استفاده بهینه از فضای های منزل :

همان طور که می دانید امروزه اکثر خانواده ها در خانه های کوچک زندگی می کنند. از این رو برای جانمایی وسایل خود در یک آپارتمان کوچک دچار مشکل می شوند. به همین خاطر سعی کردیم فرمولی را مطرح کنیم تا بتوان همه وسایل را در یک فضای کوچک به شکل صحیح و زیبایی قرار داد.

راهکارهایی برای بهینه سازی پذیرایی :

۱-مهمترین کاری که می توانید برای بهینه سازی پذیرای خانه کوچک خود انجام دهید، ساخت و نصب دکورهایی است که می توانید از این دکورها برای قرار دادن وسایل اضافی و غیر ضروری استفاده کنید.

۲-با قرار دادن یک ویترین نردبانی در گوشه پذیرایی ایده مناسبی برای قرار دادن کتاب های اضافی و ظروف عتیقه می باشد. حتی کمدهایی که در میز تلویزیون وجود دارند، فضای مناسبی برای قرار دادن این وسایل اضافی می باشند.

۳-در صورتی که امکان تهیه ویترین دست سازی را دارید، می توانید فاصله طبقات این ویترین را با توجه به وسایلی که می خواهید در آن جای دهید، بسازید.

۴-در صورتی که در آشپزخانه منزل خود فضای کافی برای قرار دادن ظروف ندارید، پیشنهاد می کنیم از یک ویترین شیشه ای کوچک برای چیدن ظروف آشپزخانه استفاده کنید. وجود این ویترین علاوه بر اینکه محل مناسبی برای نگهداری ظروف آشپزخانه اضافه می باشد، این امکان را فراهم میکند تا افراد بتوانند بدون اینکه  با کمبود فضا روبه رو شوند، ظروف مورد نیاز خود را در فضایی زیبا و مناسب جانمایی کنند.

۵-در صورتی که در فضای پذیرایی منزل جایی برای نصب آینه تمام قد ندارید، پیشنهاد می کنیم یک کمد دوتایی به هم چسبیده و بدون در را تهیه کنید و با کمک چند عدد تخته یکی از قسمت ها را طبقه زده و از آن به عنوان کتابخانه استفاده کنید یا اشیای لوکس را در آن جا دهید. قسمت کناری را به عنوان کمد لباس هایتان انتخاب و در تمام آینه رویش نصب کنید. استفاده از این ایده برای خانواده های پرجمعیت و پر رفت و آمد پیشنهاد مناسبی خواهد بود.

بهینه سازی لباس ها :

یک مشکل مهم برای خانواده هایی که در یک آپارتمان کوچک زندگی می کنند، این است که با اتمام یک فصل و شروع فصل دیگر، فضای مناسب برای لباس هایی که ممکن است تا سال آینده نیازی به آنها نباشد، ندارند. از این رو ممکن است لباس های خود  را دور بریزند. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم یک کمد افقی که حالت کاناپه داشته باشد را تهیه کنید و از آن برای قرار دادن لباس های اضافه خود استفاده کنید. خوبی این ایده این است که می توانید از این کمد به شکل کاناپه ای راحت و شیک استفاده کنید.

فراموش نکنید که فضای زیر تخت هم فضای مناسبی برای تدارک یک محفظه به طول و عرض تخت است که می توانید از آن به عنوان مکانی برای نگهداری لباس های اضافه های خود استفاده کنید.

مشخص کردن فضایی برای کار :

در صورتی که جزء آن افرادی هستید که بخشی از کار خود را در منزل انجام می دهید، بهتر است یک فضای مناسب برای کار مشخص کنید تا بتوانید در آن فضا با آسودگی خاطر به امور کارتان رسیدگی کنید. به همین خاطر بهتر است بخشی از پذیرایی را انتخاب کرده و با قرار دادن یک پاراوان بین قسمت موردنظر و آنجا که مبلمان را قرار داده اید، یک دیوارک بسازید. این فضا را می توانید به عنوان اتاق کار خود در نظر بگیرید و میز تحریر خود را در این فضا قرار دهید و روی میز را با وسایلی مانند کامپیوتر، فاکس، تلفن و هر آنچه را که برای یک میز کار لازم دارید، پر کنید. نصب چند قفسه در بالای میز به شما کمک می کند تا بتوانید کتاب ها و برگه هایی که به آنها نیاز دارید را در اختیار داشته باشید.

استفاده بهینه از آشپزخانه :

در صورتی فضای آشپزخانه شما کوچک است و شما نیاز به فضای بیشتری دارید، پیشنهاد می کنیم که یک میز دوطبقه متناسب با فضای آشپزخانه را تهیه کنید و دورتادور آن را به قسمت فوقانی کشو نصب نمایید. بهتر است این میز را در وسط آشپزخانه قرار دهید و وسایلی مانند بشقاب، لیوان، کارد و چنگال ها را در کشوها قرار دهید. با پهن کردن یک رومیزی زیبا روی این میز و قرار دادن یک گلدان گل کوچک بر روی میز، می توانید از آن برای صرف غذا استفاده کنید. نصب قفسه بر روی دیوار آشپزخانه باعث می شود تا بتوانید از این طاقچه ها برای قرار دادن  ظروف ادویه و … استفاده کنید. یادتان نرود که شیشه های ادویه و وسایل دیگری که بر روی این طاقچه قرار می دهید را به صورت بهینه و زیبایی بچینید. نصب این قفسه ها در آشپزخانه به شما کمک می کند تا از شلوغی و ریخت و پاش آشپزخانه جلوگیری شود.

.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید