نباید هایی در چیدمان منزل :

شاید شما هم جزء آن افرادی هستید که فکر می کنید برای رسیدن به یک دکوراسیون درست و اصولی کار بسیار سختی بوده و حتما باید از یک دکوراتور حرفه ای کمک بگیرید تا بتوانید یک چیدمان منظم  را به وجود آورید. اگرچه نباید فراموش کرد که استفاده از نظر کارشناسانی که در زمینه دکوراسیون فعالیت دارند هم به شما کمک می کند تا زیباترین دکوراسیون را به وجود آورید، اما به خاطر اینکه بسیاری از خانم های خانه دار تنوع طلب هستند و دوست دارند هر از چند گاهی چیدمان خانه خود را عوض کنند، از این رو  بهتر است با قوانین دکوراسیون آشنا باشند و از اشتباهاتی که ممکن است  در دکور کردن خانه به وجود بیاید، پرهیز کنند.

البته در زمان چیدمان منزل ممکن است اشتباهاتی رخ دهد که  اگر شما قوانین صحیح چیدمان را بدانید و از اشتباهات پرهیز کنید می توانید دکوراسیونی زیبا و دوست داشتنی را ایجاد کنید.

نباید هایی که در طراحی دکوراسیون منزل وجود دارد شامل :

عدم رعایت تناسب :

فراموش نکنید که در زمان انتخاب وسایل خانه باید به اندازه و شکل اتاق کاملا” توجه داشته باشید. نکته مهم این است که نباید از مبلمان و وسایل بزرگ برای اتاقی که دارای یک فضای کوچک است، استفاده کنید. زیرا این کار باعث می شود تا فضای اتاق شما قدیمی و سنگین به نظر برسد.

خلوت بودن دکوراسیون :

همان طور که گفته شد، شلوغ بودن خانه باعث می شود تا نظم و زیبایی از بین برود، اما یادتان نرود که خلوت بودن خانه هم باعث کم شدن جذابیت محیط می شود و جلوه زیبایی را هم ایجاد نمی کند. در صورتی که خانه شما بسیار خلوت است و به دنبال راهی برای زیبایی و جذابیت خانه خود هستید ، پیشنهاد می کنیم از گل ها و گیاهان طبیعی، قاب عکس ها، کوسن ها و قاب عکس های هنری و خانوادگی، به شکل مناسبی استفاده کنید.

ترکیب نادرست :

همان طور که می دانید دکوراسیون هر خانه ای یا مدرن است یا کلاسیک و سنتی که هر کدام در نوع خود زیبا و جذاب بوده و انتخاب  آن با توجه به  سلیقه صاحب خانه می باشد. نکته مهم این است که نباید این دو سبک را باهم ترکیب کنید، زیرا این کار نادرست باعث می شود تا هماهنگی و تناسب در دکوراسیون خانه شما از بین برود. البته شما این امکان را دارید که در برخی موارد از عناصری که دارای چند سبک هستند، در کنار هم بهره بیرید. اما فراموش نکنید که باید به گونه ای چیدمان را انجام دهید، که هماهنگی درستی در فضا ایجاد شود و این مسله تنها به دقت و سلیقه صاحب خانه بستگی دارد که بتواند اجزای دکوراسیونی سبک های مختلف را در کنار هم به شیوه متعادلی جانمایی کند.

تعدد در دکوراسیون :

بهتر است بدانید که یکی از دلایلی که باعث می شود فضای خانه شما خسته کننده به نظر برسد، این است که از عناصر دکوراسیونی زیادی استفاده کرده و فضای شلوغی را ایجاد کنید. فراموش نکنید که اگر تعداد رنگ ها و طرح های مختلفی که از آنها در فضای خانه خود استفاده می کنید زیاد باشد، باعث می شود تا خانه ای شلوغ و نامرتب داشته باشید.

از این رو توصیه ما این است که در دکوراسیون منزل از دو رنگ استفاده کنید و در کنار این دو رنگ، از رنگ های خنثی هم بهره بگیرید. حتی بهتر است در انتخاب طرح ها هم به این نکته دقت داشته باشید و یک طرح ساده را در کنار یک طرح شلوغ استفاده کنید.

یک نکته مهم دیگر این است که نباید از وسایل دکوری، تابلو ها و مجسمه ها به تعداد زیاد در یک فضا استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم برای تزئین فضاهای خالی، وسعت و ظرفیت آنها را در نظر داشته باشید.

سبک را به آسایش برتری دادن :

اولین و مهم ترین مسله ای که باید در زمان چیدمان منزل به آن توجه داشته باشید، این است که وسایل شما هر جنس و مدلی که دارند، باید راحتی و آسایش را برای شما به وجود آورند. از این رو پیشنهاد می کنیم که در انتخاب وسایل خانه به راحت بودن آنها توجه داشته باشید. برای مثال بهتر است مبلمانی با تعداد کمتر را انتخاب کنید ولی از این مبلمان از جنس با کیفیت و راحت باشد. زیرا این انتخاب صحیح علاوه بر زیبایی آسایش را هم برای شما به همراه دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید