اشتباهات رایج در دکوراسیون منزل :

همان طور که می دانید همه افراد با توجه به ذوق و سلیقه ای که در وجود خود دارند، می توانند محیط زندگی خود را تزئین کرده و حتی با توجه به سلیقه خود آن را تغییر دهند. اما نکته مهم این است که تنها داشتن ذوق و سلیقه کافی نبوده و برای داشتن یک خانه ای با دکوراسیون ایده ال باید نکاتی را رعایت کنید، در غیر این صورت دچار اشتباهاتی در زمان چیدمان منزل خواهید شد. شاید شما هم جزء آن افرادی باشید که از این اشتباهات بی خبر هستید، اما بهتر است بدانید که حالا زمان رفع این اشتباهات بوده تا از این طریق بتوانید خانه ای زیبا و دوست داشتنی داشته باشید.

چه کارهایی را در زمان چیدمان منزل نباید انجام داد ؟

۱ از آنجایی که ورودی هر خانه ای اولین قسمتی است که به چشم می آید، از این رو باید در هنگام چیدمان، به این قسمت توجه بیشتری داشته باشید. اما یک اشتباهی که ممکن است بسیاری از افراد مرتکب شوند، این است که بیشتر توجه خود را به اتاق نشیمن معطوف کرده و از دکوراسیون ورودی منزل غافل می شوند.

۲ در زمان نورپردازی تنها از نور های سفید استفاده نکنید. زیرا باعث می شود تا فضای خانه شما دلگیر شود. به همین خاطر پیشنهاد ما این است که از نور های زرد بهره برده، اما اگر شما جزء افرادی هستید که رنگ نور زرد چشمتان را اذیت می کند، بهتر است هر دو رنگ را در کنار هم به کار ببرید.

۳در هنگام دکوراسیون منزل به یاد داشته باشید که نباید هر وسیله را با هر رنگی که دوست دارید خریداری کنید، بلکه باید تناسب و هماهنگی درستی بین همه وسایل مانند مبلمان، پرده ها و سایر وسایل کوچکتر وجود داشته باشد. پیشنهاد می کنیم که یک رنگ را به عنوان زمینه اصلی برای فضا در نظر گرفته و سپس طرحی را مجسم کرده و بر طبق آن به خرید وسایل بپردازید.

۴ اگر شما هم جزء آن افرادی هستید که تصور می کنید اگر وسط اتاق خالی باشد، فضای اتاق بزرگ تر نشان داده می شود، بهتر است بدانید که این یک تصور اشتباه است. توصیه ما این است که جزء برای مهمانی های خاص، به صورت کلی مبلمان منزل را به شکل گروهی در وسط و اطراف اتاق بچینید. بهترین چیدمان این است که کاناپه و میز جلوی آن را با فاصله از دیوار قرار داده و پشت آنها را با لامپ ها و وسایل تزئینی بیارایید.

۵ در هنگام انتخاب پرده باید دقت داشته باشید که قد آن تا روی زمین باشد. انجام این کار باعث می شود تا جلوه فضای شما شیک تر شود. برای پنچره های منزل به خصوص پنچره ای که در اتاق نشیمن قرار دارد، از پرده های کوتاه استفاده نکنید. زیرا پرده های کوتاه باعث می شود تا دیوار کوتاه و ناخوشایند به نظر برسند.

۶تناسب بین اشیائی که در یک اتاق قرار دارند، بسیار مهم خواهد بود. از این رو باید بین وسایل یک نوع همبستگی ایجاد کنید. برای مثال فرشی که در یک اتاق پهن می کنید باید با سایر وسایل اتاق تناسب داشته باشد. نکته مهم این است که فرش را به گونه ای پهن کنید که در کنار یا امتداد پایه های مبل، کاناپه یا میز باشد.

۷ بهتر است بدانید که برای تغییر دکوراسیون منزل قبل از انتخاب و خرید وسایل، باید به خانه خود توجه کامل داشته باشید و اگر دیوار ها، کف و درهای قدیمی و رنگ و رو رفته دارید، ابتدا به بازسازی و نو نوار کردن آنها بپردازید. زیرا اگر شما بهترین و زیباترین نوع مبلمان را انتخاب کنید ولی دیوار ها، کف و درها شکل ظاهری خوبی نداشته باشند، شما به آنچه تصور کرده اید نخواهید رسید.

۸از قرار دادن تمام وسایل در معرض دید خودداری کنید سعی نکنید با هر قیمتی شده وسایل را به گونه ای بچینید که کاملا مشخص باشد. بلکه شما می توانید از بین همه وسایل، آنهایی که زیباتر و با ارزش تر هستند را انتخاب کنید.

۹ نباید در منزل خود از قالیچه های بسیار کوچک استفاده کنید. انجام این کار یک اشتباه در دکوراسیون محسوب می شود. یادتان باشد که قالیچه انتخابی شما باید به اندازه ای بزرگ باشد که میز و دو پایه جلویی مبلمان روی آن قرار گیرد.

۱۰ برای اتاق خواب و اتاق نشیمن از مبلمانی متناسب با اندازه و ابعاد آنها استفاده کنید. فراموش نکنید که فضاهای کوچکتر نیازمند مبلمانی کوچکتر هستند تا از این طریق جای کمتری را در اتاق اشغال کنند. بهترین کار این است که قبل از خرید مبلمان برای هر بخش از منزل، ابتدا فضای سالن را تخمین بزنید و تعیین کنید که در کدام قسمت ها مایل به قرار دادن مبلمان هستید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید