعریف طرح های عجیب و غریب می شود و حس خاص بودن را در خانه شما ایجاد می کند.

 در صورتی که شما جزء آن افرادی هستید که از طرح های یکنواخت خسته شده و به دنبال خلق طرح های جدید هستید، بهتر است با کمی خلاقیت قالب ها را بشکنید. شما می توانید با کمی ابتکار، صندلی های خانه خود را به گونه ای چیدمان کنید که باعث ایجاد فضایی متفاوت شوند.   

رعایت تشابه در صندلی ها

بهتر است بدانید که یک قانون مهم برای چیدمان متفاوت و خاص صندلی ها وجود دارد و آن هم این است که صندلی هایی را انتخاب کنید که حداقل یک شباهت باهم داشته باشند. در واقع با اینکه شما به دنبال ایجاد تفاوت در فضای خانه خود هستید، اما انتخاب های شما نباید بدون قانون بوده و به گونه ای حس بهم ریختگی و شلوغی را در یک محیط ایجاد کند. به همین خاطر بهتر است به فکر خرید صندلی هایی باشید که حداقل در رنگ، شکل، اندازه و حتی جنس باهم شباهت داشته باشند و هرگز صندلی هایی را انتخاب نکنید که بسیار از هم متفاوت بوده و تنوع رنگ و شکل آنها به گونه ای اغراق آمیز باشد. زیرا در این صورت خیلی زود از آنها خسته شده و دیگر برای شما زیبا و دلپذیر نخواهند بود.

توجه به اندازه

در صورتی که تمایل دارید بعضی از قانون و ساختار ها را کنار بگذارید، بهتر است بدانید که انجام این کار هیچ مانعی ندارد. در واقع یک اصل در چیدمان صندلی های خاص وجود دارد و آن هم این است که اگر صندلی های شما از لحاظ شکل و رنگ باهم یکسان نیستند، حداقل از نظر اندازه  یکسان باشند. با انجام این کار می توانید شلوغی و بهم ریختگی خانه را کمتر نشان دهید.

استفاده از کاناپه اتاق نشیمن

شاید شما هم جزء آن افرادی هستید که فکر می کنید برای فضای غذاخوری باید از صندلی های خاصی استفاده کنید که در طرح ها و رنگ های متفاوتی باشند. اما بهتر است است بدانید که برای ایجاد یک فضای متفاوت انجام این کار لزومی نداشته و شما می توانید از مبلمان یا کاناپه های اتاق نشیمن هم برای میز غذاخوری کمک بگیرید. ترکیب کاناپه های راحتی با صندلی های غذاخوری باعث می شود تا فضای خاص شما کاملا متفاوت به نظر برسد. نکته مهم این است که اگر از صندلی های جفت استفاده می کنید، حتما آن دو را در بالا و پایین میز قرار دهید. حتی اگر از کاناپه ای با طرح گلدار استفاده می کنید، دقت داشته باشید که این کاناپه ها در کنار صندلی های طرح دار قرار نگیرند. فراموش نکنید که باید صندلی های طرح دار را در یک سمت و ساده ها را در سمت دیگر میز قرار دهید.

بهره گیری از نیمکت

یک روش برای متفاوت جلوه دادن فضای غذا خوری، استفاده از نیمکت برای میز غذا خوری می باشد. استفاده از نیمکت برای یک سمت از میز غذاخوری ایده زیبایی خواهد بود، اما توجه کنید که باید برای سمت دیگر میز از صندلی های یک دست و یک شکل استفاده کنید. نیمکت انتخابی شما می توانید با هر جنس و رنگی باشد و حتی صندلی های یک دست و یک شکل را هم می توانید از هر جنس و رنگی انتخاب کنید. قرار دادن صندلی های یک دست در سمت دیگر میز، به دلیل این است که پراکندگی زیادی در آن طرف میز دیده نشود. نکته مهمی که باید در زمان چیدمان آن را فراموش نکنید این است که در دو طرف دیگر میز غذاخوری باید از صندلی هایی با پشتی های بلند استفاده کنید.

تفاوت در رنگ

یک ایده ساده برای چیدمان متفاوت صندلی های غذاخوری این است که رنگ رویه صندلی ها از هم متفاوت باشد. در این حالت صندلی های یک شکل و یک جنس را در کنار هم قرار داده و تنها تفاوت در رنگ آنها است. البته فراموش نکنید که استفاده از این ایده برای افرادی که زیاد اهل تنوع نیستند، مناسب خواهد بود. در صورتی که در خانه شما از طیف رنگ های شاد استفاده می شود و دیوار های خانه با رنگ های روشن رنگ آمیزی شده اند، می توانید از این ایده ساده بهره بگیرید. البته به عقیده کارشناسان طراحی استفاده از این ایده معمولا برای افراد جوان و خانه ای با دکوراسیون مدرن، مناسب است. زیرا افراد مسن علاوه بر اینکه به فضاهای رسمی و کلاسیک علاقه دارند، تنوع رنگی زیاد هم آنها را دل زده می کند. پیشنهاد می کنیم که اگر به این ایده علاقه دارید، اما تمایل ندارید که خانه شما بیش از حد متفاوت به نظر برسد، می توانید از طیف رنگ های مشابه و خنثی برای این منظور استفاده کنید یا حتی تنوع رنگی را کمتر کنید. برای مثال دو به دو رنگ های صندلی ها باهم مشابه باشد یا از دو رنگ برای انتخاب صندلی ها استفاده کنید.

استفاده از سفید و سیاه

در صورتی که به دنبال تنوع در خانه خود بوده اما تمایل چندانی به استفاده از رنگ ها ندارید، می توانید برای ایجاد تغییر از کم خطرترین روش استفاده کنید. در واقع می توانید صندلی هایی با یک شکل و یک جنس اما با دو رنگ سیاه و سفید را در کنار هم بچینید. استفاده از این ایده راحت ترین راه برای ایجاد دکوراسیونی متفاوت برای میز غذاخوری خواهد بود.

چیدمان صندلی به سبک کلاسیک

یادتان نرود که چیدمان صندلی های متفاوت تنها مخصوص خانه های مدرن و معاصر نبوده و می توان به راحتی از این ایده برای خانه هایی با سبک سنتی و کلاسیک هم استفاده نمود. البته انجام این ایده را باید با کمی تفاوت در خانه هایی با سبک کلاسیک پیاده کنید. در واقع باید رنگ صندلی ها یا شکل ظاهری آنها باهم مشابه بوده و تنها روکش های آنها با رعایت طیف رنگی مشابه، باهم متفاوت باشند.

چیدمان صندلی به سبک مدرن

در خانه ای با سبک مدرن می توانید از صندلی هایی که دارای شکل های خاصی هستند، استفاده کنید. البته فراموش نکنید که همه صندلی ها باید یک رنگ بوده و همیچ تفاوتی هم نداشته باشند. دلیل تک رنگ انتخاب کردن صندلی ها به حداقل رساندن آشوب و بهم ریختگی این محیط خواهد بود. یادتان نرود که استفاده از این ایده برای خانه هایی که دارای طراحی مینیمالیست یا ساده گرا هستند، مناسب است و هرچه در این چیدمان از صندلی های خاص تر و متفاوت تری استفاده کنید، طراحی بهتر جلوه می کند.

تفاوت در شکل صندلی

ایده دیگری که می توانید از آن برای خانه هایی با سبک کلاسیک استفاده کنید، این است که از صندلی هایی با پارچه رویه یکسان ولی دارای شکل های مختلف بهره بگیرید. فراموش نکنید که پارچه رویه صندلی ها نباید هیچ تفاوتی باهم داشته باشدو تنها تفاوت در شکل صندلی ها باشد. به صورت معمول از این روش در خانه های قدیمی که دارای صندلی های تک هستند، بیشتر استفاده می شود. زیرا در این خانه ها معمولا صندلی هایی وجود دارد که از ست های قبلی به جا ماده و دیگر کاربردی ندارند.

انتخاب دو صندلی متفاوت

همان طور که گفته شد روش های فراوانی برای متفاوت چیدن صندلی های غذا خوری وجود دارد، اما یک روش کاربردی که معمولا در خانه های امروزی استفاده می شود، انتخاب دو صندلی متفاوت در دو سر میز غذاخوری است. در این روش ابتدا برای طرفین میز  انتخاب مناسب داشته و برای دو سر میز به دنبال یک جفت صندلی خاص باشید. شما این امکان را دارید که دو صندلی خاص را انتخاب کنید که هیچ شباهتی از نظر طرح و رنگ باهم ندارند. به صورت معمول در این روش از دو صندلی های دسته دار استفاده می شود، اما اگر انتخاب شما صندلی های بدون دسته هم باشند، تفاوتی ندارد و تنها متفاوت بودن آنها با بقیه صندلی ها مهم است.

تنوع در نشیمن صندلی ها

در صورتی که از تنوع زیاد رنگ ها خوشتان نمی آید، بهتر است برای ایجاد تغییر در فضا یک راه ساده را امتحان کنید. در این روش تنها نشیمن صندلی های غذاخوری را تغییر داده و با پشتی آنها کاری نداشته باشید. بهتر است بدانید که این روش ساده تغییر چندانی در فضای اتاق غذاخوری ایجاد نمی کند، اما جلوه خاصی به میز غذاخوری شما می دهد. برای زیبایی بیشتر این ایده می توانید از دو یا سه نوع پارچه که دارای تم رنگی مشابه هستند، برای نشیمن صندلی ها استفاده کنید.

چیدمان یکی درمیان

 بهتر است بدانید که خلق یک دکوراسیون متفاوت برای صندلی های غذاخوری کار سختی نبوده و شما تنها با خرید چند نوع صندلی متفاوت می توانید تفاوت را در این محیط ایجاد کنید. در این روش صندلی ها را به صورت یکی در میان، یکسان انتخاب می کنید و با این کار نمای خاصی را درست می کنید. البته نکته مهم این است که نباید قانون اول که همان هماهنگی جنس، رنگ و … است را فراموش کنید.

میز متفاوت

فراموش نکنید که برای ایجاد یک فضای غذاخوری متفاوت تنها نباید صندلی ها را تغییر دهید. بلکه می توانید با کمی سلیقه یک میز متفاوت را خریداری کنید. وجود یک میز خاص باعث می شود تا فضای خاصی را ایجاد کنید. البته یک میز ساده را هم می توانید با کمی تغییر متفاوت جلوه دهید. برای مثال می توانید پایه های میز را رنگ کنید. البته این کار برای میز های گرد که دارای یک پایه است، به شکل زیبایی جلب توجه کرده و باعث ایجاد یک نمای خاص خواهد شد. حتی می توان جنس میز را متفاوت از جنس صندلی انتخاب کرد.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید