انتخاب صحیح مبلمان :

یکی از مهم ترین و سخت ترین وسایلی که خرید آن برای منزل مشکل می باشد، خرید مبلمان است. در واقع انتخاب بین انواع مبلمان چوبی، راحتی، چرمی و استیل کار بسیار دشواری خواهد بود. البته فراموش نکنید که مبلمان علاوه انواع مختلفی که دارند، طرح ها و رنگ های متنوعی هم خواهند داشت که می توانید با توجه به سلیقه خود آنها را انتخاب کنید. اما توجه داشته باشید که امروزه اکثر آپارتمان ها کوچک بوده و امکان وجود چند دست مبلمان نخواهد بود و از این رو باید به انتخاب یک طرح و یک رنگ راضی شوید. به همین خاطر بهتر است در مورد انواع و اقسام مبلمان اطلاعات جامعی داشته و بعد به انتخاب درست بپردازید.

نکاتی درباره خرید مبلمان :

۱-باید به اندازه فضایی که قرار است مبلمان را در آنجا قرار دهید، توجه داشته باشد.

۲-فضای داخلی منزل شما قابل اهمیت است، اما یادتان باشد که باید به عرض راه پله، فضای راهروها و اندازه درب ورودی هم دقت  داشته باشید.

۳-سبک و سنگینی مبلمان و حتی راحتی حمل و نقل آنها هم قابل اهمیت خواهد بود. زیرا مبل های بسیار بزرگ، بزرگ ترین دردسر شما هنگام اسباب کشی خواهند بود.

۴-توجه به بودجه ای که دارید، مهم است و بهتر است قبل از خرید مبلمان میزان بودجه خود را در نظر گرفته و به انتخاب بپردازید.

۵-جنس پارچه مبلمان در کیفیت و استحکام آن تاثیر گذار خواهد بود. از این رو باید به جنس پارچه رو مبلی توجه کنید، زیرا جنس پارچه بر میزان راحتی و سفتی مبلمان تاثیر داشته و هرچه پارچه های مبل باکیفیت تر و گران تر شود، قیمت مبل هم بالا می رود.

۶-مبلمان سلطنتی را باید هم از لحاظ پارچه و هم از لحاظ نوارهای تزئینی و یراق ها مورد بررسی قرار داد و دقت نمود که به خوبی چسبیده باشد و به شکل تمیز و مرتب بر روی مبل نصب شود.

۷-مهم ترین کاری که در هنگام خرید مبلمان باید انجام دهید، این است که حتما روی آن نشسته و آن را امتحان نمایید. با انجام این کار متوجه میزان راحتی یا استحکام آن خواهید شد.

۸-در زمان خرید مبلمان از انتخاب خود مطمئن شوید، زیرا همان طور که می دانید حمل و نقل مبلمان کار سختی می باشد و در صورتی که به هر دلیلی قصد مرجوع کردن آنها را داشته باشید، امکان آسیب رساندن به آن زیاد خواهد بود. از این رو توصیه ما این است که مبلمانی را خریداری کنید که گارانتی داشته باشد.
 

انواع مختلف مبلمان شامل موارد زیر است :

مبلمان چوبی :

برای انتخاب مبلمان چوبی باید توجه کنید که نوع چوبی که در آنها به کار رفته است، بسیار مهم خواهد بود و بهتر است تمام قسمت های مبل از یک نوع چوب باشد، اما در صورتی که دو نوع چوب در آنها به کار رفته است، باید از چوب هایی باشد که میزان مقاومت آنها در یک سطح باشد. نکته مهمی که در مورد چوب قابل اهمیت می باشد، میزان گره های چوب است و هرچه گره های چوب کمتر باشد، بهتر است. اما بهتر است بدانید که امروزه اکثر مبل ها از چوب روسی که دارای گره های زیادی می باشد، ساخته شده و باعث می شود که مقاومت کمتری داشته باشند. یادتان باشد که محل های اتصال قطعات به هم باید کاملا متصل و چفت باشد. رنگ روی مبلمان چوبی باید کاملا شفاف باشد. اما چیزی که ممکن است قبل از رنگ کردن مبلمان صورت بگیرد، این است که قسمت های ترک و درزها را با بتونه پر می کنند و بعد روی آن رنگ می زنند و اصلا هم دیده نمی شود و این بعدها به شکستن مبل از همان قسمت منجر می شود.

مبلمان راحتی :

مبلمان راحتی دو نوع مختلف دارد که یک نوع آن کاملا راحتی بوده و صرفا جهت استراحت به کار می رود و به صورت شخصی قابل استفاده خواهد بود. اما نوع دیگر آن نیمه راحت است و تا حدی رسمی و برای پذیرایی از مهمان مناسب است. مبلمان راحتی دارای تنوع بسیار زیادی می باشند و اغلب به صورت کاملا پارچه ای بوده که طراحان خلاق با ترکیب انواع پارچه های خوش رنگ، مبل های زیبایی طراحی می کنند که باعث می شود تا به لحاظ هارمونی و هماهنگی با فضاهای مختلف دست شما بازتر بوده و انتخاب راحت تری داشته باشید.

در مورد مبلمان چرمی باید گفت که این مبلمان هم جزء دسته مبلمان راحتی به حساب می آیند، اما دارای پوشش چرم می باشد. بهتر است بدانید که نه تنها طرح و و رنگ پارچه متفاوت می باشد، بلکه در اشکال مختلف گرد، ال و … وجود دارد که باعث می شود تا بتوانید در هر زاویه ای از منزل این مبل ها را جا بدهید و از فضا به بهترین شکل استفاده کنید. بهتر است بدانید که مهم ترین مزایای مبلمان راحتی قابلیت شست وشو و راحت تمیز شدن این مبل ها می باشد و شما این امکان را دارید که با بخارشوی یا شامپو فرش و… آنها را تمیز کنید. حتی می توانید روکش آنها را در صورتی که کهنه شده باشد تعویض کرده و تنوعی در دکوراسیون منزل خود ایجاد کنید. البته مهم است که بدانید در خانه های لوکس و تجملی از مبلمان راحتی استفاده نمی شود.

مبلمان استیل :

وجود مبلمان استیل در فضای منزل شما حس رسمی بودن را ایجاد می کند. این نوع مبلمان دارای پایه های چوب بوده و از چوب و پارچه تشکیل شده اند و پشتی این نوع مبلمان صاف و کمی بلند خواهد بود. به دلیل اینکه این مبل ها دارای پایه های بلند هستند، نشست و برخاست را برای میهمان راحت تر می کنند. می توان مبل های سلطنتی را هم در این گروه قرار داد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید