وجود نور در بخش های مختلف منزل :

طراحی و دکوراسیون هر خانه با نورپردازی و روشنایی منزل معنا پیدا می کند و جلوه آن نمایان می شود. زیرا نور باعث می شود تا یک اتاق متحول شده و تاثیر بسیار زیادی روی دکوراسیون خواهد داشت. البته فراموش نکنید که همه تجهیزاتی که برای نورپردازی و روشنایی منزل استفاده می کنید، باید متناسب با سبک چیدمان خانه شما باشد. ایده های زیادی برای نورپردازی منزل وجود دارد، اما با رعایت چند دستورالعمل می توانید به بهترین نورپردازی در فضای منزل خود دست پیدا کنید. یادتان باشد که فقط با صرف هزینه اندکی می توانید زیباترین نور را برای خانه خود داشته باشید تا از این طریق بتوانید سلامت جسمی و روحی خود و اعضای خانواده را تضمین کرده و باعث زیبایی بخشیدن در فضای منزل خود شوید.

نور فضای رمانتیک :

در صورتی که شما هم جزء آن افرادی هستید که علاقه به فضاهای رمانتیک دارید، پیشنهاد می کنیم که برای خلق این فضا در خانه از لامپ هایی با نور کم و با رنگ های سرد مثل آبی استفاده کنید. با انجام این نور پردازی متفاوت می توانید یک فضای سایه روشن را ایجاد کنید. بهتر است که این نوع لامپ ها را در گوشه های اتاق نصب کنید تا از این طریق نه فضای پر نوری داشته باشید که حس شاعرانه شما را خراب کند و نه آنقدر نور کم باشد که امکان دیدن و تردد برای شما وجود نداشته باشد. یک پیشنهاد دیگر برای به وجود آوردن فضایی رمانتیک استفاده از نور شمع است که با لرزش های خود می تواند سایه های متحرکی را ایجاد کند. البته قرار دادن آباژور و بهره گیری از نور آن هم ایده مناسبی برای خلق این فضا خواهد بود.

نور برای مطالعه :

شاید فکر کنید که خواندن و نوشتن کاری است که درطول شبانه روز توسط همه اعضای خانواده انجام نمی شود، اما نکته مهم این است که  به طور متوسط در هر خانه یک نفر وجود دارد که بخواهد درس بخواند یا مطالعه کند. از این رو باید نور کافی برای انجام این کار را در اختیار داشته باشد. زیرا در صورتی که نور برای مطالعه با نوشتن کم باشد، باعث خستگی شدید چشم ها شده و کسلی را به دنبال خواهد داشت و فرد را از ادامه نوشتن یا مطالعه باز می دارد.

نور در آینه :

بهتر است بدانید که میز آرایش شما هم نیاز به نور کافی خواهد داشت و با استفاده از آینه می توانید نور را انعکاس داده و باعث افزایش آن شوید. از این رو می توانید با استفاده از آینه در بخش های مختلف خانه  به افزایش روشنایی و در نهایت زیبایی بیشتر فضای منزل خود کمک کنید. فراموش نکنید که حتما در بخش های تاریک و کوچک منزل مانند حمام از آینه استفاده کنید.

نور اتاق کودک :

از آنجایی که کودکان دارای روحیه تنوع طلب و خاصی هستند، بهتر است از نور های رنگی و شاد مانند سبز، زرد و قرمز استفاده کنید. شما این امکان را دارید که به راحتی از بازار لامپ های کوچک با ولتاژ و درجه مصرف پایین، که دارای رنگ های شاد هستند را خریداری کرده و گوشه کنار اتاق کودک خود قرار دهید. انجام این کار نه تنها باعث می شود تا اتاق فرزند شما زیبا و روشن شود، بلکه فضایی شاد و پر انرژی را هم ایجاد می کند. یادتان نرود که شما می توانید از ایده های خلاقانه برای اتاق کودک خود بهره بگیرید، اما استفاده از کاغذهای رنگی گلاسه و براق زیر قسمتی که لامپ را نصب می کنید، باعث می شود که نور لامپ انعکاس زیباتری داشته باشد.

نور از کف :

یک راه زیبا برای ایجاد روشنایی در فضای منزل، تعبیه لامپ هایی در کف خانه می باشد. شما می توانید از یک معمار برای انجام این کار کمک بگیرید و با استفاده از نور های رنگی که در کف قرار می دهید، فضای زیبا و کم نظیری را ایجاد کنید. البته بهتر است بدانید که از این ایده می توانید در فضای حیاط هم استفاده کنید و از این طریق نورپردازی بی نظیری را در فضای حیاط منزل ایجاد کنید.

نور برای سقف های کوتاه و بلند :

در صورتی که منزل شما دارای سقفی کوتاه است، با وجود یک لامپ هم می توانید روشنایی منزل خود را فراهم کنید. اما اگر سقف خانه شما بلند است، بهتر است از لوستر های فانتزی با رنگ های کلاسیک استفاده کنید. زیرا از سقف تا کف فاصله زیادی وجود دارد و این فاصله موجب می شود که نور کمی در فضای خانه به وجود بیاید، از این رو وجود لوستر گزینه مناسبی خواهد بود. نکته مهمی که وجود لوستر دارد این است که نه تنها به زیبایی و بهینه سازی انرژی در محیط کمک می کنید، بلکه با ایجاد یک نقطه کانونی در سقف، نور بیشتری را تولید کرده و زیبایی دکوراسیون منزل شما چند برابر می شود.

نور بر  روی دیوار :

همان طور که می دانید دیوارها در تامین نور خانه شما تاثیر بسزایی خواهند داشت، تنها کاری که باید بکنید این است که رنگ دیوار و رنگ لامپ و دیگر وسایل نورپردازی را متناسب با هم انتخاب کنید. برای مثال اگر رنگ دیوار های منزل شما تیره باشد، بهتر است به جای تغییر رنگ دیوارها که کاری زمان بر و پر هزینه می باشد، نور لامپ ها را متناسب با رنگ دیوار خانه خود انتخاب کنید.

برای دیوار های تیره منزل از چند لامپ کوچک که دارای نور های سفید، زرد و حتی سبز روشن هستند، استفاده کنید و آنها را روی دیوار تاریک خانه روشن کنید. انجام این کار به این خاطر است که دیوار باعث انعکاس این نور به طرف مقابل خود می شود و روبه روی خود را نیز روشن می کند. برای زیباتر شدن فضای منزل می توانید نور لامپ ها را به نحوی تنظیم کنید که به صورت متناوب و با فاصله زمانی یک ساعت به یک ساعت، نور دیگری روشن شود. انجام این کار یک مزیت بزرگ دارد و آن این است که از خستگی چشم اعضای خانواده جلوگیری می کند، زیرا نور یکنواخت باعث می شود تا چشم خسته شود. بهتر است بدانید که شما با رعایت این نکته یک قدم به سمت داشتن خانه ای سالم بر می دارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید