انتخاب پرده مناسب اتاق خواب :

همان طور که می دانید طراحی دکوراسیون اتاق خواب خیلی مهم است. از این بابت که هر فردی بعد از یک روز خسته کننده و بودن در یک فضای کاری، نیاز دارد که فضایی آرامش بخش در خانه خود داشته باشد تا بتواند انرژی از دست داده خود را باز گرداند. به همین خاطر است که اتاق خواب بهترین فضا برای رسیدن به آرامش بوده و طراحی دکوراسیون آن بسیار ضرورت است.

البته بهتر است بدانید که یکی از اجزای مهم اتاق خواب که به شما کمک می کند تا آرامش و راحتی بیشتری را احساس کنید، پرده اتاق خواب می باشد. یادتان نرود که اگرجنس، مدل، رنگ و طرح پرده متناسب با فضای اتاق باشد، به شما کمک می کند تا فضایی آرام، گرم و راحت را ایجاد کنید. البته نور و رنگ مناسب هم در این مسله دخیل بوده و بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

نکته مهم این است که اگر در این انتخاب ها اشتباهی رخ دهد، باعث می شود تا اتاقی شلوغ و بی نظم داشته و خواب راحتی نداشته باشید.

انتخاب پرده کوتاه :

در صورتی که دوست دارید در اتاق خواب خود تغییری ایجاد کنید، اما هزینه لازم برای تغییر پرده های اتاق خواب خود را ندارید، می توانید پرده های کوتاه با طرح های فانتزی را تهیه کرده و مانند والان در بالای پرده ساده پارچه ای که دارید، نصب نمایید. حتی می توانید برای اتاق کودکان از شکل های فانتزی پارچه ای استفاده کنید. البته فراموش نکنید که با استفاده از کمی ذوق و سلیقه می توانید شکل های فانتزی تصاویر انشمین که معمولا” کودکان به آنها علاقه دارند را روی پارچه پرده بدوزید.

پرده گور خری :

انتخاب پرده های گور خری که معمولا” از جنس پلی استر هستند، باعث می شود تا هر چشمی را به سمت خودشان جلب کند. البته فراموش نکنید که این نوع پرده ها برای پنجره ها و اتاق های بزرگ مناسب است. زیرا باعث می شود تا فضای اتاق کوچک تر و شلوغ تر به نظر برسد.

بهره گیری از پرده زیگزاگ :

در صورتی که اتاق خواب شلوغی ندارید و نور زیادی هم وارد اتاق شما می شود و حتی استفاده از پرده یکرنگ و تیره را هم نمی پسندید، می توانید از پرده هایی که دارای طرح زیگزاگ هستند، استفاده کنید. زیرا این نوع پرده ها دارای جنس نسبتا” ضخیمی هستند.

در زمان انتخاب این پرده ها دقت داشته باشید که رنگ زمینه پرده سفید بوده و خط های آن با رنگ دیوار اتاق، روتختی یا فرش، هماهنگی داشته باشد. حتی می توانید برای زیباتر شدن اتاق خواب خود، روبالشی ها را هم از همین جنس و طرح، اما با رنگی متفاوت انتخاب کنید. این کار علاوه بر اینکه باعث هماهنگی وسایل اتاق می شود، زیبایی چشمگیری را هم ایجاد می کند.

استفاده از پرده گلدار :

شما این امکان را دارید که برای اتاق خواب خود، پرده هایی با زمینه سفید و گل های رنگی را انتخاب نمایید. این نوع پرده ها بسیار مناسب اتاق خواب بوده و معمولا” هر رنگی را می توان در آنها پیدا کرد. البته نکته مهم این است که انتخاب این نوع پرده ها به خاطر زمینه سفیدی که دارند، باعث می شود تا از آنها در اتاق های دیگر و حتی آشپزخانه هم استفاده کرد. شما می توانید رنگ روتختی و کوسن های روی تخت را با توجه به گل های پرده هماهنگ کنید.

انتخاب پرده های کتان :

اگر اتاق خواب شما دارای وسایل چوبی و تیره رنگ است و دوست دارید در اتاق خواب گرم خود به جای هیجان، آرامش به دست آورید، بهتر است از پرده های کتان و سنگین استفاده کنید. در صورتی که شما هم جزء آن افرادی هستید که نورگیر اتاقتان زیاد بوده و باعث ایجاد سردرد در شما می شود، باید بدانید که انتخاب پرده های کتان بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

در صورتی که پنجره اتاق شما زییا نیست یا منظره رو به روی آن تصویر زیبایی ندارد، بهره گیری از پرده های کتانی انتخاب مناسبی خواهد بود. نکته مهم این نوع پرده ها این است که می توانید آنها را به راحتی با اتاق خواب خود هماهنگ کنید.

همان طور که می دانید در اتاق خوابی که نورگیر زیاد داشته باشد، با روشن شدن هوا، اتاق کاملا” روشن شده دیگر فضای تاریکی برای خوابیدن در اختیار ندارید. از این رو پیشنهاد می کنیم از پرده های تیره یا پرده های طرح دار استفاده کنید، اما اگر این مدل پرده را دوست ندارید، بهتر است از پرده های کتان که درصدی پلی استر دارند و به خاطر دوام بیشتری که دارند، دیرتر از سایر جنس ها کثیف می شوند، استفاده کنید. البته در زمان شست و شو این نوع پرده ها می توانید آنها را با ماشین لباسشویی و آب گرم بشویید. یادتان نرود که انتخاب رنگ پرده های کتان را باید با توجه به فضای اتاقی که دارید، در نظر بگیرید. برای مثال اگر اتاق خواب شلوغی دارید، باید پرده کتانی با رنگ های روشن تر مانند آبی، صورتی ملایم و زرد را انتخاب کنید. اما انتخاب رنگ های تیره تر مانند سرمه ای و آبی نفتی برای اتاق خواب خلوت شما مناسب خواهند بود.

استفاده از پرده های رنگی :

در صورتی که دوست دارید خلاق و متفاوت باشید، از پرده های رنگی برای اتاق خواب کودکان و حتی اتاق خواب خود استفاده کنید. برای مثال استفاده از پرده های حریر بسیار ساده که رنگ آنها با فرش اتاق در تناسب باشد، باعث می شود تا فضای اتاق خواب شما متفاوت و جذاب به نظر برسد.

بهتر است بدانید که استفاده از این مدل پرده ها برای پنجره های کم ارتفاع مناسب خواهد بود. زیرا از این طریق می توان بدون اینکه پرده را کنار بزنید، نور به داخل اتاق آمده و اتاق خواب شما را رنگی می کند. البته اگر تمایل ندارید که نور زیادی وارد اتاق شما شود، می توانید یک پرده سفید ساده را در زیر پرده های حریر نصب کنید، تا نور کمتری وارد اتاق شما شود. البته وجود یک پرده ساده سفید رنگ باعث می شود تا هوا خارج نشده و از کثیف شدن پرده های حریر جلوگیری شود. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید