سوالاتی درباره نحوه دکوراسیون منزل :

شاید شما هم دوست دارید که بدون در نظر گرفتن هیچ قاعده و قانونی و تنها با توجه به سلیقه خود به خرید وسایل برای خانه خود بپردازید و آنها را آنگونه که دوست دارید در کنار هم بچینید. اما بهتر است بدانید که انجام این کار کمی سخت بوده و شما باید با دقت و تمرکز بالایی به انتخاب وسایل بپردازید تا بعد ها از خرید خود پشیمان نشوید. پیشنهاد می کنیم برای اینکه کار برای شما ساده تر شود، ابتدا سوالاتی از خود بپرسید و با استفاده از جواب های درستی که می دهید، دکوراسیونی با سلیقه خود ایجاد کنید.

۱- در قسمت های مختلف خانه نور طبیعی به صورت کامل وجود دارد؟

در صورتی که در قسمتی از خانه خود گوشه ای تاریک دارید و آن قسمت در طول روز از نور طبیعی و مستقیم برخوردار نیست، می توانید از رنگ های روشن برای این مکان استفاده کنید. استفاده از نورهای مصنوعی مانند آباژور باعث افزایش نور در آن قسمت می شود.

۲- چه لوازمی را در کجا قرار دهیم ؟

برای اینکه چه لوازمی را در کجای خانه مورد استفاده قرار دهید، باید قوانینی را رعایت کنید که این قواعد به شما کمک می کند تا وسایل را با توجه به کاربردی که دارند، به شکل صحیح در قسمت های مختلف خانه قرار دهید.

یک نکته مهم این است که تصمیم خود را برای مشخص کردن مرکز خانه بگیرید. زیرا این مسله به شما کمک می کند تا به نسبت آن به چیدمان لوازم خانه بپردازید. برای مثال در اتاق نشیمن اگر جایی که تلویزیون را قرار می دهید را به عنوان مرکز قرار دهید، می توانید بقیه وسایل را به نسبت آن بچینید.

پیشنهاد می کنیم که بزرگترین وسیله در هر اتاق را در نظر بگیرید و با توجه به آن چیدمان را انجام دهید. برای مثال تختخواب، کاناپه بزرگ یا میز ناهارخوری و …جزء وسایلی هستند که می تواند آنها را برای مرکزیت انتخاب کنید و سپس فکر کنید که وسایلی مانند  صندلی ها، میز جلوی تلویزیون و بوفه کجا باید قرار بگیرند و در آخر وسایل کوچکی چون میزهای پذیرایی و آینه را در جای مناسب خود قرار دهید.

۳- رنگ مورد علاقه خود را در کجا استفاده کنید ؟

یک مسله ای که در رابطه با استفاده از رنگ مورد علاقه خود با آن روبرو هستید، این است که بعضی از رنگ ها مانند گل بهی را نمی توانید در اتاق نشیمن یا اتاق یک پسر نوجوان استفاده کنید، بلکه بهتر است با صرف هزینه ای کم رنگ مورد علاقه خود را به خانه اضافه کنید.

پیشنهاد می کنیم که رنگ مورد علاقه خود را از طریق آویختن حوله ای در آشپزخانه یا سرویس بهداشتی، قرار دادن گلدان های زیبا در قسمت های مختلف منزل یا استفاده از تابلوهایی بر دیوارها، به خانه آورده و از این طریق  خانه خود را تزئین کنید. شاید باور نکنید اما همین موارد کوچکی که با رنگ مورد علاقه شما تهیه شده اند، باعث می شود تا توجه افراد را به خود جلب نماید.

۴- از یک فضا چگونه می توان استفاده کرد ؟

فرض کنید برای فضای اتاق خواب خود می خواهید دکوراسیونی زیبا ایجاد کنید، به طور حتم به وجود تختخواب، چراغ و یک صندلی با آینه در این اتاق احتیاج دارید، اما سوال اینجاست که دوست دارید که یک کمد برای قرار دادن لباس ها در این اتاق داشته باشید؟ وسایل ورزشی خود را به خاطر اینکه فضای کافی و مناسبی را در اختیار ندارید، در گوشه ای از اتاق قرار داد اید؟ آیا از میز ناهار خوری برای برگزاری جشن ها و مهمانی های خانوادگی استفاده می کنید یا تنها به عنوان بخش کوچک و صمیمانه است که برای صرف غذا از آن بهره می برید؟ در صورتی که فضایی را برای انجام فعالیت های کاری در نظر گرفته اید، آیا میز تحریر را به ناهارخوری اضافه می کنید؟ یا یک میز خیاطی را در گوشه ای از اتاق قرار می دهید؟

نکته مهمی که بهتر است به آن توجه داشته باشید، این است که هر فضایی در آینده چه کاربردی خواهد داشت و این مسله باعث می شود تا بتوانید اندازه، تعداد و جای قرار گرفتن وسایل را مشخص کنید.

۵- از قسمت های مختلف خانه چه استفاده هایی می شود ؟

در صورتی که مشخص کنید که از هر فضایی چه استفاده ای می شود، می توانید مدت زمانی که باید برای دکور کردن هر مکان وقت بگذارید، رنگی که باید استفاده کنید و حتی نوع وسایلی که باید بخرید را مشخص کنید. برای مثال اتاقی که برای استفاده مهمان ها در نظر گرفته اید، نسبت به اتاق خوابی که هر روز از آن استفاده می کنید، دارای هزینه بسیار کمتری می باشد. همچنین در اتاق مهمان از وسایل کمتری استفاده می شود که دارای رنگ آمیزی کلاسیک و شیک می باشد. اما در اتاق خواب شما به دلیل استفاده هر روزه، از رنگ های ملایم استفاده می شود تا از این طریق بتواند فضای صمیمانه ای را خلق نماید.

۶-آیا وسایلی که در کنار هم قرار می دهیم، باهم تعادل دارند؟

بهتر است بدانید که ایجاد تعادل در دکوراسیون بسیار اهمیت دارد. به همین خاطر باید وسایل بزرگ را در کنار وسایل کوچک به گونه ای قرار دهیم که باعث ایجاد شلوغی در فضای خانه شما نشوند. حتی بهتر است در اتاق نشیمن مبل ها با یکدیگر بیش از ۵۰ تا ۶۰ سانتییمتر فاصله نداشته باشند.

۷-دوست دارید در کجا زندگی کنید؟

پاسخ به این سوال که دوست دارید در کجا زندگی کنید، شاید به ظاهر عجیب باشد، اما بهتر است بدانید که آرامش شما زمانی تکمیل می شود که به فضایی که علاقه دارید زندگی کنید، نزدیک تر باشید. برای مثال اگر زندگی در طبیعت را می پسندید، می توانید از رنگ های سبز و گرم استفاده کنید و حتی وجود میوه های کاج و بلوط در دکوراسیون خانه شما باعث می شود تا حس بودن در جنگل و طبیعت را داشته باشید. حتی می توانید از صدف، گوش ماهی و ظروف پر از شن یا ماسه در قسمت های مختلف منزل خود استفاده کنید و حس دریا را در فضای خانه خود تداعی کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید