نکاتی درباره طراحی دکوراسیون :

همان طور که می دانید همه ما دوست داریم که خانه ای کامل و ایده ال داشته باشیم. زیرا خانه حریم شخصی هر فردی بوده و تمایل دارد که بعداز یک روز کاری پرمشغله در خانه آرامش بخش خود حضور داشته باشد. از این رو یک اصل مهم در طراحی دکوراسیون آرامش بخش بودن فضای منزل شماست. برای ایجاد این امر در دکوراسیون منزل خود، بهتر است نکاتی را رعایت کنید. این نکات شما را در جهت ایجاد دکوراسیونی ایده ال و آرامش دهنده یاری می دهند.

تجسم کردن :

اولین قدمی که باید بردارید، این است که در ذهن خود تجسم کنید که چه دکوراسیونی مد نظر شما است. لازم نیست که از روی عکس مجلات دکوراسیون عینا” کپی برداری کنید، بلکه باید از این مجلات الهام گرفته و در ذهن خود ایده هایی را تجسم کنید تا از طریق آنها بتوانید به آنچه که دوست دارید، برسید. بهتر است در ذهن خود تجسم کنید که دوست دارید چیدمان خانه شما، اعم از دکورها، دیوارها و تابلوها و… چگونه باشد؟ با انجام این کار خواهید دید که کار طراحی دکوراسیون برای تک تک اتاق های منزل چقدر آسان تر می شود.

ایجاد تعادل بین فرم و کاربرد :

آنچه که باید به آن توجه داشته باشید این است که فرم و کاربرد به یک اندازه قابل اهمیت هستند. منظور این است که باید خانه خود را به گونه ای طراحی کنید که علاوه بر زیبایی، امکان دسترسی به وسایل وجود داشته باشد. این مسله را باید در هنگام خرید وسایل مد نظر داشته باشیدو در هنگام چیدمان ازآن به نحوه احسنت استفاده کنید. شما می توانید با کمی خلاقیت و البته آگاهی خانه ای زیبا داشته باشید.

عدم استفاده از وسایل اضافی :

وقت آن رسیده که از دست هر چیزی که احتیاجی به آن ندارید، یا به‌ ندرت از آن استفاده می کنید، خلاص شوید. بهتر است این وسایل را مرتب در گوشه ای از کمد بچینید و یا به مکان دیگری منتقل نمایید. یادتان باشد حتی اگر گران‌قیمت‌ترین و زیباترین دکوراسیون را هم داشته باشید، با این حال خانه شلوغ جلوه ای نخواهد داشت و علاوه بر آن در این خانه احساس آرامش کمتری می کنید.

اهمیت نورپردازی :

لازمه هر محیطی که در آن زندگی می کنید، نور است. وجود نور از این جهت دارای اهمیت است که علاوه بر روشنایی بخشیدن به محیط، باعث می شود تا حال و هوای منزل شما تغییر پیدا کند. به همین علت بهتر است از نورهایی استفاده کنید که به صورت ایده ال این دو منظور را برآورده نمایند. می توانید از لامپ و فلورسنت برای ایجاد نور کلی در محیط استفاده کنید و از شمع و لامپ‌های کوچک برای نورپردازی‌های رومانتیک بهره مند شوید.

توجه به موارد مهم :

دکوراتورهای با تجربه به خوبی می دانند که در هنگام طراحی دکوراسیون برای هر فضایی، باید به موارد مهم آن فضا توجه داشته باشند. از این رو بهتر است چیزی را انتخاب کنید که تاثیر بیشتری دارد. زیرا در صورتی که چیزهای مهم مانند شومینه، پیانو و کاناپه و… مشخص باشد، بقیه موارد دکوری به راحتی فراهم می‌شوند.

اثر رنگ ها دردکوراسیون :

همانطور که بارها گفته شد، رنگ ها عامل مهمی در طراحی دکوراسیون منزل شما هستند. زیرا علاوه بر اینکه باعث تغییر حال و هوای منزل شما می شوند، از نظر روانشناسی هم تاثیر زیادی بر روی افراد خواهند داشت. برای مثال استفاده از رنگ آبی در اتاق نشیمن وآشپزخانه مناسب نخواهد بود، زیرا باعث کم شدن اشتها خواهد شد. اما استفاده از رنگ های روشن، شاد و آرامش‌بخش گزینه مناسبی برای اتاق پذیرایی شما می باشد. فراموش کنید که وجود رنگهای مکمل تاثیر بیشتری بر روی روح و روان افراد خواهد داشت.

ایجاد هماهنگی از طریق سبک دکوراسیون :

سبک دکوراسیون می‌تواند کلاسیک، مدرن، دریایی، استوایی، اروپایی، آسیایی یا هر چیزی که فکر آن را بکنید، باشد. مشخص کردن سبک در دکوراسیون باعث می شود تا کار چیدمان منزل شما راحت تر شود. سبک دکوراسیون نمایش زیبایی از سلیقه صاحب خانه و نحوه زندگی او می باشد. بنابراین بهتر است قبل از خرید وسایل منزل به سبک دکوراسیونی که مد نظر دارید، دقت کنید و با توجه به آن به خرید وسایل بپردازید. زیرا وسایل منزل شما باید با سبک کلی دکوراسیون هماهنگی داشته باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید