نکاتی درباره دکوراسیون حمام و دستشویی :

احتمالا” شما هم جزء آن افرادی هستید که دکوراسیون حمام و دستشویی را در مرحله آخر چیدمان منزل خود قرار می دهید. در واقع آخرین نقطه ای که به فکر دکوراسیون آن می پردازید، حمام و دستشویی منزل می باشد. با اینکه این بخش از منزل را در مرحله آخر دکوراسیون می کنید، اما دکوراسیون این بخش از منزل بسیار مهم و اساسی است و تاثیر بسیار زیادی در نظافت روزانه شما دارد. از این رو پیشنهاد می کنیم که در زمان دکوراسیون این قسمت نکاتی را رعایت کنید.

وجود ترکیب رنگی :

به طور معمول از رنگ آبی برای سرویس بهداشتی و حمام استفاده می کنند، اما پیشنهاد ما این است که این رنگ را با ترکیبی از سبز و طوسی ادقام کنید و تمام وسایل حمام و دستشویی را با این ترکیب رنگی انتخاب کنید. یادتان نرود که مخلوط این رنگ ها جدابیتی بی نظیر در محیط سرویس و حمام شما ایجاد می کند.

استفاده از حوله سفید :

رنگ سفید بهترین رنگ برای حوله ها می باشد. زیرا این رنگ تنها رنگی است که حس تمیزی و شفافیت را القا می کند و باعث می شود تا فضای حمام و دستشویی منزل شما زیباتر به نظر برسد. فراموش نکنید که استفاده از رنگ های تندبرای حوله بسیار نامناسب بوده و باعث می شود تا این بخش از منزل شما جلوه خوبی نداشته باشد.

وجود نور :

همان طور که می دانید معمولا حمام و دستشویی پنچره ای رو به بیرون نداشته و طبیعتا” دارای نمای زیبایی هم نخواهند بود. از این رو باید تا جایی که امکان دارد برای خلق یک دکوراسیون خوب در این فضا از نور بهره بگیرید و در ساعات شب که نور را در اختیار ندارید، از نورهای سفید استفاده کنید تا بتوانید دستشویی و حمام را روشن، شفاف و تمیزتر کنید.

عدم استفاده از تک رنگ  :

بهتر است بدانید بدترین دکوراسیون برای حمام و سرویس بهداشتی این است که همه وسایل را با یک رنگ واحد انتخاب کنید. برای مثال نباید کاشی ها، حوله و دمپایی به رنگ صورتی باشد. نکته مهم این است که به همان اندازه که برای دکوراسیون اتاق نشیمن وقت می گذارید و با دقت به همخوانی رنگ ها توجه می کنید، باید برای این بخش از منزل خود هم وقت گذاشته تا بتوانید زیبایی را به وجود آورید.

بهترین نوع آینه :

برای دستشویی و حمام منزل از بهترین آینه بهره بگیرید. زیرا در صورتی که از یک جنس نامناسب استفاده کنید، بعد از گذشت مدتی خواهید دید که پر از خش و لکه شده و تمام جلوه و زیبایی خود را از دست می دهد.

دکوراسیون رنگ قهوه ای :

یادتان نرود که انتخاب کاشی هایی با رنگ قهوه ای تیره مرسوم نخواهد بود. اما اگر سرویس بداشتی منزل شما دارای کاشی هایی با رنگ قهوه ای است، بهتر است از کاشی های سفید براق برای کف دستشویی استفاده کنید. انتخاب یک کفپوش سفید رنگ ایده مناسبی برای این فضا خواهد بود. البته فراموش نکنید که باید آینه، جامسواکی، جا حوله ای و … را به رنگ نقره ای انتخاب کنید، تا از این طریق بتوانید به زیباترین دکور دست پیدا کنید.

 تزئینات کوچک  :

برای حمام و دستشویی منزل از وسایل تزئینی کوچک مانند شمع و گل های خشک و… استفاده کنید. این تزئینات را می توانید روی  دیوارهای کابینت حمام در نظر بگیرید. قرار دادن یک ظرف پر از گل های خشک  در این فضا، تصویر زیبایی می سازند. البته فراموش نکنید که نباید رو آنها گرد و غبار بشیند.

قرار دادن خوشبو کننده ها :

در فضای حمام و دستشویی از خوشبو کننده ها استفاده کنید، اما آنها را بیرون نیاورید و سعی کنید که در همان فضا جایی برایشان پیدا کرده که در چشم نباشد. یادتان نرود که انتخاب بوهای خیلی تند هم ایده مناسبی نخواهد بود، زیرا در صورت ترکیب شدن این بوهای تند با بوی مواد شوینده باعث می شود تا تاثیر خوشبو کننده ها به طور کامل از بین برود.

قرار دادن گلدان :

یک ایده زیبا در فضای سرویس بهداشتی قرار دادن یک گلدان کوچک طبیعی می باشد. شاید فکر کنید عجیب باشد، اما این راه حلی است که از طریق آن می توانید فضای سرویس بهداشتی خانه خود را زیباتر کنید. پیشنهاد می کنیم که رنگ گلدانی که انتخاب می کنید با رنگ کاشی ها یکی باشد و گل های داخل گلدان را همنشین با سایر رنگ های سرویس انتخاب کنید. برای مثال در صورتی که کاشی ها به رنگ آبی می باشد، بهتر است از گل های ارکیده بنفش برای این فضا استفاده کنید تا جلوه زیباتری داشته باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید