استفاده بهینه از راه پله ها :

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که در خانه ای دوبلکس زندگی می کنید، خوب است بدانید که کمتر کسی از این نعمت برخورداراست. زیرا بیشتر مردم امروزه در خانه های کوچک آپارتمانی زندگی می کنند و از لذت زندگی در خانه ای مستقل محروم هستند. با اینکه در گذشته اکثر خانه ها دو طبقه ساخته می شد، اما بیشترین تزئین برای راه پله ها استفاده از قالی های قرمز رنگ با حاشیه ای طوسی یا مشکی بوده که با گیره های طلایی از حرکت آنها جلوگیری می شد. این قالی ها اگرچه زیبایی خاصی نداشتند، اما مانع از لیز خوردن افراد بر روی پله ها می شدند.  

البته شایان ذکر است که با گذشت زمان و پیشرفت هایی که در زمینه دکوراسیون داخلی صورت گرفته است، پله ها هم رنگ و روی تازه ای به خود گرفته و امروزه پله هایی با طرح ها و انواع مختلف را می بینیم که به آسانی نصب می شوند.

چه راهکارهایی برای تزئین راه پله های وجود دارد؟

کمدی برای لوازم اضافی :

می توانید باتوجه به اینکه فضای زیر راه پله ها زیاد است از آن به عنوان یک کمد مناسب برای قرار دادن وسایل اضافی از جمله کفش ها استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم در قسمت هایی که ارتفاع پله زیاد است به صورت کمد و قسمت هایی پایینی راه پله را که ارتفاع کم می شود، به صورت کشو در بیاورید. این کار برای خانه های کوچک یک اقدام موثر برای ایجاد نظم می باشد.

ایجاد کتابخانه :

در صورتی که در منزل شما از چند پله برای ارتباط طبقات استفاده می شود، می توانید زیر پله ها را قفسه بندی کرده و به شکل یک کتابخانه زیبا از آن استفاده کنید. با انجام این کار شما بیشترین استفاده را از فضای زیرپله منزل برده و یک کتابخانه به خانه خود اضافه می کنید. البته فراموش نکنید که بهتر است جنس کتابخانه با جنس راه پله همخوانی داشته باشد. برای مثال در صورتی که راه پله های منزل شما چوبی می باشد، بهتر است با یک کتابخانه چوبی فضای را زیباتر جلوه دهید. زیرا در صورتی که جنس کتابخانه با جنس راه پله ها ناهماهنگ باشد نه تنها زیبایی ندارد، بلکه چشم بیننده را اذیت می کند.

دیوار راه پله :

برای دیوار راه پله هم باید به فکر راهکاری بود تا بتوان جلوه ای زیبا به آن بخشید. استفاده از کاغذ دیواری طرحدار ایده خوبی است و حتی می توانید از رنگی برخلاف رنگ بقیه دیوارها برای تزئین راه پله استفاده کنید. اما فراموش نکنید که این طرح و رنگی که برای دیوار راه پله انتخاب می کنید حتما در تضاد با سایر دیوار های منزل باشد. برای مثال در صورتی که راه پله هایی با چوب قهوه ای دارید، هرگز از رنگ قهوه ای و یا قرمز برای دیوار راه پله استفاده نکنید و سعی کنید از رنگ های زرد و سفید برای رنگ آمیزی این دیوار بهره برده، تا این تضاد به نحوه احسنت در دکوراسیون منزل شما نمایان شود.

وجود میز خاطرات :

در قسمتی از راه پله ها که دارای ارتفاع کمتری است، می تواند جای مناسبی برای قرار دادن یک میز برای عکس های خانوادگی شما باشد. وجود یک میز کوچک که با رومیزی هماهنگ با فضا تزئین شده باشد، مکان مناسبی برای قرار دادن عکس های شماست. می توانید به جای آنکه با میز خاطرات فضای هال یا نشیمن را اشغال کنید، از زیر راه پله ها برای این کار استفاده کنید. بهتر است بدانید که با این راهکار فضای بیشتری برای دکوراسیون در بخش های دیگر خانه در اختیار دارید.

کفپوش مناسب پله ها :

در صورتی که تمایل دارید راه پله های منزل را فرش کنید، بهتر است از موکت هایی که بر اثر مرور زمان پرزهای آنها کوبیده نمی شود، استفاده کنید. زیرا این کار سر و صدای بالا و پایین رفتن از پله را هم کم خواهد کرد و از لیز خوردن افراد روی پله ها جلو گیری می کند.

باغچه ای در زیرپله  :

همان طور که دیدید از زیر راه پله می توان به روش های مختلف استفاده کرد. یک روش دیگر برای استفاده از فضای زیر راه پله ها، تبدیل آن به یک فضای سبز کوچک خانگی است. در صورتی که این فضا در منزل شما از نور خوبی برخوردار است، می توانید آن را با گلدان های کوچک و بزرگ تزئین کنید. با قرار دادن یک آبنمای کوچک در این فضا، علاوه بر زیبایی که به فضای منزل شما می بخشد، بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید