نکاتی درباره کابینت آشپزخانه :

یکی از بخش های مهم در هر خانه آشپزخانه می باشد که برای خانم ها از اهمیت خاصی برخوردار است. بهتر است بدانید آنچه در هر آشپزخانه بیشتر از همه به چشم می آید، کابینت ها می باشد. از این رو اگر کابینت های آشپزخانه شما قدیمی و رنگ و رو رفته باشد، باعث می شود تا جلوه آشپزخانه از بین رفته و ظاهر مناسبی نداشته باشد. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم در صورتی که کابینت های آشپزخانه شما کهنه شده است، به فکر تعویض آنها باشید و از مدل های مدرن تری استفاده کنید. اما اگر بودجه کافی برای عوض کردن کابینت ها ندارید، می توانید با استفاده از ترفند هایی کابینت های قدیمی را نو کنید. زیرا با وجود کابینت های زیبا و مناسب می توانید جلوه کم نظیری را در چیدمان آشپزخانه خود ایجاد کنید.

در صورتی که به دنبال خرید کابینت جدیدی برای آشپزخانه خود هستید یا منزل در حال ساختی دارید و می خواهید کابینت مناسبی را انتخاب کنید، اطلاعات دقیقی را در این زمینه کسب کنید تا بتوانید کابینت مناسبی را تهیه کنید و از داشتن چنین آشپزخانه ای با کابینت های شیک و زیبا لذت ببرید. 

کابینت های فلزی :

بهتر است بدانید که کابینت های فلزی خیلی وقته که از رده خارج شده اند و تقریبا” در هیچ خانه نوسازی از کابینت های فلزی استفاده نمی شود و به جای آنها از کابینت های ام دی اف که دارای رنگ های شیک و مدرن هستند، استفاده می شود. به قدری تنوع رنگ و مدل این نوع کابینت ها زیاد است که دیگر جایی برای کابینت های فلزی باقی نگذاشته اند. اما اگر هنوز هم اصرار به انتخاب کابینت های فلزی دارید، بهتر است بدانید که برای تهیه کابینت های فلزی از ورقه های سیاه گالوانیزه استفاده می شود که توصیه می کنیم  نوع گالوانیزه آن را انتخاب کنید. زیرا دارای کیفیت بالاتر و بهتری هستند و کاربرد بیشتری هم دارند.

حتی می توانید از ترکیب کابینت های چوبی و فلزی هم استفاده کنید. برای مثال اگر در آشپزخانه خود کابینت فلزی دارید، می توانید برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه، تنها درب کابینت ها را عوض کنید. با انجام این کار علاوه بر اینکه ظاهر آشپزخانه شما تغییر می کند، هزنیه کمتری را هم صرف نموده اید.

کابینت های چوبی :

امروزه کمتر پیش می آید که بتوانید وسایل چوبی و یا کابینت های چوبی را تهیه کنید که از چوب طبیعی باشند و بیشتر از کابینت های پیش ساخته استفاده می شود که از آنها برای دکوراسیون آشپزخانه های مدرن بهره می برند. اما اگر شما به فکر ایجاد دکوراسیونی کلاسیک در آشپزخانه خود هستید، بهتر است ساخت کابینت ها را به یک نجار بسپارید تا برای شما کابینت هایی از چوب طبیعی تهیه کند. البته فراموش نکنید که انجام این کار هزینه شما را چند برابر می کند.

روکش کابینت ها :

روکش کابینت ها هم در زمان انتخاب کابینت بسیار مهم خواهد بود. روکش کابینت ها از لترون، پی وی سی، فرمیکا، ام دی اف، ملامینه و… می باشد که از بین آنها روکش لترون طرح و نقش هایی شبیه چوب دارد، اما دارای برجستگی نمی باشد. روکش لترون در برابر آب، ضربه، نور و ساییدگی مقاوم است و به طور کلی دارای استحکام خوبی است. روکش ملامینه و فرمیکا هم به دلیل اینکه دارای خاصیت ضد خش هستند، عمر طولانی نسبت به روکش های دیگر دارند.

روکش های ام دی اف ساده و بدون طرح هستند، اما اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که می خواهید کابینت های آشپزخانه شما سطح صاف نداشته و مانند چوب طبیعی برجسته باشند، بهتر است روکش های پی وی سی را برای کابینت های آشپزخانه انتخاب کنید. بهتر است بدانید که این نوع روکش ها با وجود اینکه در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارند، اما در مقابل نور خورشید بسیار حساس هستند. 

سنگ مصنوعی پیشخوان :

برای صفحه پیشخوان آشپزخانه از صفحات سنگ مصنوعی استفاده کنید. زیرا این نوع سنگ ها نسبت به سنگ های طبیعی سبک تر بوده و دارای مقاومت خوبی هم هستند. در صورتی که به دنبال ارزان ترین نوع سنگ های مصنوعی هستید، بهتر است بدانید که سنگ های مصنوعی که به رنگ سفید خامه ای هستند خیلی ارزان تر از سنگ های مصنوعی رنگی و رگه دار هستند. حتی در بعضی از مواقع از ام دی اف یا سایر فیبرها و حتی سنگ طبیعی هم برای ساخت پیشخوان ها استفاده می کنند.

ضربه گیر کابینت ها :

بعد از انتخاب مناسب بدنه و روکش کابینت، انتخاب لوازم جانبی خوب و مناسب هم از اهمیت خاصی برخوردار است. همان اندازه که باید بدنه و روکش بادوام و با کیفیت باشد، لوازم جانبی کابینت هم باید از جنس مرغوبی انتخاب شود. لوازم جانبی که برای کابینت استفاده می شود، لولا و دستگیره ها هستند که باید در انتخاب آنها دقت کنید. از لولاهایی برای در و کشو ها استفاده کنید که از نوع سیلندری باشد. این نوع لولا ها باعث می شوند تا در زمان باز و بسته کردن کابینت ها سر و صدایی ایجاد نشود. بهتر است بدانید که بعضی از این لولا ها دوام و مقاومت بیشتری دارند و دارای ضربه گیر مکانیکی هستند که اگر کابینت را محکم رها کنید، باز هم آرام و بی صدا سرجای خود بر می گردد.

دستگیره های کابینت :

دستگیره ای را برای کابینت ها انتخاب کنید که اصطلاحا” خوش دست باشند و شما بتوانید با استفاده از آنها به راحتی در کابینت را باز و بسته نمایید. با اینکه اکثر کابینت های پیش ساخته دارای دستگیره و لولا هستند، اما شما این امکان را دارید که آنها را از همان ابتدا تعویض کرده و مدلی که مطابق با سلیقه شما می باشد را استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید