تغییر روحیه به کمک تغییر دکوراسیون :

بهتر است بدانید که ایجاد تغییر در دکوراسیون منزل باعث ایجاد تنوع در محیط خانه شما خواهد شد و این مسله علاوه بر اینکه کاری  لذت بخش است، تاثیر بسیار مفیدی در روحیه اعضای خانواده شما خواهد داشت. شاید باور نکنید، اما کوچکترین تغییر هم می تواند مؤثر بوده و تاثیر عمیقی بر روحیه افراد بگذارد. برای مثال قرار دادن یک گلدان کوچک گل بر روی میر ناهار خوری، بسیار اثربخش می باشد. اما اغلب افراد فکر می کنند که تنها با صرف هزینه بالا و ایجاد خرابی در برخی قسمت های خانه می توان تغییراتی را در دکوراسیون منزل ایجاد کرد. اما بهتر است بدانید که انجام این کار زمانی لذت بخش و بدون دردسر خواهد بود که شما به فکر تغییر چیدمان وسایلی بروید که به راحتی قابل جابه جایی هستند.

ایده هایی برای تغییر دکوراسیون :

تمیزکردن دیوارها :

اگر شما هم جزء آن افرادی هستید که فکر می کنید تنها با رنگ کردن دیوارهای منزل می توانید تغییری در آنها ایجاد کنید، بهتر است بدانید که رنگ کردن دیوارها علاوه بر اینکه کاری زمان بر و دشوار است، هزینه بالایی را هم صرف خواهد کرد. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم که به جای رنگ کردن دیوارها، به فکر تمیز کردن آنها باشید. همان طور که می دانید با گرفتن گرد و غبار دیوارها و تمیز کردن سطوح مختلف آنها باعث ایجاد تازگی در دیوارها شده و با این کار جلوه ای زیبا به دیوار های منزل می بخشید.

توصیه می کنیم که بعد از تمیز کردن دیوارها، قاب هایی که به دیوار نصب کرده اید را تمیز کنید و اگر این قاب ها کهنه و خراب شده اند، بهتر است آنها را تعویض نمایید و از قاب های جدید که دارای طرح و رنگی متفاوت اما هماهنگ با دکوراسیون خانه شما هستند، استفاده کنید.

چیدمان دوباره مبلمان :

بهتر است بدانید که مبلمان منزل شما هم جزء وسایلی هستند که باید تمیز و مرتب باشد. حتی باید نقاطی را هم که دور از چشم هستند را تمیز نموده و یک فضای مناسب را برای قرار دادن آنها انتخاب کنید. پیشنهاد ما این است که قسمتی از منزل که محل رفت و آمد افراد خانواده نمی باشد را برای قرار دادن مبلمان انتخاب کنید. یادتان نرود که نور به اندازه کافی در محیطی که مبلمان را قرار می دهید، وجود داشته باشد. بعد از اینکه بهترین مکان برای قرار دادن مبلمان را انتخاب کردید، نوبت به چیدمان آنها می رسد که بهتر است به گونه ای جدید و متفاوت از آن چیزی که قبلا چیده اید، آنها را قرار دهید. وجود میز در وسط مبلمان و یک گلدان گل بر روی میز هم باعث می شود تا زیبایی خانه شما بیشتر شود.

بهره گیری از نورپردازی مناسب :

همان طور که می دانید نورپردازی مناسب، جزء اصول مهمی است که برای چیدمان منزل بسیار مورد توجه قرار می گیرد. این مسله به این علت مهم است که معمولا” خانم های خانه از نور کم  خوششان نمیاد. زیرا نور کم باعث می شود تا خانه دلگیر و کوچک به نظر برسد. به همین خاطر توصیه ما این است که تا جایی که امکان دارد، خانه خود را نورانی کنید. اما فراموش نکنید که نورانی کردن خانه به این معنا نیست که از تعداد چراغ های بیشتری استفاده کنید، بلکه به این معنا است که انتخاب لوستر ها را به درستی انجام داده و در جایی مناسب مورد استفاده قرار گیرند.

بهتر است هر چند وقت یکبار گرد و غبار روی چراغ ها و لوستر ها را بگیرید و آنها را تمیز کنید. زیرا این کار باعث می شود تا نور بیشتری داشته باشند. یادتان نرود که استفاده از لامپ های یک شکل در زیبایی دکوراسیون شما تاثیر داشته و در صورتی که لامپ یا چراغی سوخته ای دارید، بهتر است آن را تعویض نمایید. نکته مهمی که در هنگام استفاده از چراغ یا لوستر ها باید به آن توجه داشته باشید، این است که اگر خانه شما نور خوبی نمی گیرد، باید از خرید لوستر های پوشیده که اجازه پخش نور را نمی دهند، پرهیز کنید. بهترین انتخاب برای شما استفاده از لوستر هایی است که به خوبی نور را در محیط پخش کرده و باعث روشنایی بیشتر فضای خانه شما می شوند. نکته دیگر این است که در چنین خانه هایی نباید از وسایل خیلی تیره مانند سیاه و قهوه ای استفاده کنید. زیرا خانه شما را دلگیر می کند. پیشنهاد ما انتخاب وسایلی با رنگ های روشن است که باعث می شود نور بیشتری در محیط پخش شود.

استفاده از فرش های رنگارنگ :

بعد از اینکه دیوارهای منزل را کاملا” تمیز و مرتب نموده اید، نوبت به کف خانه رسیده و بهتر است هر چند وقت یکبار قالی ها را بشویید و خاک آنها را بگیرید. بعد از پایان تمیز کردن فرش ها باید جای آنها را تغییر دهید. البته فراموش نکنید که برای هر تغییری که انجام می دهید، فکر کرده و بعد اقدام کنید که انجام دوباره آن برای شما خسته کننده نباشد. در زمان پهن کردن فرش ها دقت کنید که فاصله فرش ها نسبت به دیوارهای کنار آن به یک اندازه باشد.

نکته مهمی که بهتر است به آن توجه داشته باشید این است که تمام فرش های خود را پهن نکنید، زیرا هر چه تعداد فرش ها بیشتر باشد، فضای خانه شما شلوغ تر به نظر می رسد. از این رو توصیه می کنیم تا به تعداد کافی از فرش ها استفاده کنید. همچنین یادتان باشد فرش ها هم باید متناسب با رنگ و طرح شان کنار یکدیگر چیده شود تا زیبایی بیشتری به محیط خانه ببخشد.

وجود گلدان در فضای خانه :

بدون شک در هر خانه ای فضایی وجود دارد که خالی از مبل، صندلی، میز یا هر وسیله دیگری می باشد و حتی این فضا برای قرار دادن هیچ یک از وسایل منزل مناسب نبوده و نمی توان از آن استفاده کرد. در چنین شرایطی پیشنهاد می کنیم تا این فضا را به شکل مناسبی تزئین کنید، تا خانه شما زیباتر به نظر برسد.

برای انجام این کار بهتر است از با توجه به موقیعت فضا از گلدان های مناسب استفاده کنید و این قسمت از خانه خود را به فضای سبز اختصاص دهید. نکته مهم برای انتخاب گلدان ها این است که اگر در این قسمت ازخانه خود نور کافی وجود دارد، از گلدانهایی استفاده کنید که برای رشد به نور احتیاج دارند و اگر این بخش از خانه شما نورگیر نیست، بهتر است گل هایی با برگ های سبز را انتخاب کنید که برای رشد نیاز به نور ندارند. حتی استفاده از گلدان های رنگی هم می تواند زیبایی این فضا را بیشتر کند.

یادتان نرود که نورپردازی این قسمت بسیار اهمیت دارد و در صورت امکان بهتر است از یک چراغ دیواری یا آباژور که مناسب فضا باشد، استفاده کنید. حتی استفاده از لامپ های رنگی برای این فضا ایده مناسبی خواهد بود. زیرا شما می توانید با انتخاب رنگ هایی که دارای کنتراست هستند، زیبایی این فضا را افزایش دهید.

قرار دادن میز ناهار خوری در کنار پنجره :

میز ناهارخوری از وسایلی است که باید جای مناسبی را برای آن انتخاب کنید و به پیشنهاد ما بهترین فضا برای قرار دادن میز ناهارخوری، کنار پنجره بوده که نور کافی داشته باشد. فراموش نکنید که وسایل اضافی را روی میز ناهار خوری قرار ندهید و سعی کنید روی میز را همیشه خالی نکه دارید. استفاده از یک رومیزی زیبا که متناسب با دکوراسیون شما باشد، یهترین تزئین برای میز ناهارخوری خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید