کفپوش شیشه ای

بدون دیدگاه

کفپوش شیشه ای

یکی از متریال های جدید و بسیار شگفت انگیز در طراحی دکوراسیون داخلی کفپوش های شیشه ای هستند که این امکان را دارند که به صورت کاملا اجرایی در فضاهای مختلف نصب شوند.

در دکوراسیون هر اتاق  سقف، دیوارها و همچنین پوشش کف بسیار قابل اهمیت بوده و زیبایی و منحصر به فرد بودن هر کدام از این بخش ها باعث می شود تا در نهایت اتاقی زیبا و چشمگیر ایجاد شود. امروزه کفپوش های شیشه ای نمونه ای از پوشش های مناسب و زیبا برای کف هستند که باعث می شوند تا تحولی عظیم در فضای اتاق ایجاد شود.

برای فضای منزل می توان از انواع مختلف کفپوش ها بهره گرفت اما بدون شک هیچ کفپوشی به یگانگی، شفافیت و لوکسی کفپوش های شیشه ای نخواهد بود و زیبایی آن محسورکنندگی خاص خود را دارد.

کفپوش های شیشه ای به عنوان یکی از عجایب دنیای امروز به حساب می آید زیرا تا کنون از شیشه ها تنها برای درب و پنجره بهره گرفته شده بود اما با پیشرفت هایی که در مواد و متالوژی رخ داده است پروسه تولید شیشه را به گونه ای دگرگون کرده که امروزه می توان از شیشه در شرایط ایده آل در جاهای مختلف استفاده نمود.

انواع کفپوش های شیشه ای

کفپوش هایی که برای پوشش دادن و زیبایی کف از آنها استفاده می شود در دو نوع شفاف و کدر تولید می شوند که هر دو نوع این کفپوش ها ظاهری متفاوتی را در فضا ایجاد می کند.

کاربرد کفپوش شیشه ای

کفپوش های شیشه ای یک نوعی از کفپوش به حساب می آیند که شاید همانند کفپوش های معمولی نباشند اما در کف ساختمان های لوکس مانند ساختمان های مسکونی، اداری و یا تجاری ظاهری منحصر به فرد ایجاد کرده و باعث می شوند تا سطح زیر پای افراد تبدیل به فضایی شفاف و دل انگیر شود.

کفپوش های شیشه ای مانند کاشی و سرامیک در اندازه های مختلفی تولید می شوند و این امکان را فراهم می کنند که یک فضای کوچک به اندازه کاشی را تزئین کرده یا به عنوان پوشش کلی برای کف یک فضا استفاده شود. فراموش نکنید که زیبایی و چشم نوازی کفپوش های شیشه ای وقتی به صورت کلی در کف کار شود بیشتر بوده و به همین خاطر در صورتی که دنبال ایجاد احساسی یگانه در اتمسفر خانه خود هستید کل کف را با کفپوش های شیشه ای پوشش دهید.

این نوع کفپوش ها قابل استفاده در فضای داخلی و فضای بیرونی هستند و یکی از مهم کاربرد های آنها این است که به عنوان سقف دکوراتیو و تزئینی ایوان ها استفاده می شوند. زیرا پنل های شیشه ای در سقف ایوان به خوبی نور را به طبقه پایین هدایت می کنند.

می توان با استفاده از نورپردازی های مختلف از کفپوش شیشه ای برای تزئین فضای بیرونی استفاده نمود و ترکیب زیبایی با نور و شیشه در کف ایجاد کرد.

خصوصیات کفپوش های شیشه ای

۱- کفپوش های شیشه ای همانند کفپوش های چوبی و … امنیت بالایی دارند و به اندازه کف هایی که توسط تیرهای چوبی حمایت می شوند قوی و محکم هستند. کفپوش های شیشه ای به صورت چند لایه نصب می شوند و در یک چهارچوب آلومینومی قرار می گیرند و این مسله امنیت کفپوش های شیشه ای رو افزایش می دهد.  

۲- صب کفپوش های شیشه ای نیاز به متخصص حرفه ای ندارد البته به دلیل اینکه ماهیت منحصر به فرد کفپوش های شیشه ای به گونه ای است که تصور می شود که نصب آنها نیاز به نصاب حرفه ای دارد، اما در اصل چنین نبوده و این مسله یکی از ویژگی ها کفپوش های شیشه ای به حساب می آید چرا که این نوع کفپوش ها به صورت کیت های از پیش ساخته هستند و یک ساختار نگهدارنده از قبل دور پنل های شیشه ای جوش داده شده است و از این رو کار نصب برای هر پیمانکاری امکان پذیر خواهد بود.

۳- عملیات ریخته گری روی کفپوش های شیشه ای انجام شده است و باعث می شود تا امینت آنها افزایش یافته و از آنها برای بخش های بزرگی از کف به صورت سازه های بخش بندی شده استفاده شود. به همین خاطر در یک گستره وسیع از پنل های شیشه ای به عنوان پوشش کف بهره گرفته می شود.

۴- این نوع کفپوش ها به هیچ عنوان لیز و ناامن نبوده و در زمان بارندگی امکان سر خوردن روی آنها وجود ندارد. سطح رویه کفپوش های شیشه ای پرداخت داده شده و به همین خاطر در زمان بارندگی و ایجاد رطوبت امکان لغزیدن و سر خوردن روی آنها وجود ندارد. البته بعضی از کفپوش های شیشه ای هستند که با استفاده از پوشش های مات کننده یا طرح دار شدن کمی برجسته بوده و این مسله در نهایت موجب کنترل کشش مخصوصا” در زمان رطوبت خواهد شد.

مشخصات فنی تایل های شیشه ای کف

پنل های شیشه ای با یک سازه ای که از اطراف دو یا سه قطعه شیشه آبدیده لمینیت شده را حمایت می کند،  تهیه می شوند و با تیرچه هایی که در فاصله تقریبی ۴۵ سانتی متری از هم قرار گرفته اند نصب می شوند و این سطح از امینت باعث می شود تا امکان سقوط از روی این پنل ها به صفر برسد.

نوشتهٔ بعدی
کاغذ دیواری LED دار
نوشتهٔ پیشین
پتینه کاری لاکچری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید