درب ضد سرقت

درب ضد سرقت و انواع آنها

درب هایی که امروزه برای جلوگیری از ورود سارقین به منزل یا محل کار از آنها استفاده می شود، با نام درب های ضد سرقت شناخته می شوند. با کمک این درب ها سارقین نمی توانند با روش های مختلف یا آسیب رساندن به قفل در وارد منزل یا محل کار افراد شوند و همین مسله باعث شده تا طرفداران زیادی پیدا کنند.

مشخصه های مهم درب ضد سرقت :

این نوع درب ها بر اساس استاندارد های محیطی مانند سرما، گرما و صوت طراحی و سپس ساخته می شوند. در واقع درب های ضد سرقت نسبت به درب های معمولی آیتم هایی را دارا هستند که باعث شده این درب ها از سایر درب ها متمایز باشند. برای مثال باید استاندارد لازم در زمان زلزله و آتش سوزی در آن ها رعایت شده باشد تا به عنوان یک مانع برای کمک رسانی نباشند.

درب ضد سرقت را باید با توجه به مکانی که قرار است از آن استفاده شود، انتخاب کنید. برای مثال اگر از این درب ها برای ویلا، کارخانه یا محل کار خود استفاده می کنید، باید از لحاظ کیفیتی در بالاترین سطح قرار داشته باشد. زیرا این مکان ها نیاز به امینیت بیشتری داشته و به همین خاطر باید کیفیت درب ضد سرقتی که انتخاب می کنید بیشتر باشد. منظور از کیفیت بالاتر این است که ضخامت فولاد میانی درب در دو طرف درب ضد سرقت به ضخامت یک میلی متر بوده و پشم سنگ در آن به کار رفته باشد. همچنین عایق های دیگری مانند هوا، صوت، ضد رطوبت و ضد اسید در درب  ضد سرقتی که سفارش می دهید، در بالاترین کیفیت خود باشد تا از آن بتوان در مکان های مرطوب و صنعتی استفاده نمود.

مزایای درب های ضد سرقت :

درب های ضد سرقت مقاومت بالایی در برابر زلزله و آتش سوزی دارند و تا چهار ساعت و تا دمای ۸۰۰ درجه سانتی گراد هم مستحکم و مقاوم می مانند. دلیل آن هم این است که در ساخت آن ها از پشم سنگ نسوز استفاده می شود که این مسله باعث می شود تا این نوع درب ها ضد حریق شوند. همچنین در برابر برش و فشار هم دارای مقاومت بالایی بوده و نسبت به سرما، گرما و رطوبت کاملا” عایق هستند. دلیل آن هم این است که در بین لایه های میانی این نوع درب ها مواد ویژه ای تزریق می شود که این مواد باعث ایجاد یک شبکه مستحکم با مقاومتی فولادی شده و این درب ها را ضد برش، ضد مته، ضد اسید و ضد رطوبت می کند. نکته مهم این است که اگر روی درب های ضد سرقت از رنگ های پلی استر استفاده شود، درصد عایق بودن آنها افزایش می یابد.

معایب درب های ضد سرقت :

شاید گمان کنید که با این همه مزیت های خوبی که درب های ضد سرقت دارند، گزینه مناسبی برای شما هستند، اما فراموش نکنید ک هر چیزی در کنار مزایایی که دارد، معایب و ایراداتی هم دارد که باید در زمان خرید و انتخاب به آن توجه داشته باشید.
بزرگترین ایرادی که  درب های ضد سرقت دارند، قفل شدن آنها در زمان آتش سوزی می باشد. در واقع به دلیل اینکه در ساخت آنها از مواد و آلیاژ های غیر استاندارد استفاده می شود، گاها در زمان بروز آتش سوزی درب قفل شده و امکان دسترسی به افراد داخل خانه که دچار حریق شده اند، وجود نخواهد داشت. از این رو توصیه می کنیم در زمان خرید و سفارش این نوع درب ها حتما به استاندارد بودن قفل ها و همچنین مواد به کار رفته در آنها در برابر حرارت توجه کرده و بعد از اطمینان، اقدام به خرید نمایید.
درب ضد سرقت و حریق

اجزای تشکیل دهنده درب های ضد سرقت :

بهتر است بدانید که داخل لنگه در بیشتر درب های ضد سرقت، یک ورق فلزی بسیار مقاوم وجود دارد که مانع بسیار مناسبی در برابر نفوذ هر نوع وسیله ای می باشد و حتی در موارد غیر ممکن اگر وسیله ای نفوذ کند، هر نوع اتفاقی با تاخیر انجام شود و دلیل این مسله هم وجود قفل ها و یراق آلاتی است که از نوع گاو صندوقی بوده و بسیار متفاوت از قفل درب های معمولی می باشد. توجه داشته باشید که در درب های ضد سرقت برای متصل کردن لنگه در به چهارچوب از دو یا سه قفل استفاده شده است و در لایه های داخلی تر درب های ضد سرقت ازعایق های صوتی استفاده شده که به هر دو طرف درب اضافه شده اند و در قسمت های بیرونی درب از سنگ پشم نسوز برای ضد حریق کردن درب استفاده شده است.
بهتر است بدانید که درب های ضد سرقت، قفل های مختلفی دارند و هر قفلی دارای میزان امینت متفاوتی می باشد و چون مهمترین اجزای درب ضد سرقت قفل آن است، از این رو باید در زمان خرید به کیفیت قفل آن هم توجه داشته باشید.
لولای درب های ضد سرقت به دلیل اینکه از خارج و یا از هر دو طرف قابل دید نیستند، امکان اینکه بتوان با کمک اهرم لولا را باز نمود، هرگز وجود ندارد.

لایه های تشکیل دهنده درب های ضد سرقت :

درب های ضد سرقت دارای لایه های مختلفی هستند و هر کدام از این لایه ها جنس مختلفی دارند. لایه داخلی این نوع درب ها از جنس فولاد می باشد که با یک لایه از جنس های مختلف روکش شده است. این جنس ها می تواند شامل ام دی اف، اچ دی اف، شیشه، فلز و … می باشند و فضای خالی بین آنها با استفاده از پشم سنگ پر می شود.

درب ضد سرقت ایده آل :

توجه داشته باشید که مرغوب ترین درب های ضد سرقت آنهایی هستند که سارقان نتوانند آنها را باز کنند. به همین خاطر حتی اگر درب ضد سرقت بر اساس استاندارد های جهانی و از فولاد نفوذ ناپذیر هم ساخته شود، اما قفل مناسبی نداشته باشد، هیچ فرقی با درب های چوبی معمولی ندارند. از این رو توصیه می کنیم بهترین قفل را انتخاب نمایید. در واقع بهترین درب ضد سرقت باید هم از لحاظ کیفیت مواد به کار رفته در آن در سطح بالایی باشد و هم قفل ایمنی با کیفیتی داشته باشد تا بتواند درب ضد سرقت ایده ال محسوب شود.
فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید