کف پوش های چوبی

بدون دیدگاه

کفپوش چوبی

کفپوش چوبی به دلیل حس صمیمیت و گرمایی که به محیط خانه وارد میکند نمایی ماندگار را در ذهن ها ایجاد می کند و در هر سبکی از دکوراسیون منزل میتواند یک نکته خاص را ایجاد کند. کفپوش چوبی در یک  محیط مدرن امروزی می تواند طرحی جدید اضافه کند و احساسی ارگانیک بوجود آورد و در یک کلبه ییلاقی بنظر طبیعی، گرم و روستایی می آید.

نگهداری و مرافبت  از کفپوش های چوبی بسیار آسان بوده واین نوع از کفپوش ها انتخاب هایی باشکوه و شیکی برای کف منزل هستند و پوشش مناسبی برای هر نوع دکور ایجاد می کنند و دارای رنگ بادوام و استحکام بالا هستند. آنچه که شما برای انتخاب کفپوش چوبی تمام عیار و بی عیب نیاز دارید در اینجا ارائه می دهیم.

آخرین مدل های کفپوش چوبی دارای نصب راحت و آسانی هستند و چه شما خودتان آنها را نصب کنید و یا اینکه از نصاب کمک بگیرید به راحتی قابل نصب هستند و عملا می توانند روی هر سطحی از کفپوش قرار بگیرند تا زمانی که آن سطح سالم، خشک و صاف باشد و تا هنگامی که بخشی از کفپوش چوبی نیاز به تعویض داشته باشد، نصب مجدد آن به کمی مهارت نیاز دارد، زیرا یکدست نیست و شما در مورد رنگ الوارها و مقدار آنها، نیاز به مشورت از متصدی نصب دارید.

برای طراحی دکوراسیون، ابتدا کفپوش چوبی تان را انتخاب کنید؛ کفپوش بخش جدایی ناپذیر از اتاق و طرح رنگ آن است و ممکن است بر روی چگونه بنظر رسیدن رنگ دیوار و یا رنگ کاغذ دیواری اثر بگذارد. اگرچه بعضی از کفپوش های چوبی – مانند پارکت، چوب های سخت و چوب های جامد- می توانند با سمباده زدن یا لعاب مجدد، روشن و یا تیره شوند ولی احتمالا این کاری نیست که شما مایل به انجامش باشید.

جنس ها و مدل های کفپوش چوبی

کفپوش های چوبی از تعدادی نوار چوبی ساخته و به عنوان تخته شناخته می شوند که یک تخته با طرح سه لایه، سه نوار باریک دارد که در طول تخته ادامه پیدا می کنند. کف زمانی که نصب می شود یک الگوی نواری رندم خواهد داشت. بسته به عمق مورد نیاز، تخته ها ضخامت های متفاوتی دارند.

انواع کفپوش چوبی

کفپوش های چوبی با توجه به جنس چوب به کار رفته و نحوه فرآوری در انواع مختلفی عرضه می شوند.

کفپوش چوبی از چوبهای بازیافته

این کفپوش چوبی نیز نوعی پارکت است که می تواند به عنوان بسته ای از تخته ها، بورد ها و پنل های چوب های بازیافتی و نجات یافته از انبارها خریداری بشود و یا به عنوان کف آماده از متخصصان کفپوش چوبی خریداری شود. پیش از نصب، کفپوش چوبی بازیافتی می تواند بسیار ناخوشایند بنظر برسد. با این حال هنگامی که نصب شد می تواند باورنکردنی باشد، بنابراین شما به کمی ابتکار نیاز دارید.

چوب مهندسی شده یا چند لایه

این نوع کفپوش چوبی که نوعی پارکت به حساب می آید شامل یک پایه روکش دار یا چند لایه است، که با چندین لایه از تخته های در هم تنیده چوب سخت یا چوب نرم ساخته شده، و با لایه ای که تیمبر نامیده می شود پوشیده شده است. تیمبر خود نوعی چوب طبیعی است که با فشار و حرارت به لایه های زیر متصل شده است. ساختمان این کفپوش به دلیل چند لایه بودن در برابر رطوبت و تغییر دما از مقاومت و ثبات بالاتری برخوردار است و بنابراین یک جایگزین خوب برای کفپوش سالیدوود است.

کفپوش لمینت

کفپوش لمینت با ایجاد یک تصویر از چوب بر روی پلاستیک ساخته می شود که آن پلاستیک بر روی چند لایه تخته قرار میگیرد. نسخه های با کیفیت بالا پوشش بافت متقاعدکننده دارند و سخت و بادوام هستند. نسخه های ارزان قیمت دست ساز ممکن است یکنواخت و بی روح بنظر برسد و پوشش چوب در لبه های تخته ممکن است پوسته پوسته باشد.

مزیت مهم این نوع کفپوش چوبی نصب آسان و سریع آن است و به دلیل روکشی که دارد آلرژی زا نیست. بزرگترین عیب آن نیز لغزنده و سفت بودن آن برای راه رفتن است.

کفپوش چوبی ترموود

ترمووود ها تخته های چوبی اصلاح حرارتی شده هستند که طی مراحل حرارتی مختلفی معایب ذاتی چوب در آن از بین می رود و در برابر پوسیدگی مقاوم شده و همچنین ابعاد آن در اثر رطوبت و تغییر دما پایداری زیادی پیدا می کند. طی فرایند اصلاح حرارتی، چوب رنگ یکدست قهوه ای به خود می گیرد، عمر چوب بالا می رود و نیازی به استفاده از رنگ یا دیگر مواد شیمیایی برای پوشش رویی آن نیست که باعث می شود آلرژی زا نباشد.

ترمووود ها به دلیل مقاومت در برابر رطوبت، بیشتر برای نمای ساختمان استفاده می شود ولی به عنوان کفپوش ساختمان و همچنین در لبه استخر و تراس و حمام و یا مبلمان و دکوراسیون منزل نیز قابل استفاده است.

کفپوش ویتیل یا پی وی سی

کفپوش وینیل یا PVC بطور گسترده ای در طرح های چوبی در دسترس است. ورقه های لوکس وینیل می توانند یک انتخاب خوب در آشپزخانه یا حمام باشند و بطور قابل توجهی ارزان تر از سالیدوود است. در کفپوش بلوک یا تخته وینیل اصلا از چوب استفاده نشده و فقط لایه رویی دارای طرح چوبی است و احساس می شود که در زیر پا سخت تر هستند، اما همانطور که هر کفی بصورت جداگانه طراحی می شود، همیشه باید بصورت حرفه ای نصب شود.

نوشتهٔ بعدی
استخر پیش ساخته
نوشتهٔ پیشین
کاربرد نانو تکنولوژی در ساختمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید