انتخاب مناسب ترین لوستر ها برای هر فضا :

همان طور که می دانید نور جزء مهم ترین منابع در زندگی انسان به حساب می آید و بدون شک بدون وجود نور خیلی از کارهایی که پس از غروب آفتاب می خواهید انجام دهید برای شما غیر ممکن خواهد شد. در گذشته تنها از جنبه روشنایی نور استفاده می کردند تا بتوانند محل زندگی خود را روشن کنند، اما امروزه به دلیل اینکه این منبع به شکل ثابت در دسترس می باشد، علاوه بر جنبه روشنایی نور، به جنبه زیبایی آن هم می پردازند. در دنیای امروز ما رنگ های متفاوت نور، چراغ هایی با شکل و فرم های مختلف و لوستر هایی که دارای اندازه های متنوع هستند، خیلی زیاد به چشم می خورد که شما می توانید با استفاده از این منابع نوری متنوع به زیباسازی دکوراسیون خانه خود کمک کنید.

لوستر هایی که در گذشته از آنها استفاده می شد، دارای اندازه های بزرگ و خیلی سنگین بودند که بیشتر جنبه تجملی داشتند و از آنها در سالن های بزرگ، هتل ها، تالارها، کلیسا ها و مراکز زیارتی استفاده می کردند و اگر در یک خانه هایی از لوستر برای روشنایی منزل استفاده می شد، قطعا” آن خانه ها بسیار بزرگ و پرزرق و برق بودند. اما امروزه بعد از گذشت سالها، طراحان لوستر با کمک خلاقیت های خود لوستر های کوچکتری را هم طراحی کردند که بتوان از آنها در تمام خانه ها استفاده کرد. از این رو تقریبا همه اتاق های پذیرایی دارای لوستر هستند، که با توجه به سبک دکوراسیون اتاق نشیمن منزل خود می توانید از انواع آنها استفاده کنید. برای مثال اگر اتاق نشیمن شما کلاسیک است، لوستری با آویز ها و شاخه های فراوان که پر از قطعه های شیشه ای هفت رنگ، مناسب این اتاق خواهد بود. اما اگر خانه ای مدرن دارید، از لوستری با تعداد شاخه های کمتر که از جنس فلز یا چوب ساخته شده اند، استفاده کنید.

لوستر مناسب برای فضاهای مختلف :

۱-یادتان نرود که برای انتخاب لوستر باید به فضای مورد نظر توجه داشته باشید و دقت کنید که وسعت فضای اتاق کم است یا زیاد، سقف آن اتاق بلند است یا کوتاه، آیا اتاق نشیمن شما سقف کاذب و چراغ هالوژن هم دارد یا نه و… توجه به این نکات باعث می شود تا شما بهترین انتخاب را داشته باشید. زیرا در یک اتاق نشیمن کوچک بهتر است از لوستری با شاخه های کمتر و تعداد چراغ های کمتر استفاده شود و غیر این صورت اگر لوستری با تعداد چراغ های زیاد را انتخاب کنید، باید بعضی از لامپ ها را باز کرده تا زیاد بودن نور در یک فضای کوچک مشکل ساز نشود و انجام این کار باعث می شود تا نمای لوستر شما زشت به نظر برسد.

۲-اگر خانه ای دارید که سقف بلندی ندارد، توصیه می کنیم از لوستربلند و آویز استفاده نکنید. زیرا این کار موجب می شود تا سقف خانه شما کوتاه تر به نظر برسد. از این رو پیشنهاد می کنیم از مدل هایی که به شکل سقفی هستند، استفاده کنید. شما این امکان را دارید که در کنار لوسترهای سقفی از دیوار کوب یا یک آباژور که متناسب با سبک دکوراسیون شما است، بهره بگیرید. تنها در اتاق ناهار خوری با وجود سقف کوتاه می توانید از لوستر بلند و آویز دار  در بالای میز استفاده کنید، زیرا از این طریق می توانید تمام میز ناهارخوری را روشن کنید.

۳-اگر اتاقی که قرار است برای آن لوستر تهیه کنید، دارای زوایای زیادی است و حتی لوازم آن اتاق زوایای زیادی دارند، بهتر است از یک لوستر گرد استفاده کنید. انتخاب یک لوستر ساده برای اتاق نشیمنی که دارای سقف گچ بری و تزئینات زیاد است، ایده مناسب تری خواهد بود.

نکاتی که در زمان خریر لوستر باید به آن توجه کرد :

۱-نحوه دکوراسیون منزل شما در انتخاب لوستر تاثیرگذار است. برای مثال در صورتی که مبلمان استیل دارید، لوستری را انتخاب کنید که دارای شاخه هایی در جهات مختلف بوده و بتوانید این شاخه ها را تنظیم کنید. این انتخاب به شما کمک می کند تا تمام قطعات مبلمان به یک میزان روشن نشان باشد.

 ۲-محل نصب لوستر هم نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. زیرا در صورتی که یک محل نامناسب را برای نصب لوستر انتخاب کنید، می تواند کل دکوراسیون خانه شما را تحت تاثیر قرار دهد. از این رو نه تنها باید به شکل ظاهری لوستر توجه نمود، بلکه باید در انتخاب محل نصب لوستر هم دقت کافی را داشت. زیرا نورپردازی که از طریق لوستر در یک فضا ایجاد می شود را تحت تاثیر قرار می دهد، به طوری که ممکن است قسمت هایی تاریک و قسمت هایی را روشن تر جلوه دهد. برای مثال محل نصب لوستر در اتاق نشیمن بسیار زیبا و جذاب خواهد بود و باعث می شود تا اتاق نشیمن مجللی داشته باشید. اما نصب لوستر در اتاق خواب شما ایده درستی نخواهد شود و بهتر است این اتاق را از طریق دیوار کوب های کم نور روشن کنید.

۳-رنگی که برای لوستر انتخاب می کنید، باید با رنگ دکوراسیون سایر وسایل خانه مطابقت داشته باشد. اما به دلیل اینکه لوستر جزء آن وسایلی است که مانند پرده و مبلمان زود به زود آنها را عوض نخواهید کرد، بهتر است لوستری را انتخاب کنید که رنگ آن نه تنها با چیدمان منزل شما هماهنگی دارد، بلکه یک رنگ مرسومی باشد که بتوانید به صورت طولانی مدت از آن استفاده کنید و همیشه شیک و جدید باشد. پیشنهاد ما این است که رنگی را برای لوستر انتخاب کنید که با چند نوع دکوراسیون همخوانی داشته باشد.

۴-رنگ چراغ های لوستر را هم باید مورد توجه قرار دهید. زیرا رنگ چراغ ها در نحوه نورپردازی یک فضا تاثیر گذار خواهند بود. از این رو توصیه همه طراحان دکوراسیون این است که از یک نور مهتابی که دارای تناژهای متفاوت است، در کنار لوستر استفاده کنید تا نور یکرنگ لوستر چشم شما را اذیت نکند و رنگ دکوراسیون منزل را هم تحت تاثیر قرار ندهد.

۵-در صورتی که از لوستر های حباب دار استفاده می کنید، یادتان باشد که مدل هایی را انتخاب کنید که دارای حباب های استاندارد باشند. توجه به این مسله باعث می شود تا در صورتی که یکی از حباب ها شکست، بتوانید به راحتی آن حباب را عوض کنید و حباب دگری را جایگزین کنید.

۶-بدنه لوستری که انتخاب می کنید هم بهتر است دارای پیچیدگی های فراوانی نباشد، زیرا در این صورت به راحتی می توانید آن را تمیز کنید و برای تمیز کردن پیچ و خم های لوستر دچار مشکل نخواهید شد.

۷-شاید در گذشته برای تمام اتاق های خانه یک لوستر نصب می کردند، اما امروزه دیگر این کار مرسوم نخواهد بود و به جای آن برای هر محیط، لوستر متناسب با آن فضا نصب می شود. برای مثال برای اتاق کودک از لوسترهای رنگارنگ، شب تاب و موزیکال استفاده می کنند و برای آشپزخانه هم از لوستر های فانتزی و رنگی بهره می گیرند.

رعایت ایمنی در زمان نصب لوستر :

بعد از اینکه لوستر مورد نظر خود را خریداری کردید، فراموش نکنید که در هنگام نصب آن تمام موارد ایمنی را رعایت کنید و حتما نصب لوستر را در روز انجام دهید. دلیل انجام این کار این است که باید در زمان نصب لوستر جریان برق ساختمان قطع باشد تا بتوانید عملیات نصب را در کمال آرامش و ایمنی انجام دهید. در صورتی که شما در کارهای الکتریکی مهارت دارید، می توانید لوستر را خودتان نصب کنید، در غیر این صورت حتما از یک برق کار بخواهید تا لوستر را در محل مناسب برای شما نصب نماید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید