نکاتی درباره انتخاب صندلی غذاخوری  :

همان طور که می دانید در سالهای گذشته تنها عروس و داماد ها از میز عذا خوری استفاده می کردند و زندگی خود را با این میز شروع کرده که با صندلی‌های اطرافش در هماهنگی کامل بود. البته شایان ذکر است که در آن سالها نه تنها به چیدمان آنها فکر نمی کردند، بلکه انتخاب‌های موجود در بازار هم زیاد نبود. اما امروزه بعد از گذشت سالها انتخاب میز غذاخوری و صندلی‌های آن که چیدمان و هماهنگی خاصی دارند، بسیار متداول است. از این رو باید در هنگام خرید مطمئن شوید که صندلی های انتخابی شما با میز، اتاق، و حتی ابعاد مهمانان شما هماهنگ باشند. بنابراین بهتر است قبل از خرید و انتخاب صندلی برای میز غذاخوری نکاتی را رعایت کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

طراحی :
درست است که امروزه می توانید صندلی های سنتی  را با میز مدرن و یا برعکس ست کنید. اما پیشنهاد می کنیم که از وسایلی که دارای عناصر طراحی مشترک هستند، استفاده نمایید. برای مثال در صورتی که پایه‌های میز منحنی است، صندلی هایی را خریداری کنید که دارای پایه های منحنی باشد و یا روکش صندلی‌ها دارای چنین طرحی باشد و اگر میز انتخابی شما مربع یا مستطیل است، صندلی‌هایی بخرید که نشیمن‌های آن‌ها نیز مربع یا مستطیل باشد. با رعایت این نکته می توانید به زیبایی دکوراسیون اتاق ناهار خوری منزل خود کمک کنید.

ابعاد :
در صورتی که صندلی های بدون دسته را انتخاب کرده اید، بهتر است بدانید که ۷۵ سانتی‌متر عرض استاندارد برای یک صندلی غذاخوری است. اما اگر در اتاق عذا خوری شما میز بسیار بزرگی وجود دارد که وجود صندلی های بدون دسته چندان به چشم نمی آید، پیشنهاد می کنیم تا از صندلی‌هایی بزرگ‌تر استفاده کنید. توصیه ما این است که از صندلی‌هایی که از ۵۵ سانتی‌متر باریک‌تر هستند، دوری کنید. زیرا نشستن روی آن‌ها آزاردهنده است. اگر به دنبال صندلی هایی هستید که بیش‌ترین آسایش و راحتی را برای شما فراهم کنند، بهتر است صندلی‌هایی با عمق ۷۰ تا ۸۰ سانتی‌متر انتخاب کنید.

ارتفاع نشیمن :

ارتفاع ایده ال و مناسب برای نشیمن صندلی غذاخوری بین ۶۰ تا ۶۵ سانتی متر مربع می باشد. البته نکته مهم این است که باید فاصله بین سطح نشیمن با سطح میز، ۴۰ سانتی‌متر باشد و ارتفاع بیشتر میز ها معمولا بین ۱۰۰ تا ۱۰۵ سانتی متر است.

روکش:
مطمئنا برای هر خانم خانه داری مهم است که دکوراسیون تمیز و مرتبی داشته باشد. اما از آنجایی که ممکن است روی صندلی های غذا خوری شما چیزی ریخته شود و تمیز کردن آن سخت و دشوار باشد، به همین علت بهتر است در هنگام خرید صندلی به روکش صندلی ها توجه داشته باشید. بهتر است برای صندلی های غذاخوری از روکش های چرمی طبیعی و یا مصنوعی استفاده کنید، زیرا نگهداری از این روکش ها راحت تر خواهد بود. فراموش نکنید که هرگز از پارچه‌های چندلایه یا پارچه‌های پرزدار مانند مخمل استفاده نکنید و به جای آن از پارچه‌های مصنوعی نظیر ریون یا پلی‌استر که ترکیب با پارچه‌های طبیعی هستند، استفاده نمایید. اما در صورتی که به پارچه های ظریف علاقه مند هستید می توانید صندلی هایی را انتخاب کنید که نشمین‌های آن‌ها قابل جابه‌جایی و تعویض است که هر وقت دچار مشکل شدند، می توانید به راحتی آن‌ها را تعویض کنید.

قابلیت حمل :

یادتان باشد که صندلی مخصوص میز غذا خوری باید به گونه ای باشد که به راحتی بتوان آن را داخل میز کرد و از آن خارج نمود و اگر از صندلی هایی استفاده کنید که در پشتی آن‌ها فضای خالی وجود دارد، آنگاه به راحتی می توانید دست خود را در این حفره‌ها قرار داده و صندلی را حمل نمایید. اما حمل صندلی هایی که دارای پشتی یکپارچه و یا تمام پارچه ای هستند، مشکل خواهد بود. از این رو باید این نوع صندلی ها بسیار سبک باشند تا بتوانید به راحتی آنها را جابجا کنید و برای حمل آنها دچار مشکل نشوید. بنابراین این نوع صندلی‌ها باید آن‌قدر سبک باشند که به راحتی بتوان آن را جابه‌جا کرد. نکته قابل مهم این است که اگر قرار است کودکان و یا افراد سالمند از صندلی های غذاخوری استفاده کنند، مسله سبک بودن صندلی اهمیت بیشتری پیدا می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید