انتخاب بهترین کفپوش :

در گذشته کف پوش های متنوعی وجود نداشت که از آنها برای کف منزل استفاده شود و معمولا از سنگ به عنوان پوششی برای کف استفاده می کردند. اما امروزه با گذشت زمان تنوع کف پوش ها بیشتر شده و شیوه های جدیدی برای پوشش کف در حال رواج می باشد. از این رو شما این امکان را دارید که با توجه به سلیقه و متناسب با فضایی که در اختیار دارید به انتخاب کف پوش مناسب برای منزل خود بپردازید و یا آن را تغییر دهید.

در هنگام طراحی دکوراسیون منزل آنچه که در کنار انتخاب وسایل اصلی مانند مبلمان، فرش و … از اهمیت بالایی برخوردار است، انتخاب کفپوش مناسب با فضا می باشد. امروزه خانواده ها نسبت به پوشش کف منزل حساس بوده و در هنگام انتخاب منزل به کفپوش آن کاملا دقت می کنند و در صورتی که یک منزل را خریداری کنند که چند سال از ساخت آن گذشته باشد و کفپوش مناسبی نداشته باشد، علاوه بر نقاشی کردن داخل ساختمان، به تعویض کف پوش جدید و دلخواه خود می پردازند. اما همان طور که گفته شد تنوع کف پوش ها بسیار زیاد بوده و شما باید بهترین انتخاب را برای کف پوش داشته باشید.

یک انتخاب درست :

همان طور که می دانید سنگ، موزائیک، سرامیک و… جزء کفپوش های سنتی محسوب می شوند که در ساخت خانه های یک دهه قبل یا خانه هایی که سازنده قصد بساز بفروشی داشته باشد، استفاده می شود. اما بهتر است بدانید که هیچ یک از این کف پوش ها مناسب فضای مسکونی نبوده و بیشتر برای فضاهای عمومی مانند فروشگاه ها و … قابل استفاده می باشد. یک شکل نسبتا” تازه ای از کفپوش ساختمانی که معمولا برای فضاهای مسکونی و اداری استفاده می شود، پارکت نام دارد که به دلایل مختلف به عنوان یک نوع کفپوش رایج در بین خانواده ها مورد استقبال قرار گرفته است. شاید باور نکنید اما این روزها پارکت در ردیف بهترین پوشش برای کف ساختمان شناخته شده است. با اینکه پارکت یک پوشش مناسب برای کف ساختمان می باشد، اما برای نصب و نگهداری درست از پارکت باید به نکاتی توجه داشته باشید.  

دردسرهای نصب پارکت :

توصیه ما این است که قبل از سکونت در یک خانه نسبت به تغییر کفپوش اقدام نمایید. اما اگر بعد از اینکه در یک خانه ساکن شدید و تمایل به تعویض کفپوش ها دارید، باید بدانید که انجام این کار با دردسر ها و مشکلاتی همراه خواهد بود که بهتر است از آنها اطلاع داشته باشید. در صورتی که تصمصم دارید از پارکت برای کفپوش منزل خود استفاده کنید، خوب است بدانید که برای انجام این کار باید تمام وسایل خانه را جمع کنید و روی آنها را با نایلون بپوشانید. زیرا پارکت کردن با کمی ریخت و پاش همراه است و ممکن است گرد و غبار بر روی وسایل شما بنشیند. برای مثال پارکت کردن یک خانه ۱۰۰ متری، حدود ۴ روز زمان می برد.

مراحل نصب پارکت :

در ابتدا نصاب یک لایه چسب شیمیایی را بر روی زمین می ریزد و تکه چوب های خام را بر روی آن می چسباند. در نهایت با استفاده از دستگاه ساب و در طی ۳ مرحله چوب ها را صیقل می دهد. البته توجه داشته باشید که انجام این کار باعث پخش شدن گرده های چوب در فضا می شود. بعد از اینکه کار ساب زدن به پایان رسید، یک دست نیم پلی استر که مانند عسل، ضخیم و عسلی رنگ است، روی چوب ها مالیده می شود. انجام این کار سبب می شود تا چوب ها در اثر پا خوردن از بین نرود و وقتی نیم پلی استر اول به پایان رسید، نوبت به بتونه کاری می باشد تا از این طریق درز چوب ها گرفته شود و دوباره یک ساب نرم روی چوب ها می زند تا تمیز شود. در آخر هم نیم پلی استر نهایی را روی چوب ها می مالد. انجام این کار باعث می شود تا چوب ها رنگ و لعاب و براقی خاصی پیدا کنند.  در صورتی که بین پارکت ها و دیوار فاصله ای باقی مانده باشد، نصاب برای زیبایی کار، این حاشیه های خالی را با قرنیزهای ۷ سانتی متری که از جنس خود چوب پارکت است، می پوشاند.

البته نباید نگران بوی نیم پلی استر یا همان لاک روی پارکت ها باشید، زیرا در صورتی که یک روز در و پنچره ها را باز بگذارید، بوی لاک کاملا از بین می رود.

معایب پارکت :

شاید شما هم شنیده باشید که پارکت ها به خاطر جنس و نوعی که دارند، باعث می شود خانه شما از سوسک، موش و موریانه پر شود. اما بهتر است بدانید که این شنیده ها کاملا غلط است. زیرا نیم پلی استری که طی دو مرحله روی پارکت کشیده می شود، یک ماده شیمیایی است که قاتل هر نوع حشره ای می باشد. نکته مهم این است که به مرور زمان نیم پلی استر روی پارکت در اثر پا خوردن بیش از اندازه، از بین می رود که این مسله باعث حشره زدن چوب پارکت می شود. اما شما این امکان را دارید که با توجه به میزان رفت و آمدی که روی پارکت ها دارید، هر ۲ تا ۵ سال یکبار، یک دست نیم پلی استر جدید روی پارکت بکشید. این کار علاوه بر اینکه جلوگیری می کند از به وجود آمدن حشرات، باعث می شود تا دوباره پارکت هایی نو و تمیز داشته باشید.

جنس پارکت :

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید، جنس چوبی است که پارکت از آن ساخته می شود و فراموش کنید که جنس های مختلفی برای چوبی که پارکت از آن ساخته می شود، وجود دارد. اما در حال حاضر پارکت هایی با چوب گردو، راش و بلوط ساخته می شوند، که رایج ترین جنس ها برای پارکت می باشد. البته بهتر است بدانید که پارکت هایی که از چوب بلوط ساخته شده باشد، هم از نظر جنس و هم از نظر زیبایی انتخاب بهتری نسبت به بقیه خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید