نحوه چیدمان فضای های کوچک و بزرگ

بدون دیدگاه

نحوه دکوراسیون فضای های کوچک و بزرگ :

اگر شما هم جزء آن افرادی هستید که تنها به این فکر می کنید که مبلمان یا هر وسیله دیگری را در مقابل کدام دیوار قرار دهید، بهتر است بدانید که طراحان دکوراسیون نه تنها به این موضوع، بلکه به فضای ایجاد شده میان مبلمان و لوازم، نوع معماری و فضا در کنار هم فکر می کنند. بهتر است بدانید که طراحی دکوراسیون داخلی یک خانه با وجود دو عامل مهم استعداد و تجربه قابل انجام خواهد و شما می توانید با استفاده از این دو عامل فضاهای کوچک منزل خود را بزرگتر جلوه داده و یا به شکل خودمانی و راحت، تبدیل نمایید.

بزرگتر جلوه دادن فضاهای کوچک :

۱-نکته مهمی که باید در ابتدا به آن اشاره شود این است که برای بزرگ تر جلوه دادن خانه و اتاق های منزل از الگوی تک رنگی استفاده کنید. الگوی تک رنگی به این معنا است که از یک رنگ یک دست و ثابت برای رنگ آمیزی دیوارها، کفپوش و فرش ها استفاده کنید.

۲-با وجود آینه بر روی دیوار یا سقف می توانید به بزرگ تر جلوه دادن فضای اتاق کمک کنید. شما این امکان را دارید که با استفاده از یک آینه بزرگ کل دیوار را بپوشانید، حتی می توانید از تعدادی سطوح صیقلی و انعکاسی مانند شیشه بر روی در و دیوارهای اتاق بهره بگیرید.

۳-استفاده از رنگ های روشن برای ایجاد حس بزرگی و جاداری بسیار مناسب است. پیشنهاد می کنیم از پنچره های بزرگ کمک گرفته و در هنگام شب از نورهای مصنوعی که از پنجره به داخل می تابد، استفاده کنید. انجام این کار باعث می شود تا افراد متوجه کوچکی فضا نشوند. 

۴-تا حد امکان از نور و روشنایی در فضای اتاق کوچک خود بهره بگیرید. بهتر است از سقف به عنوان یک منعکس کننده نور مانند آسمان استفاده کرده تا بتوانید فضای کوچک اتاق را بزرگ تر نمایش دهید. با استفاده از نوعی جریان همبستگی در میان اتاق، فضا را بزرگ تر کنید.

۵-یادتان نرود که برای کف تمامی اتاق ها از یک کفپوش یک دست و یکرنگ استفاده کنید. زیرا این کار به بزرگتر و طولانی تر جلوه دادن فضای خانه شما کمک می کند. در صورتی که از کفپوش چوبی، پارکت یا سرامیک برای کف بهره می گیرید، بهتر است این کفپوش از اتاق خواب به هال و پذیرایی ادامه داشته باشد و به طور کلی کف کل خانه را بپوشانید. همان طور که گفته شد شما می توانید از این روش برای دیوار ها هم استفاده کرده و برای تمامی دیوار ها از یک رنگ و تزئینات مشابه بهره بگیرید. زیرا یک دست بودن دیوار ها، کفپوش ها و فضاهای خالی میان وسایل باعث می شود تا بزرگنمایی و هماهنگی بی نظیری در فضا ایجاد شود و تفکیک دقیق اتاق ها و فضاها از بین  برود.

۶-بهترین کاری که می توانید برای بزرگتر جلوه دادن فضای خانه خود انجام دهید، این است که از لوازم و مبلمان کمتر و ظریف تری استفاده کنید. در واقع پیشنهاد ما این است که تعداد وسایل اتاق ها را به حداقل برسانید تا از این طریق فضای خلوت تری داشته باشید. زیرا خلوت بودن فضا علاوه بر بزرگتر نشان دادن اتاق، زیبایی بیشتری را هم ایجاد می کند.

۷-نکته مهم در این بخش این است که شما با خرید وسایل و لوازم زیاد و پر کردن خانه خود نمی توانید فضای زیبایی ایجاد کنید، بلکه شما با خلق فضا می توانید قدمی بزرگ در داشتن خانه ای زیبا بردارید.

خلق فضای خودمانی در اتاق های بزرگ :

۱-در یک اتاق بزرگ می توانید اتاق دیگری ایجاد کنید تا از این طریق بتوانید فضای گرمی را به وجود آورید. وقتی در دل یک اتاق، اتاق کوچکتری ایجاد می کنید، در واقع این فضای کوچک داخلی نه تنها به حفظ وسعت فضای شما کمک می کند، بلکه محیطی خودمانی و گرم را در یک فضای بی روح و بزرگ خلق می نماید.

۲-پیشنهاد می کنیم که یک گوشه دنج کوچک و راحت را در یک اتاق بزرگ فراهم آورید تا اعضای خانواده شما بتوانند از این فضا با اهداف مختلف مانند مطالعه، استراحت و … استفاده نمایند.

۳-فضای بزرگ یک اتاق را با استفاده از رنگ های تیره و گرم، راحت و خودمانی کنید. یادتان باشد که رنگ کردن سقف و نور پردازی خوب می تواند به گرم تر و دنج تر شدن فضا کمک کند. تنها از طریق کوچکتر و تیره تر کردن فضای اتاق های بزرگ می توانید قدمی در راه گرم تر و راحت تر به نظر رسیدن اتاق بردارید.

۴-یک اتاق بزرگ نیاز به وسایل و لوازمی با اشکال پیچیده و شلوغ دارد. بهتر است از پارچه های بافتدار مانند مخمل، خز و جیر برای مبلمان، پرده و کوسن ها استفاده کنید.

۵-بهترین کار برای پوشاندن بزرگی یک اتاق این است که تمام وسایل و لوازم زندگی خود را در مرکز اتاق و دور قالیچه ها بچینید و با استفاده از تکه های بزرگ مبلمان مرز و محدوده را مشخص کنید و یک و یا چند فضا و اتاق کوچک را در دل یک اتاق بزرگ به وجود آورید.

۶-شما این امکان را دارید که به جای استفاده از رنگ های معمول و متداول مانند بژ تیره، کرم تیره و … از رنگ نارنجی هم کمک بگیرید. برای ایجاد یک فضای گرم می توانید پنچره های اتاق را با استفاده از پرده هایی که دارای پارچه های نرم و ظریف هستند، تزئین کنید، تا از این طریق بتوانید فضای رویایی و راحتی را ایجاد کنید.  .

۷-وجود مبلمان نرم و راحت با رنگ هایی مانند نارنجی، صورتی و قرمز که باعث ایجاد آرامش بیشتری می شود، ایده مناسبی خواهد بود. 

۸-در یک فضای بزرگ ریزش نور از فضایی وسیع تر در سقف به مراتب بهتر از نور یک تک لامپ است که مستقیم از بالا بر روی سر می تابد. زیرا این نور باعث ایجاد فضای آرام تری خواهد شد.

 

نوشتهٔ بعدی
نورپردازی مناسب در طراحی داخلی
نوشتهٔ پیشین
ایجاد دکور بر روی دیوارها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید