دکوراسیون خانه ایده ال :

همه ما به خوبی می دانیم که ایجاد یک زندگی ایده ال و رویایی رابطه مستقیمی با میزان درآمد خانواده و در نتیجه تامین خواسته های اعضای خانواده دارد. اما مهم تر از آن با میزان رضایت افراد از زندگی، ارتباط داشته و با رعایت قواعدی ساده اما کاربردی، می توانید نیازهای اعضای خانواده را برطرف کنید و این قواعد برای رسیدن به یک زندگی ایده آل بسیار موثر است.

با انجام نکاتی می توانید منزل خود را تبدیل به خانه ای رویایی و ایده آل نمایید.

ایجاد صمیمیت در دکوراسیون :

بهداشت روانی اعضای خانواده و به خصوص فرزندان، یکی از مهم ترین نکاتی است که در تقویت روابط و بنیان خانواده نقش داشته و با کمک طراحی داخلی و دکوراسیون خانه به شکل بهتری ایجاد می شود. برای مثال چیدمان مبلمان در اتاق نشیمن باید به گونه ای باشد که یک فضای صمیمی را برای اعضای خانواده ایجاد کند. به این معنا که وقتی اعضای خانواده بر روی مبلمان نشسته و دور یک محور، گرد هم می آیند، به صورت چشم در چشم باهم به گفتگو بپردازند و یک محیط صمیمی و گرم برای گفت وگو ایجاد شود. با استفاده از این چیدمان برای والدین شرایط بهتری فراهم می شود تا با مشکلات فرزندان خود آشنا شده و برای مدیریت آن آمادکی بیشتری پیدا کنند.

دیوارهای اتاق کودک :

در هنگام انتخاب رنگ برای دیوار اتاق فرزند خود یادتان باشد که حتما از رنگ های شاد، روشن و گرم استفاده کنید. برای مثال رنگ هایی مانند نارنجی، زرد و سبز می تواند تاثیر زیادی در نشاط و شادابی کودک شما داشته باشد و انگیزه او را برای بازی تقویت کند. بنابراین استفاده از رنگ های سرد و تیره را فراموش کرده و از رنگ های شاد و طرح های نشاط آور را برای تزیین دیوارها استفاده کنید. نکته مهم در مورد نقاشی و طرح های روی دیوار این است که، از انتخاب عروسک های ترسناک یا وسایل جنگی که باعث افزایش میزان خشونت در کودکان می شود خودداری کنید. پیشنهاد می کنیم که از طرح های زیبا، لطیف و مثبت استفاده کرده و حس مهربانی را در فرزندان خود افزایش دهید. انجام این کار باعث می شود تا در آینده فرزندان شما دارای افکار مثبت و رفتاری مناسب باشند.

برقراری آرامش با ایجاد نظم در اتاق خواب :

برای اینکه در منزل خود اتاق خواب رویایی داشته باشید، بهتر است بدانید که چیدمان درست و اصولی لوازم در اتاق خواب و البته مرتب بودن لباس ها و اسباب یکی از مهم ترین اصول برای دستیابی به این خواسته می باشد. مرتب و منظم بودن کمد ها و قفسه های موجود در اتاق خواب، نکته ای است که دانستن آن بسیار مهم بوده و نقش مهمی در ایجاد آرامش افراد در اتاق خواب دارد. همان طور که می دانید وجود حس آرامش، رابطه مستقیمی با برقراری امینت و در نتیجه راحتی شما در اتاق خوابتان خواهد داشت. بنابراین سعی کنید که همیشه کمدها و وسایلی که در اتاق خواب از آنها نگهداری می کنید، به صورت مرتب و منظم در فضاهای موجود چیده شده باشد. فراموش نکنید که وسایل و ابزاری را در اتاق خواب نگه داشته اید حتما وجود آنها برای شما ضرورت دارد و وسایلی را که به آنها نیاز ندارید را از اتاق خواب خود دور کنید.

ایجاد نشاط با گل ها و گیاهان در منزل :

بهتر است بدانید که گل ها و گیاهان سبز و شاداب یکی از بهترین منابع انرژی طبیعی هستند که می توانید از انرژی آنها برای بالابردن کیفیت زندگی خود بهره ببرید. از این اگر شرایط نگهداری از گل ها و گیاهان را در فضای آپارتمان خود ندارید، پیشنهاد می کنیم تا با استفاده از یک گلدان پر از گل های رنگارنگ این حس را تجربه کنید. زیرا مراقبت و رسیدگی منظم و روزانه از گیاهان در فضا خانه، باعث ایجاد نشاط در اعضای خانواده شده و به مرور زمان موجب افزایش حس مراقبت و بهبود روابط صمیمیانه بین اعضای خانواده می شود. یادتان نرود که استفاده از گل های آپارتمانی هماهنگ، مانند بامبو به افزایش آرامش و امنیت در خانه کمک زیادی خواهد کرد.

استفاده از شمع در بخش های مختلف منزل  :

در صورتی که به دنبال خانه ای گرم و صمیمی مخصوصا در فصول سرد سال هستید، پیشنهاد می کنیم که از نور شمع و یا نورهای زرد رنگ استفاده کنید. زیرا این نورهای تداعی کننده نورگرما بخش خورشید در فصول گرم سال هستند. بنابراین استفاده از شمع هایی که دارای مدل ها و رنگ های مختلفی هستند، تاثیر زیادی در ایجاد فضایی گرم و صمیمانه خواهد داشت. از این رو بهترین مکانهایی که می توان از شمع ها به نحو احسنت استفاده کرد، قرار دادن آنها بر روی پیشخوان آشپزخانه، میز ناهارخوری، اتاق خواب و اتاق نشیمن می باشد.   

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید