دکوراسیون اتاق خواب مشترک دو فرزند

بدون دیدگاه

دکوراسیون اتاق خواب مشترک برای ۲ فرزند!

در برخی خانه ها دو فرزند خانواده از یک اتاق خواب به صورت مشترک استفاده می کنند. فرزندان در چنین شرایطی هم زیستی مسالمت آمیز را یاد می گیرند اگرچه این کار چالش های متعددی در پیش خواهد داشت اما امکان پذیر است. همچنین باید در طراحی دکوراسیون داخلی این اتاق ها نیز دقت کرد، زیرا این موضوع در احساس دو کودکی که قرار است به طور مشترک از این اتاق خواب ها استفاده کنند تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. یکی از نکات مهم در چیدمان اتاق خواب های مشترک این است که فضای اتاق را به قسمت های مجزا و مساوی تقسیم بندی کنید. در حقیقت هر یک از کودکان باید بر این باور باشند که بهترین فضای اتاق را برای خود دارند.

زمانی که قرار است دو کودک از یک فضای کوچک استفاده کنند در نظر گرفتن فضای مجزا برای هر کدام بسیار مهم است. برای مثال یک کتابخانه دوقلو در اتاق که کتاب ها و عناصر دکوراتیو متعدد خود را درآن جای می دهد می تواند برای هر دو کودک فضای یکسانی را بوجود بیاورد. حتی می توان از فضای دیگر آن برای جا دادن لباس های کودکان استفاده کرد.

اتاق خوابی با دکوراسیون ساده و طرح های نسبتا” کلاسیک فضایی بسیار راحت و آرام را برای دو برادر با فاصله سنی معمولی به وجود می آورد. در چنین فضایی می توان از فضای زیر تخت به عنوان فضایی برای جاگذاری لوازم و وسایل استفاده کرد و از فضای بالا به عنوان فضایی برای بازی یا مطالعه بهره برد.در اتاق خوابی برای دو خواهر استفاده از رنگ های شاد و گیرا در جذاب شدن آن بسیار موثر و مفید است. استفاده از یک  دراور برای جادادن لوازم و وسایل آن ها می تواند بسیار کارسازباشد. حتی می توانید در استفاده از برخی وسایل خاص مانند برد خاطرات و … برای آن ها به صورت قرینه عمل کنید.در برخی موارد نیاز است که اتاق نوزاد تازه متولد شده با خواهر و برادر خود مشترک شود، در چنین مواردی مهمترین دغدغه، استفاده بهینه از فضایی محدود است. توجه داشته باشید که صندلی شیردهی خود را در اتاقی دیگر قرار دهید تا هنگام شب برای رسیدگی به نوزاد، کودک دیگر را از خواب بیدار نکنید. در چنین شرایطی باید همواره دکوراسیون اتاق خواب از لحاظ رنگ بندی و طرح الگو برای هر دو گروه سنی جذاب باشد.

در برخی موارد می توانید طراحی داخلی خاصی رابرای اتاق کودک خود در نظر بگیرید، با این کار می توانید به خوبی از فضای اتاق خواب آن ها طاقچه هایی را برای قرار دادن ساعت یا لوازم دکوری در نظر بگیرید.

برای اتاق مشترک نوجوان ها دست شما بازتر است به سادگی می توانید دکوراسیون اتاق آن ها را به خودشان واگذار کنید و از آن ها بخواهید به یک سلیقه ی واحد برسند، استفاده از عناصری با طراحی خاص به طور مثال یک دراور یا میز و یا فرورفتگی های دیوار برای قراردادن لوازم و اشیا به خوبی می تواند فضای هیجان انگیزی را برای شما به وجود بیاورید، به آن ها یادآوری کنید که در ایجاد فضایی خاص استفاده از رنگ های منحصر به فرد را فراموش نکنید.

گاهی نیاز است هرکدام از فرزندان شما فضای مجزایی را برای خود داشته باشند در چنین مواردی به سادگی می توانید با برخی از اکسسوری ها فضایی هر چند کوچک را برای آنها خصوصی تر کنید، به طور مثال استفاده از یک پرده برای محصور کردن فضای تخت خواب آن ها، چنین عملی می تواند این دیدگاه را به آن ها بدهد که شما آن ها و نیازشان را می بینید و برای آن ها احترام قائل هستید.

نوشتهٔ بعدی
راهنمای بهبود دکوراسیون آشپزخانه
نوشتهٔ پیشین
گلولام چیست و چه کاربری دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید