چیدمان فضا های کوچک

بدون دیدگاه

راهکارهایی برای چیدمان فضا های کوچک :

در صورتی که خانه شما دارای فضاهای کوچک می باشد، برای چیدمان خانه خود بهتر است از راهکارهایی استفاده کنید تا بتوانید خانه نقلی خود را به بهترین شکل ممکن دکوراسیون نمایید. برای مثال میز جلوی مبلی را حذف کرده یا سینک را در بیرون از دستشویی قرار دهید. به همین خاطر چند ایده هوشمندانه را پیشنهاد می دهیم تا از آنها برای چیدمان خانه خود استفاده کنید.

۱– وجود آپاژور رومیزی :

در صورتی که می خواهید فضای آشپزخانه منزل شما شکل خودمانی تری به خود بگیرد، می توانید یک آباژور میزی را روی کانتر آشپزخانه قرار دهید. در آشپزخانه کوچک بهتر است از همه فضاها به خوبی استفاده شود. به همین خاطر وجود یک کانتر از جنس سنگ مرمر، آباژور طلایی و بوفه هایی به شکل ستون، نمای زیبایی به فضای آشپزخانه منزل شما می بخشند.

۲– استفاده از رنگ های روشن :

استفاده از رنگ های روشن برای دیوار ها و سقف خانه ایده خوبی است که می توانید از طریق آن فضای کوچک خانه خود را بزرگ و دلباز جلوه دهید. یادتان نرود که رنگ های تیره به کوچک نشان دادن فضای خانه شما کمک می کند. از این رو پیشنهاد می کنیم از رنگ سفید برای دیوار های خانه خود استفاده کنید تا باعث شود خانه شما بزرگ تر از آن چیزی که هست، جلوه کند. بهتر است بدانید که انتخاب رنگ سفید و روشن برای پرده ها و مبلمان منزل هم تاثیر زیادی در بزرگ تر دیده شدن فضای خانه شما دارد.

۳-استفاده چندمنظوره از وسایل :

با استفاده از یک میز کوچک شیشه ای به همراه صندلی های آن، می توانید یک میز صبحانه کوچک را در آشپزخانه خود ایجاد کنید. حتی می توانید با قرار دادن یک رومیزی پارچه ای، این میز را رسمی جلوه داده و از آن به عنوان میز ناهارخوری استفاده کنید. بهره گیری از صندلی های فلزی کوچک و جمع و جور، در کنار لوستری که با میز هماهنگی داشته باشد، می تواند ترکیب زیبایی را در آشپزخانه شما ایجاد کند.

۴-حذف میز جلو مبلی :

شما این امکان را دارید که به جای میزهای پیشدستی بزرگ، از میز های عسلی کوچک بهره بگیرید. زیرا میز های بزرگ به خاطر اینکه فضای زیادی را اشغال می کنند، گزینه مناسبی برای خانه های نقلی نخواهند بود. به همین خاطر با استفاده از میزهای عسلی کوچک می توانید فضا را باز تر نشان داده و کمتر احساس کنید که در فضایی تنگ قرار دارید.

۵ بزرگ کردن آشپزخانه :

در صورتی که آشپزخانه شما دارای حیاط خلوت می باشد، می توانید از دیوار های شیشه ای برای جداسازی این دو فضا از هم استفاده کنید و با انجام این کار این فضا را به آشپزخانه خود اضافه کنید. این کار باعث بزرگتر نشان دادن فضای آشپزخانه شما می شود. با کمک کابینت هایی به رنگ گردویی و کانترهای سفید می توانید کاری کنید تا آشپزخانه شما بهتر دیده شود.

۶ انبار کردن مناسب وسایل :

بهتر است با استفاده از کمی خلاقیت به انبار کردن وسایل خود بپردازید. برای مثال از سبدهای حصیری برای قرار دادن وسایل برقی، سیم، میخ و چکش یا هر چیز دیگری استفاده کنید. شما می توانید این سبد ها در زیر تخت قرار دهید که اگر باز هم از زیر تخت دیده شوند، ظاهر زیبایی داشته باشند. از این رو با استفاده از این سبد های حصیری می توانید انباری شیک برای خرده ریزهای خود ایجاد کنید.

۷ استفاده بهینه از فضاهای مختلف :

شاید در خانه شما هم فضاهای منفی وجود داشته باشد که نمی دانید چگونه از آنها استفاده کنید. به شما پیشنهاد می کنیم با ساخت دکورهای پلکانی این فضاهای منفی را بپوشانید. برای مثال ساخت یک کتابخانه پلکانی ایده مناسبی است که می توانید از قفسه های بالایی آن برای قرار دادن وسایل تزئینی هم بهره بگیرید. حتی می توان از این کتابخانه به عنوان میزهای دیواری استفاده کرد و در زمان حضور مهمان لیوان، پیشدستی و وسایل پذیرایی را در آن قرار دهید. یادتان نرود که برای چیدمان هر فضای کوچکی نیازمند خلاقیت هستید تا بتوانید از آن فضا به نحو احسنت استفاده کنید.

۸-استفاده از سینگ در بیرون دستشویی :

در صورتی که منزل کوچک شما دارای یک دستشویی می باشد، بهتر است با قرار دادن سینگ روشویی در بیرون دستشویی از این فضا به خوبی استفاده کنید. انجام این کار به شما کمک می کند تا اگر کسی در دستشویی بود، نفر دیگر می تواند به راحتی دست و صورت خود را بشوید و مسواک بزند.

 

نوشتهٔ بعدی
ویژگی های فرش اصیل ایرانی
نوشتهٔ پیشین
برخی از دانستنیهای ساخت و ساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید