نقش رنگ ها در محیط آشپزخانه :

همانطور که می دانید آشپزخانه منزل شما فضایی است که همه اعضای خانواده در آن رفت و آمد دارند و تنها به عنوان مکانی که در آن غذا تهیه می شود قابل استفاده نخواهد بود، بلکه به مرکز خانه تبدیل شده و همه اهل خانه در آن به سر می برند و به انجام کارهایی مانند غذا خوردن، انجام تکالیف، پذیرایی از دوستان و… می پردازند. به همین علت فضای آشپزخانه شما تبدیل به مکانی ساده، خودمانی و صمیمی می شود که در آنجا زمان زیادی را سپری کرده و علاقه دارید که این محیط از خانه شما دارای جلوه ای جذاب و دلنشین باشد.

چیزی که بیشتر از همه در آشپزخانه شما اهمیت دارد این است که از کابینت ها و قفسه های فراوانی تشکیل شده باشد، تا علاوه بر اینکه جای بیشتری برای قرار دادن لوازم مفید و زیبا خواهید داشت، باعث می شود تا فضای آشپزخانه شما بهم ریخته و آشفته به نظر نرسد.

رنگ در آشپزخانه :

آشپزخانه از مهم ترین بخش هایی است که در آن می توانید به انجام فعالیت های بسیاری بپردازید. به همین خاطر به راحتی می توانید از رنگ های روشن و شاد برای ایجاد انرژی در آشپزخانه استفاده کنید. استفاده از ترکیب چند رنگ در محیط آشپزخانه ایده جالبی خواهد بود و می تواند منظره ی آشپزخانه را مدرن کند.

حضور رنگ هایی مانند نارنجی، قرمز، زرد و سبز، باعث ایجاد حس زنده بودن و شکوه در آشپزخانه شما می شود. وجود این حس از تقابل رنگ دیوار ها و وسایل آشپزخانه می باشد و در صورتی که احساس کنید که نیاز به روحی جدید در آشپزخانه دارید، به آسانی می توانید برخی از خرده وسایل را عوض کنید و به جای آنها جایگزین هایی با رنگ جدید تهیه کنید.

بوفه و کابینت :

کابینت های جادار در آشپزخانه منزل نقش مهمی در مرتب بودن آن دارد. شما می توانید از بوفه و کابینت ها برای قرار دادن وسایل و مواد فاسد نشدنی استفاده کنید. حتی می توانید قوطی های کنسرو و خرده ریزهای آشپزخانه را قرار دهید تا بدین ترتیب، محیط شلوغ و آشفته به نظر نرسد. مهم آن است که شما بتوانید هر وسیله ای را که بدان نیاز دارید را به سرعت پیدا کنید و از آن استفاده نمایید. از روی کابینت ها برای قرار دادن برخی وسایل کاربردی که نمای مطلوبی نیز دارند، مانند ماکروفر یا آبمیوه گیری استفاده کنید.  البته فراموش نکنید که با وجود کاربردی بودن کابینت ها در آشپزخانه، اما به عنوان تزئین فضای آشپزخانه هم از آن استفاده می شود. به همین علت باید در انتخاب رنگ مناسب برای آنها دقت داشته باشید. پیشنهاد می کنیم که از رنگ هایی مانند آبی و سفید برای رنگ آمیزی کابینت استفاده کنید. زیرا تأثیر چنین طرحی می تواند بر هر بیننده ای عمیق باشد.

نمای بوفه :

برای زیبا تر شدن نمای بوفه ای که در آشپزخانه خود استفاده می کنید، روش های مختلفی وجود دارد. اما آسان ترین راه رنگ کردن آن است. حتی می توانید درهای آن را با نمای موزائیکی یا دیگر طرح ها زیباتر نمایید. استفاده از شیشه های رنگی نیز شیوه مناسبی برای جذاب کردن فضای آشپزخانه است و باعث می شود تا جلوه روشن تری در محیط آشپزخانه شما پدیدار شود.

نوآوری در رنگ آمیزی آشپزخانه :

در صورتی که به طرح های چهارخانه یا راه راه بر روی دیوارهای آشپزخانه خود علاقه داشته باشید، می توانید از بین کاغذ دیواری های متنوع طرحی را برگزینید. اما اگر طرح مورد نظر خود را پیدا نکردید، پیشنهاد می کنیم که از خلاقیت خود استفاده کرده و طرحی زیبا ایجاد نمایید. برای انجام این کار بهتر است  در ابتدا کل دیوار های آشپزخانه خود را با رنگ سفید یا کرم روشن رنگ آمیزی کنید. به گونه ای که زیرسازی رنگ ها به درستی صورت گیرد و سطح دیوار صاف و یکدست باشد. سپس نوارهای باریکی از کاغذ تهیه کنید و درون آنها را با تیغ ببرید. با قرار دادن این نوار ها بر روی دیوار می توانید درون آنها را رنگ آمیزی کنید و وقتی که رنگ دیوار ها خشک شد، می توانید نوارها را به صورت افقی قرار داده تا خطوط افقی را نیز بر روی دیوار ایجاد کنید. فراموش نکنید برای انجام این کار دقت شرط اول می باشد و اگر دیوار ها را سفید کردید، از رنگ کرم برای خطوط افقی و عمودی استفاده کنید و یا برعکس.

سادگی کسل کننده  :

سادگی بیش از حد در آشپزخانه مناسب نخواهد بود. برای مثال استفاده از تک رنگ سفید به شما احساس بودن در بیمارستان را خواهد داد، از این رو می توانید رنگ هایی را نیز به طرح خود بیفزایید. تا جلوه خاص در آشپزخانه خود ایجاد کنید.

استفاده از رنگ صورتی :

با اینکه به صورت متعال و معمول از رنگ صورتی در آشپزخانه استفاده نمی شود، اما استفاده از آن در زیبا کردن طرح آشپزخانه شما می تواند بسیار سودمند باشد. زیرا باعث می شود تا محیط آشپزخانه گرم و دوستانه به نظر برسد و اگر از رنگ هایی مانند سفید و خاکستری در کنار آن استفاده کنید، می توانید حال و هوایی متفاوت در این محیط ایجاد کنید.

کاشی هایی به رنگ آبی :

شما این امکان را دارید که با استفاده از رنگ ها، شیوه ها و طرح های مختلف رنگ آمیزی، جذابیت را به آشپزخانه خود دعوت کنید. برای مثال استفاده از رنگ آبی برای کاشی ها، باعث خلق جذابیت بی نظیری در فضای آشپزخانه شما خواهد شد. بهتر است در زمینه اصلی رنگ دیوارها و کاشی ها، طرح ها و خطوطی نیز دیده شود، تا برجذابیت فضا افزوده شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید