کمد های هوشمند

کمد های هوشمند

کمد ها از اجزایی هستند که بهتر است آنها را به سبک جدید طراحی و چیدمان نمود. می توان با استفاده از کمی ابتکار گنجایش فضاهای ذخیره سازی را افزایش داده و از فضاهای به وجود آمده به جهت قرار دادن لوازم و وسایل جانبی استفاده نمود. سازماندهی خانه و بهره گیری از فضا باعث می شود تا از فضاهای مختلفت بیشتر و راحت تر بهره گرفت.

کمد اسباب بازی

کمد مربوط به اسباب بازی کودکان از جمله بخش هایی است که معمولا به علت تعدد و کمبود فضا بهم ریخته و شلوغ به نظر می رسد. از این رو توصیه می کنیم با تقسیم بندی های مناسب و همچنین بهره گیری از عناصر ویژه بخش های زیادی را ایجاد و برای قرار دادن اسباب بازی های کوچک استفاده نمود. برای مثال می توان در کنار کمد لباس ها جاجورابی کیسه ای آویخته و از آن به منظور قرار دادن اسباب بازی کودکان استفاده نمود. نصب قفسه و طبقات مختلف در اتاق کودکان این امکان را فراهم می کند تا از فضاهای ایجاد شده به جهت قرار دادن کتابها، اسباب بازی ها و سایر وسایل کوچک کودکان در داخل کمد بهره گرفت.

کمد فصول مختلف

یکی از شلوغ ترین و پر کاربرد ترین کمد ها در هر خانه ای کمد مربوط به فضای هال می باشد. اما باید برای سارماندهی و مرتب کردن آن راهکاری استفاده نمود تا به راحتی و بدون بهم ریختگی بتوان از این کمد دیواری استفاده کرد. از این رو برای مرتب بودن کمد دیواری باید آن را فصل به فصل سازماندهی کرده و لباس ها و سایر وسایلی که مربوط به فصل قبل است را جمع آوری و با تعبیه قسمت های متنوع در کمد جایی برای قرار دادن وسایل فصلی که در آن هستیم باز شود. برای مثال باید وسایلی مانند کلاه، دستکش و چتر که مربوط به فصل زمستان و پاییر است را در بخش تعیین شده قرار داده و وسایلی مانند سایبان، عینک آفتابی و کرم های ضد آفتاب که مناسب فضل گرم سال هستند را در جای مخصوصی قرار داد. توصیه می کنیم کمد دیواری هال را به بخش ها و قسمت های مختلفی تقسیم بندی کرده تا از بهم ریختگی کمد دیواری جلوگیری شود. عناصری مانند آویزهای دیواری، طبقات و قفسه هایی که به صورت متحرک هستند می توانند گزینه های مناسبی برای تفکیک کمد باشند و سبد های دکوراتیو با عمق های متنوع، میله های آویز لباس و … راهکارهایی هستند که می توان از آنها برای جاسازی خرده ریزهای فصلی و لباس های مختلف استفاده کرده و به سازماندهی و مرتب بودن کمد کمک بزرگی نمود.

کمد مخصوص کودکان

کودکان علاوه بر اتاق خود در فضای مختلف خانه هم مشغول بازی بوده و به صورت معمول بااستفاده از وسایل و اسباب بازی های خود فضای خانه را بهم ریخته می کنند و به همین خاطر برای جلوگیری از ریخت و پاش فرزندان در خانه باید بخشی از کمد را مخصوص کودکان شخصی سازی کرده و بخش هایی را تعبیه نمود که کودکان بتوانند از آنها برای آویختن لباس ها و قرار دادن وسایل خود استفاده کنند. توجه داشته باشید که نصب آویز و قرار دادن جعبه های ذخیره سازی باید با توجه به قد و جثه کودک باشد تا او توانایی قرار دادن وسایلش را داشته باشد و همچنین برای ترغیب کودک به قرار دادن کفش های خود در جای مخصوص باید از عناصر و قفسه هایی در ارتفاع پایین استفاده شود تا کودک به راحتی به فضای مورد نظر دسترسی داشته باشد.

کمد اداری

در صورتی که در خانه کمدی وجود دارد که دارای عمق قابل توجهی است می توان با اضافه نمودن چند چیز فضا را به دفتر کار خانگی تبدیل کرده و از یک فضای مختصر به شکل مفید و کاربردی استفاده نمود. در این کمد می توان فضاهای ذخیره سازی مناسبی را ایجاد کرده و بعد از اینکه داخل کمد  با کمک رنگ های مناسب و زیبایی رنگ آمیزی و نورپردازی شد می توان یک میز بسیار کوچک و ظریف، کامپیوتر رومیزی، صندلی آتلیه چرخ دار و وسایل مربوط به کار را در این فضا قرار داده و با نصب یک تابلوی اعلانات کوچک به ایجاد روح و احساس در اتاق کار کمک نمود.

استفاده بهینه از کمد

برای اینکه بتوان به صورت ایده ال از کمد ها بهره گرفت باید تمامی بخش های کمد را در اختیار داشته و به شکل بهینه از آن استفاده نمود. برای مثال پشت در کمد از فضاهایی است که می توان از آن  خوبی بهره گرفته و امکانی را ایجاد نمود که فضای پشت در کمد همانند داخل کمد به صورت مفید و کاربردی استفاد کرد. برای انجام این کار می توان ابزار و عناصر متعددی مانند سینی های آویزی و انواع آویز ها را تهیه کرده و با نصب آنها در پشت در کمد اشیاء مختلفی را به آنها آویخت. حتی می توان به این سینی ها قفسه هایی را نصب کرده و از آنها برای قرار دادن وسایل استفاده نمود با انجام این کار علاوه بر اینکه از فضای داخل کمد بهره گرفته می شود از پشت در آن هم به صورت بهینه بهره گرفته و ذره ای از فضا به هدر نمی رود.

کمد های باریک

بعضی از کمد ها خیلی باریک و کم عرض هستند و معمولا به همین خاطر از این کمد ها به صورت کاربردی بهره گرفته نمی شود و گاها” بدون استفاده می مانند. اما در صورتی در اتاق خواب کمد باریک و کم عرضی وجود دارد می توان با طبقه بندی کردن کمد به بهترین شکل ممکن از کمد استفاده نمود. پیشنهاد می کنیم در قسمت های پایین کمد طبقاتی را تعبیه کرده وبرای قسمت بالایی  کمد چند طبقه باز را در نظر بگیرید. و با کمک چند سبد حصیری که در این فضا قرار می گیرد برای قرار دادن اشیاء مختلف به صورت تفکیک شده در داخل کمد جای مناسبی را فراهم نمود.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید