رنگ آمیزی مناسب برای خانه های کوچک :

شاید شما هم جزء آن افرادی باشید که تصور می کنید اگر تمام دیوار های خانه را سفید کنید، باعث می شود تا فضای خانه شما بزرگ تر جلو کند، اما بهتر است بدانید که این تصور اشتباه است و نتیجه آن داشتن خانه ای سرد و بی روح خواهد بود. در صورتی که خانه کوچک خود را به رنگ سفید در آورید، خیلی زود برای شما یکنواخت خواهد شد. حتی شنیده اید که می گویند در خانه های کوچک از لوازم چوبی کمتری استفاده کنید تا فضای خانه بزرگتر به نظر برسد. اما اگر وسایل و لوازم رنگی را به دقت بچینید، آنگاه خواهید دید که چنین مشکلی پیش نخواهد آمد. در واقع انتخاب درست و مناسب رنگ وسایل به شما کمک می کند تا خانه ای زیبا و جذاب داشته باشید. بهتر است بدانید که برای رنگ آمیزی خانه های کوچک قوانین زیادی وجود دارد. اما بهترین کار این است که شما طبق سلیقه خود عمل کنید تا بتوانید فضای دلنشینی را در خانه خود ایجاد کنید.

هدف هر خانم خانه داری این است که خانه کوچک خود را به گونه ای دکوراسیون کند که با روحیات اعضای خانواده سازگاری داشته باشد تا از این طریق بتواند خانه را برای آنها جذاب کند. اما متخصصان طراحی داخلی به دلیل اینکه با کاربرد رنگ ها آشنایی دارند، از ترفند هایی برای تزئین خانه استفاده می کنند که پیشنهاد می کنیم شما هم با این ترفند ها را بیاموزید تا از این طریق بتوانید خانه کوچک خود را بزرگتر و زیباتر جلوه دهید.  

استفاده از رنگ های متضاد :

بر طبق نظریه یک طراح دکوراسیون داخلی به نام مارک مک کالی که تا کنون در این زمینه کتاب های بسیاری را منتشر کرده است، بهترین روش برای بزرگ تر نشان دادن فضای خانه، استفاده از رنگ های روشن است. البته او معتقد است که رنگ های متضاد و زنده گزینه مناسبی برای بزرگ جلوه دادن هر فضایی خواهد بود و بهتر است در لابه لای فضای خانه خود از رنگ هایی مانند زرد، آبی و سبز استفاده کنید. البته یک نکته مهم در این قسمت این است که هرگز نباید از تجمع این رنگ ها در کنار هم استفاده کنید. زیرا زیبایی چندانی ایجاد نمی کند و به همین خاطر بهتر است فضای خالی بین رنگ ها را داشته باشید. یادتان باشد که از ترکیب رنگ های تند با فضای منفی در بزرگتر نشان دادن خانه شما نقش مهمی خواهد داشت.

رنگ آمیزی غیر متعارف :

سعی کنید با استفاده از خلاقیت خود دست به کارهایی بزنید که شاید متعارف نباشد، اما می تواند در فضای خانه خود انقلابی به پا کند. برای مثال اگر در خانه رادیاتور دارید، رنگ را روی آن اسپری کنید. انجام این کار باعث می شود تا به فضای خانه شما عمق داده شود و اگر رادیاتور خانه شما در کنار یک کتابخانه یا پنجره قرار دارد، علاوه بر عمق، نشاط بیشتری را به  خانه شما منتقل می کند. حتی اگر رنگ کردن رادیاتور را نمی پسندید، می توانید از برچسب های رنگی که به شکل دایره هستند، را تهیه کرده و بر روی رادیاتور بچسبانید. راه دیگری که شاید برای شما غیر متعارف باشد، این است که اگر در خانه شما یک راهرو وجود دارد که به اتاق نشیمن ختم می شود، پیشنهاد می کنیم که این راهرو را به رنگ تیره در آورید. انجام این کار موجب می شود که وقتی از از راهروی تاریک عبور می کنید، آنگاه فضای روشن اتاق نشیمن وسیع و جا دارتر به نظر می رسد.

دیواری برای کانون توجه :

معمولا” طراحان دکوراسیون داخلی مخالف رنگ کردن همه دیوارها با استفاده از رنگ های مختلف هستند، با این وجود اگر یکی از دیوار های خانه خود را تیره تر کنید، خواهید دید که فضای کوچک خانه شما بزرگ تر جلوه می کند. به همین علت نباید از رنگ های تیره و پررنگ ترسید، زیرا انتخاب یک رنگ تیره برای یک دیوار، نه تنها باعث می شود دیوار منزل شما تبدیل به مرکز توجه شود، بلکه دورتر هم به نظر می رسد. شما می توانید با استفاده از این ترفند، فضای خانه خود را بزرگتر نشان دهید.

وجود رنگ های هم خانواده برای تفکیک کردن :

شما این امکان را دارید که خانه خود را به بخش های مختلف تفکیک کنید. اگر می خواهید بخشی از منزل خود را به میز کار اختصاص دهید که از سایر قسمت های منزل جدا باشد، پیشنهاد می کنیم تا برای دیوار آن قسمت رنگ متفاوتی را در نظر بگیرید. البته زیبایی این دیوار زمانی به چشم می آید که رنگ آن با سایر دیوارها در تضاد نباشد و بهتر است از همان خانواده اما کمی تیره یا روشن تر باشد. شاید باورتان نشود اما، شما به راحتی با استفاده از وسایل کوچکی مانند چند کوسن رنگی یا آباژور در یک محیطی مانند اتاق نشیمن می توانید به زیبایی هر چه بیشتر فضاهای تفکیک شده کمک کنید.

رنگ های شاد در آشپزخانه :

همان طور که می دانید فضای آشپزخانه به گونه ای است که می توانید از رنگ های مختلف در داخل آن استفاده کنید. برای مثال می توانید بشقاب های چینی را که به صورت تزئینی هستند را به دیوار آشپزخانه آویزان کنید. انجام این کار نه تنها باعث می شود تا در استفاده از فضا صرفه جویی کنید، بلکه امکان این را دارید که رنگ های بیشتری را در آشپزخانه خود به نمایش بگذارید. در صورتی که می خواهید کاشی های آشپزخانه را عوض کنید، بهتر است از کاشی های رنگی استفاده کنید و یکی از دیوار های آشپزخانه را با یک رنگ متفاوت نقاشی کنید. حتی می توانید ظروف ادویه را که دارای رنگ های مختلف و شاد هستند را روی پیشخوان قرار دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید