انتخاب صحیح پرده برای منزل :

در صورتی که به فکر راهی هستید که بتوانید تغییری در دکوراسیون منزل خود ایجاد کنید، پیشنهاد می کنیم که با تغییر پرده های منزل شروع کنید. زیرا انتخاب پرده و تعویض آن یکی از ساده ترین و ارزان ترین روش هایی است که می توانید از طریق آن تحولی بزرگ در فضای خانه خود به وجود آورید.

برای قسمت های مختلف منزل از چه نوع پرده هایی میتوان استفاده کرد؟

پرده مناسب اتاق پذیرایی :

همانطور که می دانید اتاق پذیرایی منزل شما محلی است که در آن همه اعضای خانواده و فامیل می توانند گرد هم آمده و از فضای اتاق پذیرایی استفاده کنند. به همین علت پیشنهاد می کنیم در انتخاب پرده برای این اتاق تمام سلیقه خود را به کار بگیرید و از پارچه هایی با رنگهای زیبا و بافت دار استفاده کنید. یادتان باشد که پرده اتاق پذیرایی شما باید دارای طراحی متفاوت بوده تا زیبایی چشمگیری داشته باشد. بهتر است  پرده هایی که دارای دو  تا سه لایه هستند را انتخاب کنید. زیرا این نوع پرده ها در بالا بردن زیبایی اتاق پذیرایی منزل شما نقش مهمی دارند. در طراحی دکوراسیون پرده اتاق پذیرایی به سراغ پرده های والان دار که دارای پارچه های بافت داری هستند بروید. چرا که این پرده ها می تواند نقش موثری در ایجاد تغییر در فضای اتاق پذیرایی داشته باشد.

پرده مناسب برای آشپزخانه :

در صورتی که تصمیم دارید پرده آشپزخانه خود را تغییر دهید، پیشنهاد میکنیم که به دنبال یک طرح ساده  و با رنگ گرم بروید. انتخاب پرده ای با رنگ های نارنجی، قرمز و زرد گزینه مناسبی برای آشپزخانه شماست. همان طور که میدانید همه اعضای خانواده ازآشپزخانه استفاده می کنند، از این رو بهتر است پرده آشپزخانه شما دارای رنگ های گرم باشد تا از این طریق موجب افزایش نشاط و صمیمیت میان افراد خانواده شود. استفاده از رنگ های گرم مانند قرمز در فضای آشپزخانه باعث  افزایش اشتهای اعضای خانواده می شود. مهم ترن نکته ای که دررابطه با پرده آشپزخانه بایدرعایت کنید این است که از طرح ها و مدل های ساده استفاده نمایید. زیرا در آشپزخانه ای که مملو از وسایل و ابزار مختلف است می تواند به آرامش فضا کمک کرده و تعادل برقرار شود. یادتان نرود که پرده آشپزخانه باید از نوعی باشد که در برابر شستشوی زیاد مقاومت داشته باشد.

پرده مناسب حمام :

بهتر است بدانید که پرده ای که برای حمام و سرویس بهداشتی خود انتخاب می کنید، باید دارای ویژگی هایی باشد که مهم ترین آن قابلیت شست وشوی ماهانه است. به دلیل اینکه پرده حمام در فضای نمناک و مرطوب قرار دارد، از این رو دائم در معرض جذب باکتری ها و آلودگی ها می باشد. به همین خاطر باید جنس و نوع آن به گونه ای باشد که قابلیت نگاه داشتن رطوبت را در خود نداشته باشد. این نوع پرده ها را اصطلاحا” پرده های شمعی می نامند. نکته مهم در این قسمت انتخاب رنگی مناسب برای پرده حمام است، که بهتر است از رنگ های گرم استفاده کنید تا از طریق آن بتوانید انرژی مرطوب آب را در حمام خنثی کنید.

پرده ایده ال اتاق خواب :

آنچه که در انتخاب پرده برای اتاق خواب اهمیت دارد، این است که ضخامت لازم را داشته باشد تا مانع از نفوذ نور به داخل اتاق شود. به همین علت از پارچه های ضخیم برای پرده اتاق خواب خود استفاده کنید. رنگ پرده اتاق خواب شما هم از اهمیت بالایی برخوردار است و بهتر است رنگی که انتخاب کنید که با رنگ روتختی یا رنگ دیوار اتاق خواب تناسب داشته باشد. از آنجایی که متخصصان رنگ درمانی معتقد هستند که رنگ بنفش یا صورتی از لحاظ روحی ذهن شما را دعوت به آرامش می کند، به همین علت پیشنهاد می کنیم که برای اتاق خواب خود از پرده ای با رنگ های صورتی یا بنفش استفاده کنید تا از این طریق خواب آرامی را داشته باشید.

انتخاب پرده برای اتاق کودک :

انتخاب پرده برای اتاق خواب کودک کارآسانی خوهد بود. زیرا شما به راحتی می توانید با توجه به روحیات فرزند خود به انتخابی مناسب بپردازید. برای این کار کافی است که قهرمان ها و شخصیت های کارتونی مورد علاقه فرزند خود را شناخته و برای پرده اتاق او از عکس آنها استفاده کنید. بهتر است بدانید که شما با انتخاب یک پارچه مناسب که دارای  طرح های زیبا و کارتونی باشد نه تنها به زیبایی اتاق کودک خود کمک می کنید، بلکه علاقه کودکتان را به حضور در اتاقش افزایش می دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید