نکاتی درباره انتخاب چراغ دیواری (دیوارکوب) :

در صورتی که به فکر وسیله ای هستید که از آن برای نورپردازی منزل خود استفاده کنید، بهتر است از دیوارکوب ها کمک بگیرید. زیرا این عناصر فضای زمینی را اشغال نکرده و دردسرهای نصب لوستر را هم نخواهندداشت. بهتر است بدانید که استفاده از دیوارکوب ها علاوه بر اینکه نور منزل شما را تامین می کنند، باعث می شوند تا جذابیت بصری فضا هم بیشتر شده و خانه شما بزرگ تر نشان داده شود.

با کمی دقت می بینید که در طراحی دکوراسیون لابی هتل ها و تالارهای پذیرایی مجلل و باشکوه، از دیوارکوب های کشیده و عمودی استفاده می کنند تا از این طریق بتوانند فضا را بلندتر و باشکوه تر نشان داده و حتی با تمرکز بیشتر بر سقف جلوه دهند. وجود دیوار کوب ها باعث شده تا کمتر از چراغ های رومیزی استفاده کنید. زیرا در این صورت دیگر فضایی از میز را اشغال نکرده  و نور مورد نیاز فضا به طور کامل تامین می شود. دلیل دیگری که از دیوارکوب ها در داخل اتاق های هتل استفاده می شود، این است که فضای اتاق را عریض تر نشان می دهند.

انواع دیوارکوب ها :

در گذشته از دیوار کوب های سنتی با نام فانوسی یا مشعلی استفاده می شد که به خاطر ایمنی، این نوع دیوارکوب ها منقرض شده و دیگر استفاده نمی شود. قدمت این دیوارکوب ها به قرون وسطی بر می گردد که آنها را بر دیوار دالان های تاریک خانه نصب می کردند و نور آنها که از طریق شمع تامین می شد. اما در طول زمان این نوع دیوارکوب ها به صورت الکتریکی تولید می شوند و دیگر از شمع استفاده نمی شود. البته اگر در دکوراسیون خانه های امروزی از این نوع دیوارکوب های فانوسی استفاده شود، باعث می شود تا جلوه ای روستیک را به فضا القا کنند.

قبل از اینکه دیوارکوب های الکتریکی وارد بازار شوند، استفاده از دیوارکوب های گازسوز رایج بوده است. اما امروزه خیلی کم از این نوع دیوارکوب ها استفاده می شود. گرچه هنوز هم در خانه های سنتی و قدیمی هم می توان این نوع دیوارکوب های گازسوز را مشاهده کرد.

بهتر است بدانید که یک نوع رایج دیوارکوب ها، نوع الکتریکی آنها می باشد که مانند تمام تجهیزات نورپردازی از انرژی برق استفاده می کنند و جالب این است که از لحاظ سبک و اندازه، از تنوع زیادی هم برخوردار هستند.

سبک دیوارکوب ها :

در انتخاب دیوار کوب ها با توجه داشته باشید که سبک آنها متفاوت بوده و هرکدام از آنها مناسب دکوراسیون خاصی هستند. انتخاب دیوارکوب های سنتی و کلاسیک باعث می شود تا خانه شما شکل باستانی و مجلل داشته باشد. این سبک از دیوارکوب ها نه تنها دارای آویزهای پر زرق و برق و پیچیده هستند، بلکه نورآنها بسیار زیاد و روشن می باشد. بهتر است بدانید که دیوارکوب های کلاسیک از مواد سنگینی چون کریستال های تراش دار، آهن و نیکل ساخته شده اند و به صورت معمول از لامپ هایی با طرح شمع در آنها استفاده می شود.

دیوار کوب هایی که به سبک مدرن طراحی و ساخته شده اند، دارای جلوه ای ساده و براق هستند. این  سبک از دیوارکوب ها معمولا” از شیشه های ساده یا استیل ضدزنگ ساخته می شوند و نور آنها بسیار ملایم بوده و در طراحی آنها از خطوط صاف استفاده می شود.

 انرژی مصرفی دیوارکوب ها :

دیوارکوب ها مانند تمام منابع نوری، از نظر میزان مصرف انرژی متنوع بوده و دارای نوع کم مصرف و پر مصرف هستند. در صورتی که به فکر خرید دیوارکوب های کم مصرف هستید، به وجود ستاره انرژی روی برچسب دیوارکوب توجه کنید. زیرا این برچسب نشانه کم مصرف بودن دیوارکوب می باشد. بهتر است برای اینکه در مصرف انرژی صرفه جویی کنید، از لامپ های کم مصرف فلورسنت برای دیوارکوب ها استفاده کنید. فراموش نکنید که دیوار کوبی را انتخاب کنید که علاوه بر سبک و شفاف بودن، بیشترین نور تولیدی را در فضا منتشر کنند.

جای مناسب دیوارکوب ها :

بهتر است بدانید که به صورت معمول از دیوارکوب های مدرن برای نورپردازی راهروهای خارجی و داخلی خانه استفاده می شود. زیرا هم نور را تامین می کنند و هم زیبایی و جذابیت در فضا ایجاد می کنند.

به صورت معمول در بخش سه چهارم بالایی دیوار می توان دیوارکوب را نصب کنید، اما دقت داشته باشید که فاصله بین دیوارکوب ها از یکدیگر باید برابر فاصله یک دیوار کوب از زمین باشد و حتی باید اندازه دیوار کوبی که انتخاب می کنید، متناسب با ارتفاع سقف باشد تا بهترین نتیجه را به وجود آورد. پیشنهاد ما این است که دیوارکوبی را انتخاب کنید که از لحاظ سبک با لوستر و دکوراسیون اتاق شما هماهنگ باشد.

قیمت دیوارکوب ها :

نکته ای که در رابطه با قیمت دیوارکوب ها باید بدانید این است که، با توجه به موادی که برای ساختن دیوارکوب ها استفاده می شود، دارای قیمت متفاوتی هستند. برای مثال اگر از پلاستیک فشرده برای ساختن دیوارکوب استفاده شود، ارزان تر و کم نور تر از انواع دیگر دیوار کوب ها می باشد. اما دیوارکوب هایی که از مواد شفاف مانند استیل و کریستال ساخته شده اند، زیبایی چمشگیری داشته و باعث می شوند تا دکوراسیون خانه شما زیباتر به نظر برسد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید