جنگل عمودی و نقش درختان در معماری

بدون دیدگاه

جنگ های عمودی در معماری شهرها

استفانو بوئری کسی بود که در خلق جنگل های عمودی در فضاهای شهری پیشگام شد. او با هدف ترکیب خانه سازی پایدار و کاهش آلودگی هوا و صدا در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرد. درختان و گیاهان فواید زیادی برای زمین دارند و فایده آنها از نگاه تیز بین معماران نیز دور نمانده و سعی کرده اند این موجودات زنده را در طراحی ساختمان ها در نظر بگیرند. درختان می توانند شخصیت یک ساختمان را تعریف کنند و چهره لطیف و رنگ های زنده به آن ببخشند . آنها از تعداد زیادی گونه های گیاهی و جانوری حمایت می کنند. همه اینها باعث شده تا معماران و آرشیتکت ها در هدف خود برای ترکیب درختان و گیاهان با ساختمان ها مصمم شوند.

آسمانخراش میلان سردمدار

ساختمان بوسکو ورتیکل مجموعه برج های مسکونی در منطقه پورتانووا در شهر میلان است که طراحی آن برنده جایزه نیز شده است. ۲برج مسکونی که به طور رسمی در سال ۲۰۱۴ افتتاح شد، با ۸۰۰ درخت و۱۵هزار گیاه و۴۵۰۰ درختچه و بوته پوشیده شده است. این ساختمان که توسط بوئری، بارکا و لاورا، با کمک باغداران و گیاه شناسان ساخته شدند بخشی از پروژه بازسازی در منطقه تاریخی شهر بودند. هر برج خانه چندین درخت با ارتفاع ۳ تا ۶ متر است. درخت ها اکسیژن تولید می کنند و به کاهش دود در شهر کمک می رسانند. به علاوه اینکه این درخت ها به ایجاد تعادل در دمای هوا در طول زمستان و تابستان یاری می رسانند.

تکثیر درختان عمودی در فضاهای شهری دیگر

تجربه برج های میلان، چنان موفقیتی را رقم زد که ایده آن در شهر های دیگر هم تکثیر شد. آیندهوون در هلند در حال ایجاد یک جنگل عمودی است. آسمانخراشی که با گیاهان مملو می شود، ۱۲۵ آپارتمان داردکه زیر قیمت بازار ارائه می شود. در مجموع ۱۲۵ آپارتمان دارد که زیر قیمت بازار ارائه می شود. در مجموع ۱۲۵درخت و ۵۲۰۰ گیاه و بوته در بالکن های ساختمان رشد می کنند. پروژه های شاخص دیگر شامل یک آسمانخراش ۲۸۰ متری در سنگاپور می شود که گروه بجارک اینگلز و انجمن کارلوراتی آن را می سازد و شامل یک پارک با گیاهان و درختان زینتی نیز خواهد شد. همچنین برج های ناجینگ گرین در چین توسط بوثری در حال ساخت است که با ۱۱۰۰۰ درخت و ۲۵۰۰ گیاه و بوته پوشیده می شود. تعدادی از هیجان انگیزترین خانه های درختی ، در شهر هوشی مین در ویتنام ساخته شده است. معلوم نیست که این مجموعه ساختمان های مسکونی هستند یا گلدان هایی با سایزبسیار بزرگ ، شاید هم هر دو. معمار این منطقه با نام وو ترانگ نگیا، بسیار مشتاق آوردن سرسبزی به شهر هوشی مین بوده و بنابراین دست به کار شد. سقف ساختمان ها در این مجموعه با درخت های زیاد، چمن و گیاه پوشانده شده است که آلودگی را از بین می برد و باران را جذب می کنند و در کنار اینها فضایی بسیار زیبا برای آرامش ایجاد کرده اند.

مشکلات استفاده از درختان در ساختمان ها

در ساخت و طراحی ساختمان های بلند با جنگل های عمودی همه چیز هم روشن و قشنگ نیست. این کار نیازمند انتخاب دقیق درختان و گیاهانی است که در فضاهای محدود و تنگ مقاوم باشند. همچنین خدمات اورژانسی باید برای ریشه کن شدن احتمالی درختان یا افتادن آنها به خاطر وزش بادهای شدید پیش بینی شود. قسمت های شکسته درختان باید به منظور ایجاد امنیت خیلی به موقع از آنها جدا شود. با این حال حضور این جنگل های عمودی در ساختمان های بلند منافع زیادی دارد. زندگی گیاهی نه فقط فضا را روشن تر و حریم خصوصی بیشتری فراهم می کند، بلکه آلودگی هوا و صدا را هم کاهش می دهد و کیفیت آب و هوا را بهبود می بخشد و حتی در تابستان ها خاصیت خنک کنندگی هم دارد.

نوشتهٔ بعدی
صرفه جویی انرژی کارآمد در خانه
نوشتهٔ پیشین
انواع شلف دیواری و کاربرد آنها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید