استفاده از رنگ آبی در دکوراسیون

بدون دیدگاه

استفاده از رنگ آبی در دکوراسیون

همان طور که می دانید آبی رنگ اقیانوس است، رنگ دریا، رنگ رودخانه و از رنگ هایی است که بیان گر حس خوب و خوش بینی می باشد. اگر در یک روز آفتابی به سراغ طبیعت بروید، یک آسمان آبی و یا یک دریای آرام را در ذهن خود تصور می کنید. زیرا آبی یاد آور فضایی افقی و بسیار وسیع و باز است.

از آنجایی که آبی رنگی بی انتهاست و طیف های رنگ آبی نیز همانند ذات این رنگ بی انتها و نامحدوداست، از این رو اکثر افراد رنگ آبی را می پسندند. نکته مهم این است که نه تنها رنگ آبی بلکه طیف های رنگ آبی انرژی های خاص خود را در محیط منتشر می کند و ویژگی های خاص خود را دارد .

موارد استفاده از رنگ آبی در دکوراسیون

۱- اگر زندگی پر استرس و پر تنشی دارید، استفاده هر چه بیشتر از رنگ آبی را به شما توصیه می کنیم. زیرا رنگ آبی علاوه بر اینکه نگرانی را از بین می برد، باعث فروکش کردن استرس می شود. رنگ آبی باعث ایجاد آرامش در فضا شده و افراد را به گفتگو دعوت می کند.

۲- در صورتی که قصد استراحت در یک اتاق را دارید، بهتر است از طیف های ملایم و روشن آبی استفاده کنید. می توانید با ترکیب آبی و سفید در کنار هم  یک ترکیب بکر و کلاسیک به وجود آوردید. طیف های مختلف آبی و سفید این امکان را به شما می دهد تا یک ترکیب زیبا خلق کنید. برای مثال آبی تیره در کنار سفید شکری و کرم یا آبی روشن در کنار سفید مرواریدی، ترکیب های زیبایی از آبی و سفید هستند که در کنار هم همیشه پاک و بکر نمایان می شوند.

۳- مناسب ترین رنگی که می توانید برای سرویس بهداشتی از آن استفاده کنید، رنگ آبی است. به این علت که این رنگ همواره با ما از آب پاک و زندگی صحبت می کند. برای مثال رنگ فیروزه ای ملایم رنگی بسیار مناسب برای یک سرویس بهداشتی کوچک است زیرا قادر است فضا را بازتر و وسیع تر جلوه دهد. حتی می توان در سرویس بهداشتی منزل از طیف هایی که بیشتر به انواع آب ها نزدیک است، مانند آبی آکواریوم و یا سبز -آبی استفاده کنید.

۴- در صورتی که نیاز به سازماندهی افکار خود را دارید، می توانید بخشی از فضای منزل را با رنگ آبی طراحی کنید تا در آن قسمت بتوانید به راحتی افکارخود را پاکسازی و ذهن خود را سازماندهی کنید.

۵- اتاق خواب خود را با رنگ آبی طراحی کنید و از آنجایی که آبی رنگ شب است، این امکان را دارید که از طیف های خواب آور رنگ آبی مانند آبی ملایم و آبی لاجوردی برای اتاق خواب خود استفاده کنید.

۶- در اتاق کار خود که نیاز به تمرکز و آرامش فکر و روح دارید، از رنگ آبی بهره ببرید. برای مثال دیوارهای اتاق کارتان را می توانید به رنگ آبی روشن رنگ آمیزی کنید.

۷- تمام طیف های رنگ آبی به شدت با سفید هماهنگی و تناسب دارند و در کنار هم تصویر زیبایی را خلق می کنند. می توانید آبی های ملایم  و پر انرژی را با وسایل و اثاثیه هایی با رنگ روشن و شاد بخوبی تکمیل کنید تا به بهترین شکل ممکن تاثیر گذار باشد. برای مثال یک دیوار را آبی کرده و سایر دیوار های اتاق را با رنگ سفید رنگ آمیزی کنید و مطمین باشید که در همین حد هم رنگ آبی تاثیر خود را روی محیط می گذارد.

۸- اتاق هایی که رو به شمال هستند، را با آبی فیروزه ای تزئین کنید و برای اتاق های جنوبی و آفتابگیر از رنگ آبی روشن استفاده کنید.

۹- آبی از رنگ هایی است که کاملا اجتماعی بوده و بیانگر برقراری ارتباط است. به همین علت پیشنهاد می کنیم که از رنگ آبی در اتاق نشیمن استفاده کنید. اگر تمایل دارید که فضای نشیمن منزل شما گرم و پر از نشاط باشد، بهتر است آبی های تیره تر را برای اتاق نشیمن انتخاب کنید و در صورتی که تمایل به نشیمنی باز و وسیع دارید، پیشنهاد می کنیم تا از آبی های ملایم  و یا آبی – طوسی استفاده کنید .

نوشتهٔ بعدی
نقش معماری در دکوراسیون
نوشتهٔ پیشین
نباید های طراحی دکوراسیون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید