چگونگی نو کردن دکوراسیون :

همان طور که می دانید روزهای های پایان سال است و همه خانواده ها مشغول خانه تکانی منزل خود می باشند. البته در این روزها علاوه بر تمیز کردن منزل، به خرید وسایل نو هم می پردازند. وقتی قرار است برای خانه وسایل جدیدی تهیه شود علاوه بر اینکه کار آسانی می باشد، هیجان فراوانی هم برای خرید وسایل جدید یا نوسازی آنها ایجاد می شود. البته فراموش نکنید که این هیجان زمانی از بین می رود که مدت زمانی زیادی از وسایل استفاده کرده و نوبت به مرمت آنها می رسد، در این زمان باید به فکر تعمیر بعضی از وسایلی که نیاز به نگهداری دارند، باشید. روش هایی برای رسیدگی به وسایل منزل وجود دارد تا از این طریق بتوانید منزل خود را نو کنید.

تمیز کردن قالی ها :

تمیز کردن قالی ها کاری است که قبل از فرا رسیدن عید باید انجام دهید. همان طور که می دانید در ابتدای خرید قالی نمای زیبایی به منزل شما می بخشند، اما بعد از گذشت چند ماه جلوه اولیه خود را از دست می دهند. به همین خاطر باید بعد از شستشو، با استفاده از برس مناسبی شانه بزنید تا پرزهای آن بلند شود و مثل روز اول به نظر برسد.

مرمت دیوارها و وسایل :

در صورتی که روی دیوار های منزل خراشهایی ایجاد شده است، پیشنهاد می کنیم که حتما آنهارا مرمت کرده و سپس رنگ بزنید. تا دیوارهای منزل شما برای سال جدید ظاهری نو پیدا کنند. گاهی اوقات لب پریدگی بعضی از وسایل یا تزئینات منزل باعث می شود که احساس کنید آن وسایل کهنه شده و دیگر قابلیت استفاده ندارند، اما بهتر است زمانی را به برق انداختن، تعمیر و رنگ زدن این وسایل اختصاص دهید و در پایان کارمتوجه تغییر چشمگیر آنها خواهید شد.

سفید کردن پارچه های سفید :

برای اینکه پارچه های سفید روشن تر به نظر برسند، از سفیدکننده یا شوینده های کلرین یا سفیدکننده های غیرکلرین پایه پروکسید هیدروژن یا اکسیژن استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم که هر چند وقت یک بار روملحفه ای ها، روبالشی ها، روکوسنی ها، پرده ها و حوله هایی که به رنگ سفید هستند را با سفید کننده برق بیندارید.  

استفاده از روغن جلا :

در صورتی که مبلمان چوبی در منزل دارید، وقت آن رسیده تا آن را برق بیندازید. پیشنهاد می کنیم تا چوب مبلمان منزل را جلا بزنید تا دوباره ظاهر زیبای آنها مشخص شود. می توانید یک روغن جلای مناسب را خریداری کرده، نحوه استفاده از آن را مطالعه کنید و سپس از آن برای برق انداختن چوب مبلمان خود استفاده کنید.

پاک کردن لکه ها از روی مرمر :

لکه هایی که روی مرمر ایجاد شده است را هر چه سریعا” باید پاک کرد. زیرا سطوح متخلخل مرمر مستعد لکه برداشتن هستند. البته برای پاک کردن لکه به شکل صحیح از روی مرمر اطلاعات کافی کسب کنید و سپس  با روشی درست لکه های ایجاد شده را پاک کنید.

مراقبت از کابینت های چوبی :

یادتان نرود که کابینت های چوبی نیاز به مراقبت بیشتری دارند و باید خراش ها و لکه های روی کابینت های چوب را برطرف کرده و سپس با استفاده از یک دستمال نرم و مرطوب آنها را تمیز کنید. نکته مهم این است که باید زیر ظروف داغ، پایه یا زیرقابلمه ای بگذارید و از خردکردن خوراکی ها روی کانتر آشپزخانه خودداری کنید و از تخته آشپزخانه برای انجام کارهای خود استفاده کنید.

 تغییر پارچه رو مبلی :

در قدم اول بهتر است که پارچه رومبلی ها را تعویض کنید یا در صورت مناسب بودن، آنها را به خشکشویی بدهید. یادتان نرود که تنها در صورت مراقب صحیح از مبلمان می توانید در نو نگه داشتن آنها تأثیر زیادی داشته باشید. عوض کردن روکوسنی ها هم پیشنهاد خوبی خواهد بود. البته اگر رو کوسنی ها نو هستند، بهتر است مدل چیدمان آنها را تغییر دهید. در صورتی که روی مبل یا کوسن ها لکه ای ایجاد شده است که مدتها باقی مانده، نوبت آن است که با استفاده از لک بر یا پراکسید هیدروژن آنها را پاک کنید. نکته مهم این است که قبل از استفاده از هر محلولی ابتدا آن را روی قسمتی از مبل که معلوم نیست امتحان کنید و در صورتی که به پارچه آسیبی وارد نشد، از آن استفاده کنید.

روغن چوب برای کف پوش ها :

اگر کف منزل شما دارای کفپوش های چوبی می باشد، بهتر است آنها را جلا دهید تا نو به نظر برسند. پیشنهاد می کنیم از روغن جلا یا واکس مناسب جنس کفپوش، استفاده کنید. در صورتی که جنس کفپوش از چوب است از روغن چوب یا واکس بهره بگیرید و اگر از جنس پلی اورتان است، از محلول آب و سرکه سفید استفاده کنید. فراموش نکنید که هرگز نباید چوب را خیس کنید، زیرا باعث پوسیدگی آن می شود.

برطرف کردن خرابی ها :

بهتر است در روزهای پایان سال وسیله خرابی در خانه خود نداشته باشید. از این رو توصیه می کنیم به تعمیر لوازم خانگی خود بپردازید و اگر لکه یا خراشی روی آنها ایجاد شده است، سعی در برطرف کردن آنها داشته باشید.

تمیز کردن دیوارها :

تمیز کردن دیوارهای منزل را با استفاده از بخارشور انجام دهید. یادتان نرود که با کمک جارو برقی مداوم یا تمیز کردن زیاد بعضی قسمت های خانه، باعث نو به نظر رسیدن منزل نمی شود، بلکه باید همه دیوارها و موکت ها را تمیز کنید.

مراقبت از مبلمان چرم :

در صورتی که در منزل شما مبلمان چرم وجود دارد، بهتر است به تمیز کردن آنها بپردازید. مبلمان چرم در صورتی جلوه روز اول خود را حفظ می کنند، که به خوبی از آنها مراقبت کنید. در طول یک سال چندین بار از کاندیشنر چرم استفاده کنید تا مقاومت آنها را در برابر خشکی و ترکیدگی افزایش دهید. در صورتی که روی مبل چرم  مایعی ریخته شد، فورا” با استفاده از یک دستمال خشک آن را تمیز کنید.

خرید لوازم نگهداری:

پیشنهاد می کنیم که تمام ابزاری که برای نگهداری از وسایل منزل به آنها نیاز دارید را تهیه کنید. لوازمی مانند بخارشور، کاندیشنر چرم، روغن جلای چوب و… که برای مرمت و نوسازی وسایل منزل به آنها احتیاح دارید را از قبل خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید