بیشتر طراحان قبل از اینکه برای یک محیط، ایده های خلاقانه خود را مطرح کنند و به تغییر دکوراسیون و چیدمان مناسب برای یک فضا بپردازند، به معماری و نحوه ساخت آن فضا توجه می کنند و در اکثر اوقات از صاحب آن خانه می پرسند که معماری این ساختمان مورد پسند آنها است یا خیر؟ شاید شما هم جزء آن افرادی باشید که وقتی به خرید یک خانه می پردازید، به فکر تغییراتی در معماری آن بوده تا آن را با توجه به سلیقه خود بازسازی کنید. به همین علت اکثر طراحان دکوراسیون در زمان طراحی یک خانه، تغییراتی را هم در معماری آن محیط ایجاد می کنند و این مسله باعث می شود تا خانه ای متفاوت از آنچه بود را خلق نمایند. از این رو برای بازسازی و ایجاد تحول در معماری یک محیط و تبدیل آن به یک خانه دلخواه، باید تغییراتی در آن داده شود.

البته فراموش نکنید که تغییر در معماری خانه نه تنها بازسازی کامل خانه نخواهد بود، بلکه شما این امکان را دارید که با استفاده از  معماری های خیلی ظریف خانه خود را بازسازی کنید و تغییرات محسوسی در خانه خود ایجاد کنید. نکته مهم این است که شما می توانید از دکوراتور خود بخواهید که تغییر معماری منزل را متناسب با سلیقه و سبکی که مورد پسند شما است، انجام دهد.

تغییراتی که می توانید در معماری منزل خود ایجاد کنید، شامل موارد زیر است :

ساختن قاب های دیواری :

یک ایده جالب برای دیوار های عریض خانه این است که با استفاده از مصالحی از جنس گچ، قاب های زیبایی را ساخته و از داخل این قاب ها برای نصب تابلو استفاده کنید. وجود این قاب ها به شما کمک می کند تا یک اثر هنری را در خانه خود ایجاد کنید. برای اینکه جلوه قاب را بیشتر کنید، بهتر است داخل قاب ها را با رنگی مخالف رنگ دیوار ها رنگ آمیزی کرده و نمای بیشتری را ایجاد کنید.

 بازسازی سقف :

فراموش نکنید که بازسازی سقف، جزء اصلی ترین کارهایی است که در زمان بازسازی باید انجام داد. می توانید از انواع مدل ها برای بازسازی سقف ها استفاده کنید. اما آنچه که اهیمت دارد این است که در هنگام بازسازی باید به دقت فضا را بررسی کنید و بازسازی سقف در هر قسمت از منزل را متناسب با فضای آن بخش انجام دهید. یادتان نرود که بازسازی سقف را باید به گونه ای انجام دهید که با کاربرد آن فضا در تناسب کامل باشد.

ساختن شومینه :

همان طور که می دانید وجود شومینه این روزها بسیار زیبا و مدرن می باشد. از این رو در هنگام بازسازی خانه می توانید به ساختن شومینه در بخشی از محیط خانه بپردازید و از این طریق به عنوان یک وسیله گرمازا از آن استفاده کنید. البته فراموش نکنید که شیوه های مختلفی برای ساخت انواع شومینه وجود دارد و حتی می توانید به روش های مختلف آن را دکور نمایید.

بازسازی دیوارها :

می توان با نظر گرفتن وسط دیوار، به صورت افقی آن را به گونه ای بازسازی کرد که در واقع مانند دو طبقه درآید. انجام این کار باعث می شود تا بتوانید دیوار را به دو رنگ دلخواه رنگ آمیزی کنید. در صورتی که این معماری را انتخاب نموده اید، بهتر است بدانید که از دیوار بالایی برای نصب تابلو یا هر چیز زیبایی می توانید استفاده کنید. اما باید دقت داشته باشید که اگر این دیوار ها در معرض رطوبت قرار دارند، مانند دیواری که طرف دیگر آن حمام است، باید از مصالح خاصی استفاده شود که در معرض رطوبت آسیب نبینند.

وجود درگاه در ورودی :

معمولا قسمتی از منزل که ورود و خروج در آن فضا انجام می شود، محل مناسبی برای ایجاد درگاه های زیبا خواهد بود. شما می توانید این درگاه ها را با توجه به سلیقه و ظرافت تعبیه کنید. بهتر است بدانید که این درگاه ها به قدری به خانه شما جلوه می دهند که حتی اگر روی آنها دکور خاصی هم صورت نگیرد، به تنهایی جلوه ای خاص خواهند داشت.

ساخت پله :

در صورتی که در خانه خود از پله استفاده می شود، می توانید برای راه پله هایی که در کنار دیوار قرار دارند، نرده ای ایجاد کنید که یک طرف دیوار و یک طرف نرده باشد. درابتدای شروع پله ها هم از یک نرده عمودی خیلی پهن استفاده کنید که یک حالت دستگیره ای شکل هم روی آن وجود دارد.

استفاده از گچ بری های زیبا :

در قسمت های مختلف سقف منزل خود از گچ بری های تزئینی و ظریف بهره بگیرید. این گچ بری ها می تواند کاربردها و اشکال مختلفی داشته باشد. برای مثال قاب های دیواری و مجسمه های گچی را می توان بر روی دیوار و سقف ایجاد کرد.

توجه به آشپزخانه :

فراموش نکنید که طراحی و بازسازی آشپزخانه بسیار اهمیت دارد. ازاین رو بهتر است با اضافه کردن وسایل جذاب به محیط آشپزخانه تاثیر این فضا را بیشتر کنید. برای مثال می توانید از پایه های چوبی تزئینی در وسط سقف استفاده کنید و به آنها وسایل تزئینی را آویزان کنید. یادتان نرود که محیط آشپزخانه باید کاملا دنج و زیبا باشد.

نورپردازی در سقف :

یک عمل مهم و تاثیر گذار در تغییر معماری خانه های مسکونی، نورپردازی های خلاقانه می باشد. اکثر خانه هایی که هیچ دکوری روی آنها انجام نشده است، دارای یک منبع نوری مستقیم مانند یک لامپ می باشند و شما با تغییر در نورپردازی خانه به شیوه های مختلف می توانید فضایی که ظاهر زیبایی ندارد را به یک محیط متفاوت و جذاب تبدیل نمایید. پیشنهاد ما این است که از منبع های نورانی غیرمستقیم در سقف یا در گوشه های دیوار استفاده کنید تا از این طریق خانه ای زیبا داشته باشید.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید