چگونگی داشتن خانه ای شاد و جذاب :

اگر شما هم جزء افرادی هستید که دوست دارید خانه ای شاد داشته باشید، بهتر است بدانید که با انجام تغییراتی در دکوراسیون منزل خود می توانید فضایی شاد و جذاب ایجاد کنید. معمولا طراحان دکوراسیون برای جذاب کردن منزل ایده های متفاوتی دارند مانند استفاده از رنگ سفید و یا استفاده از مبلمان راحت و متناسب با فضا. به همین علت برای جذاب تر شدن فضای منزل شما چند ایده مطرح می کنیم .

نکاتی که برای شادتر و زیبا تر شدن منزل می توان انجام داد شامل موارد زیر است :

۱- استفاده از مبلمان پیچ دار  :

آنچه مهم است بدانید این است که شکل های دارای خمیدگی باعث می شوند که فضای شما راحت تر و گرم تر به نظر برسد. به همین علت پیشنهاد می کنیم که در محیط منزل خود به جای استفاده از وسایل زاویه دار از وسایلی استفاده کنید که خمیده هستند. زیرا انسان ها با اشیای خمیده احساس راحتی بیشتری می کند.

۲-نشان دادن امتیازات با استفاده از رنگ ها :

اگر در مورد چیدمان منزل خود با یک طراح دکوراسیون مشورت کنید، بدون شک به شما می گوید که دکوراسیونی را انتخاب کنید که به نحوی یکی از ویژگی ها یا امتیازات شما را به صورت برجسته نشان دهد. اگر شما به توصیه طراح داخلی گوش دهید و این کار را به درستی انجام دهید، می بینید که این دکوراسیون را همیشه دوست داشته و از آن لذت می برید. برای مثال اگر خانم خانه دارای چشمانی به رنگ سبز است، می تواند برای دکوراسیون پرده های منزل خود و یا مبلمان از رنگ سبز استفاده کند.

۳ علاقه مندی به وسایل :

همیشه یادتان باشد در هنگام خرید وسایل برای منزل، کاملا به آن وسیله علاقه مند باشید و مورد پسند شما باشد. زیرا در صورتی که شما وسیله ای را دوست داشته باشید، به هر نحوی است آن را در فضای خانه خود جای داده و از آن خسته نمی شوید.

۴ استفاده از رنگ سفید :

همان طور که بارها گفته شده است، استفاده از رنگ سفید تاثیر زیادی در زیبایی دکوراسیون منزل شما دارد و ما پیشنهاد می کنیم که هرگز رنگ سفید را فراموش نکرده و از آن استفاده کنید. زیرا رنگ سفید نور را منعکس کرده و نوعی انرژی فوق العاده از خود ساطع می کند و باعث ایجاد منشوری از رنگ خواهد شد. در صورتی که اتاق خود را به رنگ سفید رنگ آمیزی کنید، باعث می شود تا اتاق شما روشن تر شده و تبدیل به یک محیط شاد می شود.

۵– استفاده از رنگ ها در قسمت ورودی :

ماندگارترین تاثیر، اولین تاثیر می باشد و همان طور که می دانید قسمت ورودی منزل هم اولین جایی است که افراد در بدو ورود آن را می بینند. به همین علت ورودی منزل نمونه از دکوراسیون داخل خانه شماست. بنابراین بهتر است در هنگام انتخاب رنگ برای قسمت ورودی منزل کاملا دقت داشته باشید و از رنگ هایی که باعث ایجاد شادی و نشاط می شوند، استفاده کنید. زیرا وجود رنگ ها نوعی خوش آمدگویی به افرادی که وارد خانه شما می شوند، می باشد.

 

۶ انتخاب رنگ خنثی برای مبلمان و صندلی ها :

پیشنهاد می کنیم که برای داشتن اتاق نشیمنی شاد و وسیع هرگز از رومبلی هایی با رنگ های تند استفاده نکنید. حتی انتخاب طرح های شلوغ برای روکش صندلی ها ایده جالبی برای منزل شما نخواهد بود. زیرا این پارچه ها باعث می شوند تا فضای منزل شما تنگ و سنگین به نظر برسد و شما در این فضا احساس راحتی نخواهید کرد. وجود مبلهایی با رنگ سفید، نه تنها سبک تر و روشن تر می باشد، بلکه برای نشستن و گفتگوی صمیمانه مناسب تر به نظر می رسد.

۷- ترکیب کردن :

منظور از ترکیب کردن این است که شما این امکان را دارید که همه وسایل بلند و کوتاه را باهم ترکیب کنید و در یک فضا قرار دهید. استفاده از وسایلی با سن مختلف در کنار هم ایده جالبی است که موجب می شود تا شما خانه ای صمیمی تر و راحت تر داشته باشید. بر طبق نظر یک طراح، شما می توانید در یک اتاق از فرهنگ ها و زمان های مختلف استفاده کرده و با این ترکیب بی نظیر اتاق جذاب را به وجود آورید.

۸– خلق زیبایی با استفاده از تضادها :

همان طور که رنگ های متضاد در کنار هم قرار می گیرند و زیبایی بی نظیری ایجاد می کنند، اگر در منزل خود وسایل معمولی را در کنار اجسام گرانقیمت قرار دهید، می توانید اتاقی جذاب و زیبایی داشته باشید.

۹-استفاده از رنگ های تند در اتاق های کوچک :

همان طور که می دانید طراحی داخلی اتاقی که دارای ابعاد کوچکتری نسبت به بقیه اتاق ها باشد، سخت تر خواهد بود. از این رو بهتر است از رنگ های تند و عمیق برای رنگ بخشیدن به اتاق های کوچک استفاده کنید. با این کار می توانید دنیای کوچکی در داخل آن اتاق خلق نمایید.

۱۰ خلاقیت در چیدمان وسایل :

نکته مهم این است که دکور منزل شما نباید قابل پیش بینی باشد. زیرا اگر همه چیز در جای خود قرار گرفته باشد، به خانه شما حالتی جدی و یکنواخت می دهد. به همین علت بهتر است در بعضی از قسمت های خانه خود خلاقانه به چیدمان وسایل بپردازید تا با این کار افرادی که وارد منزل شما می شوند را غافلگیر نمایید. برای ایجاد خلاقیت می توانید اشیاء و وسایل را در جاهایی از منزل قرار دهید که کسی انتظار آن را ندارد. برای مثال می توانید کلکسیونی از مجسمه ها را در داخل راه پله ها قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید